Traag internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter AJd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AJd

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2003
Op mijn werk internet ik vanaf mijn werkstation.
Nu is de verbinding zo vervloekte traag dat ik er helemaal gestoord van wordt!!!
Het is een ISDN verbinding welke op de server is geinstalleerd en via een proxy server naar de verschillende werlstations gaat. Het netwerk is een 100 Mbps netwerk.
Op de server staat bij het inbelverbindingsicoontje keurig een snelheid van 64 kbps, precies wat hij moet zijn. Maar bij mij thuis heb ik een analoge verbinding van 46 kbps die veel sneller is dan deze.
Nu vermoed ik dus dat er ergens een vertraging in zit, maar waar.....
Wie kan mij nuttige tips geven?????

In je browser ruim je de bestanden maar eens op. Dit staat bij ie onder extra en dan internet opties.

je tijdelijke temporary internet map mag ook leeg.

Is het een klein bedrijfje dat jullie nog via isdn internetten.

Waarom wordt er via een proxy server gewerkt ?
Wellicht is dit de oorzaak van de vertraging.

@puppie:Had je bericht nog niet gezien.
Kan ook van invloed zijn.

Die dingen ga ik proberen.
Is inderdaad een klein bedrijf, maar heb de baas bijna overtuigd van ADSL, is een kwestie van tijd. Maar voor nu eerst de ISDN lijn zien te versnellen.

Als je regelmatig gebruik maakt van de isdn aansluiting dan kun je beter adsl nemen. Dit is goedkoper hoor, vertel dat aan de baas en hij is om.

Precies!!!!
Dat heb ik hem laatst ook gezegd en vandaar dat ik denk dat het niet lang meer duurt.

Heb opgeschoond maar helpt niks.
Kan ik die proxyserver niet nalopen op foute instellingen???
Ik ben aardig bekend met pc's maar met netwerken niet zo.
Heeft het aantal gebruikers nog invloed? Ik weet de settings van de proxyserver wel te vinden kan ik hier wat in checken??
Het icoontje van de netwerkverbinding geeft 100 Mbps aan dus in het netwerk of de netwerk kaart lijkt mij geen vertraging te zitten.Bestanden over het netwerk overzetten van de ene naar de andere pc gaat ook supersnel dus dat lijkt mij in orde.

De proxyserver zal je verbinding niet vertragen, deze regelt wie er het internet op mag waar de mailtjes afgeleverd moeten worden.

Maar hoe zit jullie netwerk in elkaar.
isdn - server - client
Welke server software?

Windows 2000, de server heeft een speciale server versie.

Heb bij de inbelverbinding bij instellingen de primaire en secundaire DNS handmatig ingesteld.
Hij stond op automatisch maar op de website van de provider (Planet) stonden ook de Ip adressen genoemd.
Nu lijkt het een stuk beter te gaan.
Klinkt dat logisch??? Ik heb dit wel vaker meegemaakt bij mij thuis. Ik weet niet precies wat primaire en secundaire DNS inhoudt maar ik heb het kunstje onthouden om het handmatig te wijzigen.
Het lijkt dus een gokje wat goed uitpakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan