Traag UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul11

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2002
Ik heb XP opnieuw geinstalleerd en hierna is mijn internet verbinding een heel stuk trager geworden. Ik zit achter een router. Is er iets dat ik vergeet? Ik heb een chello light abonnement(Snelheid Kbps 3072/1024)

Alvast bedankt

wacht even! ik zie dat er geen ethernet controller is geinstalleerd. Heb nu geprobeerd om hier de drivers voor te vinden maar dat lukt niet. Iemand een idee? Mijn ethernet kaart is een realltek rtl8029(AS)PCI

Ok ik heb nu een ethernet controller geinstalleerd! Nu is er het volgende aan de hand: Er is in het network connections venster een local area network 2 bijgekomen. Het ziet er nu zo uit:

Local area connection connected, firewalled realtek rtl8020(as)pci
Local area connection 2 network cable unplugged, firewalled intel(r)Pro 100 VE...

Internet is nog steeds niet optimaal. Vooral bittorrent is erg traag.

Het lijkt mij, zo te zien, dat je eerst de onderste verbinding had.
Nu de bovenste.
Als je een eigen firewall hebt schakel dan Windows Firewall uit.
start/uitvoeren/typ services.msc
Sluit daarna af en start opnieuw op.

de realtek had ik als eerst, daarna pas de intel. wat moet ik precies doen in start/uitvoeren/typ services.msc? Kan het zijn dat doordat ik achter een router zit misschien een 2de ethernetkaart moet hebben?

1 van die 2 verbindingen moet gewoon weg.
Nee, geen tweede ethernetkaart nodig.
Hoe staat die netwerkkaart trouwens ingesteld? Op 100 of op 10 mbps? Of op automatisch?

Wat Bittorrent betreft....probeer de bijlage eens.

Hoe gaat het surfen trouwens?

Als je een eigen firewall hebt moet je in Services (boven pad beschreven) Windows Firewall uitschakelen en stoppen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan