Trage computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

demonical

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2005
Ik heb een "game" pc van een half jaar oud die tot mijn grote spijt redelijk traag gaat. Zijn prestaties laten veel te over aangezien welke hardware erin zit. Ik heb wel verschillende programs verwijderd door middel van gewoon te delete in de program files. Nu weet ik niet of dat het probleem is. maar toch zou ik graag een programma hebben om eventueel ongebruikte snelkoppelingen en overblijfselen van programma's te verwijderen. Alle tips zijn welkom en bedankt bij voorbaat, glenn.:)

vooral als je met xp draait
Ga naar configutatie scherm. klik op software en verwijderen vanuit daar eventueel andere onnodige software pakketen, vaak hou de pc een backup voor sommige softwares.

Ik heb vroeger nochtans ook op xp gedraaid en toen kon ik verschillende programma's draaien, ik weet ondertussen dat ik het in het configuratiescherm moet verwijderen, toch bedankt:) , maar er zijn programma's die in de program files staan en niet in het configuratiescherm, en er zijn ook prog's die ik niet kan verwijderen in config. Ik zou ook graag weten hoe ik meer geheugen naar mijn java kan halen.:o

Naar mijn java? Dit gaat even boven m'n pet :)

Je kan de prog's goed weggooien door ze nog een keer te installeren, dan optie remove klikken als die er is.
Als deze er niet is, gewoon de installatiewizard volgen en dan het spel via Configuratiescherm weggooien.
Ik gebruik Norton WinDoctor, deze zorgt ervoor dat al die onnuttige snelkoppelingen ed verwijderd worden.
Als het spel niet in Configuratiescherm staat, kan je altijd even kijken in de map waar het spel geïnstalleerd is of het bestand Uninstal zich er bevindt.

andere tips om mijn pc sneller te laten werken zijn nog altijd welkom :)

Ccleaner installeren en laten draaien.
En daarna een keertje defragmenteren.
Zorg voor voldoende RAM geheugen.

Genoeg :)

1. Defragmenteer je schijf eens. (Opties van C bv, extra, degram)

2. Vink bij msconfig bestanden af die niet noodzakelijk zijn voor het opstarten van PC.
Je kom zo in msconfig:
1. Uitvoeren
2. Typ msconfig in
3. Tabblad opstarten

3. Gooi alle overbodige programma's van je PC af. (Via configuratiescherm:D)

4. Draai regcleaner eens: Link

5. Doe de schijfopruimingwizard eens. (Opties van C bv, schijfopruiming)

6. Scan je computer eens volledig op spyware en virussen.

dank je freakiej daar ben ik ff zoet mee ik zal er nu direkt aan beginne bedankt voor je hulp

Nee helemaal niet.
Defragmenteren houdt dit in:
Als je bv. een spel installeert worden de bestanden her en der over je schijf heen gezet.
Met defragmenteren zet je deze bestanden bij elkaar zodat het opstarten van bepaalde prog's sneller gaat.

bye the way : gebruikt er iemand hittman pro? zoja, wat zijn je reacties en vanwaar heb je hem gedownload (ik vind namelijk nergens waar ik hem kan downen):)

Hitman Pro is een verzameling van Antispyware-prog's.
Het werkt top! Kan je goed gebruiken, dan ben je er (bijna) zeker van dat je geen spyware meer op je PC hebt staan.
Hier kan je Hitman downloaden: Link

Ach, zoveel mensen zoveel meningen.
Er zijn een aantal mensen op dit Forum die ik erg respecteer door hun kennis van zaken en die raden het gebruik van Hitman Pro sterk af.
Volgens hen(en inmiddels heb ik die mening ook)kun je beter Spybot S&D, Ad-aware en Spywareblaster afzonderlijk installeren.

ik weet niet juist wat het beste is, mijn broer had het mij aangeraden. Hij is zo'n beetje een computergenie maar wilt helaas geen tijd steken in mijn computer. Je kan hem altijd bereiken :D je belt gewoon naar de helpdesk van belgacom adsl en je komt er wel :)

Om nog een vurige discussie te openen zou ik ook graag weten welke browser ik best gebruik (veiligheid voor). Er werdt mij aangeraden van opera te gebruiken maar dit kan echter slecht overweg met java en aangezien ik redelijk wat tijd verdrijf met games met java ...

Firefox.
Vurige discussies?(komt zeker door je naam?)
Gebruik de zoekfunctie van dit forum en je vind er genoeg over dit onderwerp.

Geplaatst door demonical
ik weet niet juist wat het beste is, mijn broer had het mij aangeraden.
Evenals A.J. raad ik het gebruik van hitmanpro sterk af. Ik kom op diverse fora en het regent inmiddels klachten over dit verschijnsel. Niet doen dus! Over welke browser je het beste kunt gebruiken: Firefox is veiliger, beter en sneller dan Internet Explorer.:) Ik gebruik ´m al heel lang en voldoet uitstekend!

Laatst bewerkt:
ik persoonlijk vindt dat internet explorer net iets praktischer is aangezien msn en meeste andere programma's meestal werken met internet explorer om bepaalde links te openen enz. Firefox vond ik wel goed uitgebreid maar vindt dit wel spijtig. Enige oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan