Trainz, trigger en marker

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Hallo

Ik heb Trainz Railroad Simulator 2004. Als je zelf een landschap met rails maakt, kun je er ook een trigger in zetten, en ook een marker. Ik heb geen flauw idee wat het is. Ik kan er zelf niks over vinden op de railroad website, en google.
Misschien ligt het aan mijn zoek werk, dus, als iemand iets vind, alles is welkom.

Misschien is het moeilijk te begrijpen als je zelf geen trainz hebt.

Gr

Over het algemeen zijn 'triggers' in een editor speciale voorwaarden binnen het spel waar je een scriptje/event/scenario aan kunt koppelen... je gebruikt ze om je eigen scenario's te schrijven.

Meestal zijn ze gewoon onzichtbaar als je aan het spelen bent.

Ik kwam bij mijn zoektocht hier terecht, misschien heb je er wat aan:
http://en.wikibooks.org/wiki/Trainz/Scenarios_(Scripted_Activities)

Het heeft iets te maken met als je langs de marker gaat, er een andere reein graat rijden of zo... ik weet niet precies

een trigger is een ontzichtbaar muurtje dat je plaatst, en zodra de speler die raakt dan wordt iets geactiveert, getriggert. dat kan een zelf geschreven scripte zijn maar hoeft niet, t kan echt van alles zijn; een geluid dat gaat spelen, een voertuig dat gaat rijden, een vijand die aanvalt, wat dan ook.,

maar, helaas ken ik dit spel niet en weet ik verder ook eigenlijk geen zinnig antwoord te geven, sorry
succes

leon

Je hebt gelijk. Zo'n idee had ik ook.Maar in dit spel kun je geen script schrijven.

ja maaf daar moet ik me aanmelden. En dat wil ik niet.

Pilootnour5, misschien legde ik t een beetje verkeerd uit, maar een trigger kan veel meer als enkel scripted scenes activeren.
voor een vuur, geluid, of dergelijke zaken is bijna altijd GEEN script nodig, en mocht deze wel nodig zijn voor de game, (zoals bijvoorbeeld de Call of Duty games), dan nog hoef je die vaak niet zelf te schrijven. of het zit al in de game ingeplant, en je hoeft t enkel aan te klikken, of, je kan t ergens vandaan kopieren.
kan zelf ook niet scripten, maar heb al vele honderden trigger events geactiveert, lol.

nogmaals, ken deze game niet, maar ik denk dat t beste is om anders even achter wat tutorials aan te gaan. zelf google ik altijd wat rond naar tutorials voor de nieuwe editor wanneer ik een mij onbekende editor ga gebruiken.

waarschijnlijk is het allemaal veel eenvoudiger dan jij denkt, maar zoals altijd, je moet enkel net even weten hoe en wat. en daar zijn tutorials juist voor bestemt!

succes

leon

Sorry dat ik het zeg, maar je toont niet echt waardering of inzet van jezelf met zulke posts, maar dan verwacht je wel dat anderen moeite gaan doen om je te helpen?

als mensen niet weten wat het voor soort spel is, hoeven ze van mij ook niet te reageren. Dan heb ik er waarschijnlijk toch niks

:evil:
als mensen niet weten wat het voor soort spel is, hoeven ze van mij ook niet te reageren. Dan heb ik er waarschijnlijk toch niks
ik weet wat ie bedoeld ik kan alleen geen antwoord thuis brengen:confused: hij bedoeld wel een fligtsimolater 2004 op 2 schermen of ik zit er dik naast of niet:thumb:

:evil:
ik weet wat ie bedoeld ik kan alleen geen antwoord thuis brengen:confused: hij bedoeld wel een fligtsimolater 2004 op 2 schermen of ik zit er dik naast of niet:thumb:

Het is Trainz railroad simulator 2004

Niet ***lig bedoeld ofzo, maar:

* Ik denk niet dat veel mensen bekend zijn met dit spelletje van jou
* De mensen die antwoord geven weten wél genoeg van spelletjes om de vraag gewoon te beantwoorden
* Want triggers zijn, zoals al aangegeven, bedoeld om scripts aan te hangen
* Dat stond ook al in mijn post, en op die site die ik je gaf.

joh, zoek t dan lekker zelf uit. probeer enkel te helpen, en als jij zegt in je vraag;

ALLES IS WELKOM

dan moet je later niet gaan zeiken, want zeiken dat doe je.

dus, de mazzel en zoek t lekker zelf uit!

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan