globe
Verenigingslid
- Lid geworden
- 18 mrt 2001
Beste Helpmij-ers,
Ik heb een sheet met data waarvan er telkens 2 rijen relevant zijn. De rij 'Code' en 'aantal'
Is er een simpele manier om deze 2 rijen te transponeren op een nieuw of ander tabblad?
Problemen die ik tegenkom in de data zijn de volgende:
- per regel verschilt het aantal kolommen
- er kunnen meerdere (lege) regels tussen de verschillende 'groepjes' staan
- binnen de groepjes kan er ook irrelevante data staan of lege regels
Mijn idee is dus en formule (kan met LET functie, ik heb office 365) of VBA code te gebruiken waar in kolom A naar de omschrijving Code wordt gezocht, deze waarde naar een nieuw blad te kopieren, en vervolgens de waarde die in omschrijving Aantal staat hier achter te plakken.
Ik ben al aan de stoei geweest met x.zoeken, als, vergelijken etc. maar dit moet vast makkelijk kunnen
dank alvast voor het meedenken.
Ik heb een sheet met data waarvan er telkens 2 rijen relevant zijn. De rij 'Code' en 'aantal'
Is er een simpele manier om deze 2 rijen te transponeren op een nieuw of ander tabblad?
Problemen die ik tegenkom in de data zijn de volgende:
- per regel verschilt het aantal kolommen
- er kunnen meerdere (lege) regels tussen de verschillende 'groepjes' staan
- binnen de groepjes kan er ook irrelevante data staan of lege regels
Mijn idee is dus en formule (kan met LET functie, ik heb office 365) of VBA code te gebruiken waar in kolom A naar de omschrijving Code wordt gezocht, deze waarde naar een nieuw blad te kopieren, en vervolgens de waarde die in omschrijving Aantal staat hier achter te plakken.
Ik ben al aan de stoei geweest met x.zoeken, als, vergelijken etc. maar dit moet vast makkelijk kunnen

dank alvast voor het meedenken.