Triple monitor setup, welke videokaarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Snap ik, maar weet je ook dat dat niet binnen mijn budget past?

Kanttekening bij de 5670 is dat deze slechts 2 RAMDAC's heeft en dus fysiek slechts 2 monitoren tegelijk kan aansturen.

Ik ga voor een extra kaartje wat we via Marktplaats goedkoop kunnen krijgen. Is de beste oplossing voor dit budget, en weet ik al van dat het werkt.

dat klopt niet de 5770 heeft ook maar 2 ramdac`s en ik heb toch echt wel is 3 schermen aangehad. dat mag echt geen probleem zijn.

tjah
het blijft jouw keuzen
maar de info die ik jouw net verschaf is tog echt waar

ik heb het gevoel dat je liever niet gaat voor ATI
dat is jou keuzen

het blijft een zonden je had meer uit je systeem kunnen halen!

Ik geloof je wel, daar gaat het niet om. Het is meer wat er in m'n portemonnee zit, en als me dan weer een oplossing wordt gepresenteerd dat mijn budget ruim overschrijdt lijkt het me geen beste oplossing. Derhalve ook nog het feit dat ik 3 DVI monitoren aanschaf, en dus niet via een VGA connectortje aan de slag wil gaan.

Leek mij dus de beste oplossing een los kaartje erbij te halen, dat erbij te prikken en dan gewoon gaan.

Ik wil ook best voor ATI gaan, maar is net zoals Nvidia gewoon duur. Zijn beide oplossingen trouwens. Ik kan heus wel meer uit mijn systeem halen, maar zonder daarvoor geld te hebben kan ik ook niks.

en we hebben het over een HD5770 NIET een 5670?

Die snapte ik ook niet, maargoed.

zullen wij tellen?
*plaatje*
ik zie 4 aansluitingen
2x HDMI en 2 x DVI
ik heb het gevoel dat je liever niet gaat voor ATI

Daar gaat het helemaal niet om. Ik geloof je info heus wel. Ik wil best voor ATI gaan, maar daarvoor zijn niet echt veel oplossingen binnen mijn budget daarvoor.

Sterker, waaruit blijkt dat ik niet wil gaan voor ATI?

Met alle respect, maar lezen jullie mijn vraag en antwoorden wel? De kaarten gaan NIET in SLI, ik wil slechts 3 monitoren kunnen aansturen. Kan prima met een extra videokaart, maar ik wilde weten wat voor mij de beste oplossing was, nieuwe kaart aanschaffen of er een tweede bijzetten. Dat wordt dus het laatste.

Ook performance moet ongevee rgelijk zijn aan een 9600GSO, aangezien ik meer niet echt nodig heb. Altijd leuk, maar in mijn geval even niet van belang.

Ik ga dus een tweede kaart aanschaffen, en zoek dus naar een mooi kaartje daarvoor tegen een leuk prijsje.

Vraag is in principe opgelost, maar eventuele leuke aanbiedingen of andere alternatieven mag je altijd posten :)
sorry verkeerd gelezen mijn fout bericht verwijderd

hoe wil je dat dan doen met Nvidia?

je moet sli als je drie schermen wilt gebruiken met een Nvidia kaart

een tweede bij zetten = SLI
je kunt geen twee verschillende modellen kaarten in 1 systeem stoppen ze moeten van het zelfde typen zijn
het begint voor mij een beetje verwarrend te worden

Laatst bewerkt:
hoe wil je dat dan doen met Nvidia?

je moet sli als je drie schermen wilt gebruiken met een Nvidia kaart

een tweede bij zetten = SLI
je kunt geen twee verschillende modellen kaarten in 1 systeem stoppen ze moeten van het zelfde typen zijn

Fout. Een SLI opstelling werkt met slechts 1 tot 2 monitoren. Schakel je SLI niet in kun je gebruik maken van 4 monitoren (2 per kaart in dit voorbeeld). SLI werkt alleen als de GPU op beide kaarten hetzelfde is, o.a. bij twee identieke kaarten of slechts van een ander merk (XFX i.p.v. ECS bijvoorbeeld). Anders kunnen er best twee verschillende kaarten naast elkaar werken, alleen kan SLI niet worden ingeschakeld. Hoeft ook niet, want dat is de hele bedoeling dus niet. Een dergelijke opstelling heb ik al eens aan de praat gehad in mijn eigen PC, dus dat is het probleem niet.

Duidelijk? :)

Nu nog zoeken naar een leuk kaartje wat ik erbij kan zetten. Beetje de aanbiedingen in de gaten houden en rondkijken op Marktplaats, lijkt me.

Laatst bewerkt:
Fout. Een SLI opstelling werkt met slechts 1 tot 2 monitoren. Schakel je SLI niet in kun je gebruik maken van 4 monitoren (2 per kaart in dit voorbeeld). SLI werkt alleen als de GPU op beide kaarten hetzelfde is, o.a. bij twee identieke kaarten of slechts van een ander merk (XFX i.p.v. ECS bijvoorbeeld). Anders kunnen er best twee verschillende kaarten naast elkaar werken, alleen kan SLI niet worden ingeschakeld. Hoeft ook niet, want dat is de hele bedoeling dus niet. Een dergelijke opstelling heb ik al eens aan de praat gehad in mijn eigen PC, dus dat is het probleem niet.

Duidelijk? :)

Nu nog zoeken naar een leuk kaartje wat ik erbij kan zetten. Beetje de aanbiedingen in de gaten houden en rondkijken op Marktplaats, lijkt me.

sli werkt met meer dan 4 monitoren

:confused::confused::confused:
een 5670 moet zijn werk ook prima doen met 3 schermen.

sli werkt met meer dan 4 monitoren

Bron?

een 5670 moet zijn werk ook prima doen met 3 schermen.
Krijs steeds meer het idee dat een ATI kaart me gewoon wordt opgedrongen...:confused:

Dat de kaart werkt met 3 monitoren, ok. Maar nog, het is gewoon net ff te duur voor mij. Tweede kaartje erbij werkt, alleen nu nog welke.

Laatst bewerkt:
Wellicht is het al genoemd (excuus voor het niet lezen van 30 posts), maar ik zit kinda met hetzelfde probleem. Jammer dat ik j etopic niet eerder zag.

- nVidia's SLI is gelimiteerd tot 2 monitoren, en dat is zelfs nog relatief nieuw.
- ATI's EyeFinity kan meer dan 2 schermen aansturen, maar het is daarbij vereist dat je monitor DisplayPort ondersteunt. Doet hij dit niet, dien je nog eens een extra actieve Displayport-adapter aan te schaffen.

SLI zou ik sowieso al niet gaan draaien, aangezien ik met meer dan 2 monitoren aan de slag moet. Eyefinity kan meer dan 2 monitoren hebben maar is momenteel te duur. Eyefinity werkt ook zonder DisplayPort dacht ik (correct me if...), alleen met de videokaarten met enkel DisplayPort aansluitingen kan ik het snappen ja.

SLI zou ik sowieso al niet gaan draaien, aangezien ik met meer dan 2 monitoren aan de slag moet. Eyefinity kan meer dan 2 monitoren hebben maar is momenteel te duur. Eyefinity werkt ook zonder DisplayPort dacht ik (correct me if...), alleen met de videokaarten met enkel DisplayPort aansluitingen kan ik het snappen ja.
kan ook via hdmi, maar er is ook een simpel kabeltje te bestellen van displayport naar dvi hoor.

Ik volg je even niet. SLI is een techniek voor twee videokaarten. Wanneer je sowieso twee kaarten neemt, heb je geen probleem.
Mijn verhaal m.b.t. Eyefinity gaat op voor één kaart met minimaal 3 aansluitingen, zoals bv. de hd5870.

kan ook via hdmi, maar er is ook een simpel kabeltje te bestellen van displayport naar dvi hoor.

Dat kan niet. Met dat 'simpele kabeltje' beschik je over een passive displayport to hdmi/dvi/vga-adapter, en dan kan Eyefinity slechts 2 schermen aansturen.

Laatst bewerkt:
sli gebruik je als je twee kaarten naast elkaar wilt gebruiken en samen wilt laten werken

als je geen sli in schakelt krijg je 2 schermen die beiden het zelfde zullen laten zien
en geen extentie van het bureaublad of verbreding van het scherm in spellen laten zien

je kunt dus geen verbreding hebben zonder sli

zonder sli is 2 x het zelfde
[smallIMG]http://www.ixbt.com/video/images/r7500/r7500-dual-mon.jpg[/smallIMG]

met sli is verbreding van het beeld
203118942.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
En weer fout.

SLI is de technologie van Nvidia om 2 of meer kaarten aan elkaar te koppelen. Zitten wat eisen aan, maar daar gaat het niet over.
Van de 2 videokaarten waarbij SLI is ingeschakeld, kan er maar op 1 de monitoren worden aangesloten. Schakel je SLI echter uit, dan kun je met 4 monitoren aan de slag. Zonder SLI is dus echt niet hetzelfde, wat jij op het plaatje laat zien is een clone modus welke 1 beeld dubbel laat zien (dmv 2 monitoren dus)

Het gamen met meerdere schermen is wel degelijk mogelijk. Hiervoor zijn verschillende oplossingen, waarvan 2 de bekendste.

Matrox heeft een setje waarmee je met 2 of zelfs 3 schermen kunt werken. Deze worden de Dualhead2Go en de Triplehead2Go. Dit zijn dure stukjes hardware, maar werken altijd.

SoftTH is de softwarematige tegenhanger hiervan. Hier kun je, afhankelijk van je videokaart(en) 2 of meer schermen laten fungeren als 1 scherm. Zit echter 1 nadeel aan, dit werkt alleen in 3D modus. Geen probleem, want binnen Windows kun je via de beeldinstellingen hetzelfde trucje uitvoeren, maar dan alleen voor 2D (desktop) modus.

Beetje duidelijk zo? :d

je kunt dus geen verbreding hebben zonder sli
Curieuze uitspraak. Wat is "verbreding"? Het -extenden- van je bureaublad? Dat kan prima zonder SLI, en tot voor kort uitsluitend zonder SLI.

zonder sli is 2 x het zelfde
Integendeel.

met sli is verbreding van het beeld
Zeer zeker niet waar. SLI limiteert juist het aantal monitoren dat je kunt gebruiken. Met één kaart met twee aansluitingen (per definitie zonder SLI) kun je 2 schermen aansluiten, met 2 kaarten met 2 aansluitingen, zonder SLI 4 monitoren.

Voorheen was het zo dat je óf SLI gebruikte, óf twee videokaarten en 4 schermen kon aansluiten.
Met de huidige nVidia-drivers maakt nVidia een combinatie van beide mogelijk, maar dit beperkt zich wel tot 2 schermen. 3 schermen is wederom adios SLI. (Zo'n zelfde iets geldt dus voor EyeFinity).

AMD's EyeFinity heeft echter nog een extra truuk: wanneer de gebruikte schermen gebruik maken van displayport, dan kun je tot 6 schermen aansluiten op 3 kaarten in Crossfire. Op die manier heb je én de enorme rekenkracht, én gaming op 6 schermen die in Windows getoond worden als één. Dit is in feite wat Matrox al enige jaren met aparte kastjes aanbiedt.

Het aansturen van 3 schermen met één kaart in in ieder geval niet mogelijk zonder Displayport (of actieve Displayport-adapter).

Het is bijna ironisch om te zien dat Dillon om hulp vraagt, en het ene foute antwoord na het andere krijgt (dit is niet ***lig bedoeld overigens, maar is een indicatie van de mythes omtrent dit onderwerp).

Laatst bewerkt:
Feit is , dat TS het budget blijkt te hebben voor de aanschaf van 3 nieuwe schermen en nu ondanks dat hij weet wat hij wil , probeert te beknibbelen op een fatsoenlijke videokaart .

Misschien met 2 schermen en een fatsoenlijke videokaart beginnen ?

Trouwens, wat zijn de mogelijkheden op het ( eventuele ) nieuwe moederbord ?

Twee schermen is niet leuk tijdens gaming, je zit met de rand van het scherm precies door het gezichtsveld. Erg hinderlijk tijdens racegames en shooters, zelf ondervonden. Die 3 schermen komen er dus, zit momenteel de aanbiedingen in de gaten te houden.

De mogelijkheden zijn wel goed veranderd nu, door de aanschaf van een nieuw moederbord. Het is een Asus M4A79 Deluxe, 790FX chipset enz. Heeft ook "maar" 4 PCI-e 2.0 sloten aan boord voor een CrossfireX opstelling.

Optie is om de 9600GSO die ik momenteel nog gebruik, te verpatsen en dan 1 of 2 leuke kaartjes terug te kopen, maar of dat heel slim is...

Ideeën zijn welkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan