Trojans?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

princessjuh

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
Hoi

In de Virus Vault van AVG staat dat ik 6 trojan horses heb :eek:
Maar ik weet niet zoveel van computers dus welk programma moet ik downloaden om die weg te krijgen :o

Greets

Kan je met AVG deze trojans niet verwijderen? Ik gebruik zelf spyware doctor deze kan ze zeker wel verwijderen. Of probeer het anders eens met Hitmanpro.

De Vault van AVG is zeg maar de prullenbak van AVG dus daar staan ze goed., je kan de vault ook leegmaken.

Na een trojan besmetting kan het nooit kwaad even op spyware te scannen:

Ad-Aware
http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Personal-Edition/3000-8022_4-10399602.html?tag=lst-0-1

Spybot - Search & Destroy
http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022_4-10401314.html?tag=lst-0-1

En AVG Anti-Spyware 7.5.0.50
http://www.download.com/AVG-Anti-Spyware/3000-8022_4-10610898.html?tag=lst-0-3

De programma's wel eerst updaten voor het scannen !!!

Oke dankuwel :thumb:

Moet ik bij alle scans de volle systemscans doen?

Ik zou zelf 1 x per week een volledige systeemscan doen waarbij dus alles wordt gescand, en af en toe een kortere scan, waarbij je alleen de map WINDOWS en geheugen en opstartitems scant.
Ik zou nu een keer een volledige scan doen, misschien is het meeste er al uit, maar voor de zekerheid wel handig.

Oke danku
en nadat ik heb gescand, Wat moet ik dan doen om me pc sneller te krygen :p

Doe, na die volledige scan ( kan een tijd duren ) het volgende:

1. Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt. Bij het onderdeel Problemen kan je nog kiezen om een back-up van de te verwijderen sleutels te maken, doe dit.
Vink aan de linkerkant niks nieuws aan dan wat er al aangevinkt staat, dit is voldoende.

2. Defragmenteer je hardeschijf:
Ga naar Start --> Alle programma's --> Bureau-accessoires --> Systeemwerkset --> Schijfdefragementatie. Selecteer dan je hardeschijf en klik op Defragmenteren.
Let op: dit kan even duren, doe verder niks met je pc.

3. En je kan hier PageDefrag downloaden. Laat dit tooltje een aantal bestanden van je pc defragmenteren. Start het en druk op het bolletje voor Defragment at next boot en daarna op OK. Je pc moet nu opnieuw opstarten.

4. Ga ten slotte naar Start --> Configuratiescherm --> Software. De lijst van de geinstalleerde software wordt nu geladen. Kijk of er programma's zijn die je niet of nauwelijks gebruikt en verwijder deze. Je kan deze lijst sorteren op gebruik ( veel, weinig, nooit enz. ) door rechtsbovenaan bij Sorteren te kiezen voor Gebruik. Als je een programma hebt gevonden wat verwijderd mag worden selecteer je de regel / het programma en kies voor Wijzigen/Verwijderen. Volg dan de deinstallatie-wizard van dat programma. Nadat je programma's hebt verwijderd, start je je pc opnieuw op.

Succes!:thumb:

Oke, mooi!:thumb:

Als je vraag dan is opgelost, dan mag je rechtsonderaan van deze pagina klikken op Vraag is opgelost.

Kan je met AVG deze trojans niet verwijderen? Ik gebruik zelf spyware doctor deze kan ze zeker wel verwijderen. Of probeer het anders eens met Hitmanpro.

Hitmanpro is voor mij een dikke afrader !
hij instaleert alleen maar programma's bij :confused:

hij instaleert alleen maar programma's bij :confused:

Dat is het principe van Hitman Pro.
Met meerdere anti-spywareprogramma's scannen. Heb je dus alle programma's al wordt er niks geinstalleerd al, heb je ze nog niet allemaal, worden ze gedownload en geinstalleerd.
Maar, ik weet niet of je al bij de instellingen van Hitman Pro hebt gekeken, maar je kan gewoon instellen met welke programma's er moet worden gescand.
Als jij dus alleen wil scannen met programma's die jij al geinstalleerd hebt staan dan kan dat gewoon.
Eerst even zelf nadenken en kijken voor je iets gaat afkraken aub.

Dank je Michael, wat zou ik zonder je moeten

Ik zal mij verder beheersen, en niet inhoudelijk reageren. :)

Dus je reageert eigenlijk om niets te zeggen ?

:D Ik wou eigenlijk wat zeggen, maar dat zou een herhaling van standpunten zijn, dus heb ik er dat maar van gemaakt. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan