Tunesie

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Middag,

Wij zijn bijna 2 maanden geleden naar Tunesië geweest en ik heb besloten toch maar wat foto's te posten.

[smallimg]http://tunesie.dirksma.nl/images/albums/hotel/hotel035.jpg[/smallimg]

Het hotel s'avonds.

[smallimg]http://tunesie.dirksma.nl/images/albums/hotel/hotel038.jpg[/smallimg]

Het binnenzwembad.

[smallimg]http://tunesie.dirksma.nl/images/albums/kamelen/kamelen004.jpg[/smallimg]

3 jonge kamelen, toevalschot.

[smallimg]http://tunesie.dirksma.nl/images/albums/port/port028.jpg[/smallimg]

De fontein in Port el Kantaoui. Helaas geen superfoto.. had geen statief mee.

Helaas niet veel bijzonder technische foto's dit jaar.. Tunesië is niet echt een land waar je rustig kan staan foto's nemen.. je wordt eigenlijk continu lastig gevallen door mensen. :p

Jullie mening?

Dennis

Toch wel mooie foto's Denniis. Die verhalen over dat niet met rust gelaten worden hoor ik meer. Je meisje wel met rust gelaten of ook niet?
Je kan je vriendin daar geloof ik inruilen voor kamelen:p

Toch wel mooie foto's Denniis. Die verhalen over dat niet met rust gelaten worden hoor ik meer. Je meisje wel met rust gelaten of ook niet?
Je kan je vriendin daar geloof ik inruilen voor kamelen:p

Dankjewel.

Stefanie is met rust gelaten ja. Ze lieten alle meisjes met rust in mannelijk gezelschap.. zodra een meisje alleen over straat loopt checken ze eerst even of de kust veilig is (geen vaders of vriendjes in de buurt?) en gaan daarna een praatje maken. Heb het wel gezien... raar volk daar.

Over die kamelen heb ik wel nagedacht maar hoe krijg je die mee in het vliegtuig? :confused:

:p Niet eens over nagedacht joh:p

Maar geen land om nog eens naartoe te gaan dus?
Komen er nog meer foto's op je site?

:p Niet eens over nagedacht joh:p

Maar geen land om nog eens naartoe te gaan dus?
Komen er nog meer foto's op je site?

Ik zou er niet snel weer heengaan nee. Blij dat ik het gezien heb hoor, maar die mensen zijn allemaal erg op geld gericht, erg opdringerig... vergelijk het een beetje met de zwarte markt in Beverwijk maar dan 10x erger qua opdringerigheid ;)

Er moeten nog meer foto's van het hotel e.d. op maar voor de rest komen er niet meer op nee. Heb de beste wel geselecteerd.. heb er zelf ook maar 130 laten afdrukken :p

Geef mij maar een land waar ze je lekker met rust laten en waar je op je gemak eens een winkeltje kunt bezoeken zonder allerlei dingen in je handen gedrukt te krijgen.

Mag ik een voorstel doen?

Wij gaan graag naar Dubai!

Heerlijk daar en de standaard kwa service en dergelijke ligt heel hoog. Tijdje al niet geweest maar wie weet volgend jaar weer!

Ik zou er niet snel weer heengaan nee. Blij dat ik het gezien heb hoor, maar die mensen zijn allemaal erg op geld gericht, erg opdringerig... vergelijk het een beetje met de zwarte markt in Beverwijk maar dan 10x erger qua opdringerigheid ;)

Er moeten nog meer foto's van het hotel e.d. op maar voor de rest komen er niet meer op nee. Heb de beste wel geselecteerd.. heb er zelf ook maar 130 laten afdrukken :p

Geef mij maar een land waar ze je lekker met rust laten en waar je op je gemak eens een winkeltje kunt bezoeken zonder allerlei dingen in je handen gedrukt te krijgen.

Bovenstaande ben ik helemaal met je eens, dit was in Egypte ook heel erg, in Griekenland wat minder..
Punt waardoor dit komt is dat zij hun inkomsten ook moeten halen uit de verkoop (en dus toerisme). In Griekenland bijv. is er in de winter (sept t/m april/mei) helemaal niets, waardoor iedereen in de zomer éxtra actief is (dagen van 8 - 24 :eek: ), om dus inkomsten te halen, waarmee ze de winter door kunnen. Dit zal ongetwijfeld hetzelfde zijn als in Egypte en Tunesië, en als je buurman buiten op straat staat je klanten weg te pikken, zal jij dat ook moeten doen..

Maar idd, in die landen (Tunesië, Egypte) vond ik het wel heel erg extreem.. op een gegeven moment zeg ik gewoon nix meer tegen ze, zet een boos gezicht op en loop door. Werkt prima :D

Mag ik een voorstel doen?

Wij gaan graag naar Dubai!

Heerlijk daar en de standaard kwa service en dergelijke ligt heel hoog. Tijdje al niet geweest maar wie weet volgend jaar weer!

Zal eens wat informatie opzoeken over dit land! Wij zijn altijd overal voor in en willen zoveel mogelijk landen zien.. vooral als een land is wat niet standaard zon / zee / strand vakantie is.

Volgend jaar gaan we, als alles meezit, naar California (Amerika) en anders een weekje Portugal en misschien eens de andere kant van Europa? Landen als Groenland spreken mij ook erg aan.. m'n dinnetje wat minder.

Maar idd, in die landen (Tunesië, Egypte) vond ik het wel heel erg extreem.. op een gegeven moment zeg ik gewoon nix meer tegen ze, zet een boos gezicht op en loop door. Werkt prima :D

Inderdaad, dat is de beste oplossing... niet netjes, maar dat zijn hun ook zeker niet als ze met z'n 3en om je heen gaan staan mekkeren. :p

Wij gingen altijd naar dezelfde shop. Misschien wel een beetje duurder, maar erg vriendelijk, totaal niet opdringerig personeel... ik moest er hier in België wel weer erg aan wennen om niet telkens aangesproken te worden als we langs een winkel / kraampje liepen :D

Taxichauffeurs stonden ook op een rij.. 3x achter elkaar: "Taxi ?", "Which hotel ??" etc.

Grappig om te lezen. In China had je precies hetzelfde.
Wat is het dan rustig winkelen hier in Nederland. :D
Mooie foto's trouwens. Vooral het binnenzwembad ziet er erg mooi uit.

Het gehaakte kleedje over het zwembad is wat mij het eerste in het oog springt.
Maarja, ik val voor dit soort details.

Het berichtje over Zanzibar meende ik echt.
Als je echt naar een zonnige strand vakantie op zoek bent en niet naar een standaard land wil wat daarvoor bij de meeste mensen in aanmerking komt, is dit een fantastich alternatief. Misschien dat het er inmiddels wel wat toeristischer is geworden, maar zo'n 10 jaar terug was dit een zeer goedkoop eiland aan de Afikaanse oostkust, waar je geen Hollands/ Duits of Frans hoorde.

Nice breezer:)
Die kamelen zijn echt grappig net of ze aan elkaaar sabbelen:D

Excuseer, ik had jouw berichtje ook per-ongeluk verwijderd. Bedankt voor de tip! :)

Nice breezer:)
Die kamelen zijn echt grappig net of ze aan elkaaar sabbelen:D

Thx. Ze lijken wel liever dan ze zijn.. ze klonken soms wat agressief.. soort van grommen?

Laatst bewerkt:
Excuseer, ik had jouw berichtje ook per-ongeluk verwijderd. Bedankt voor de tip! :)

Thx. Ze lijken wel liever dan ze zijn.. ze klonken soms wat agressief.. soort van grommen?

Wat ik van kamelen gezien heb in nederland is dat ie met eten die hele mond heen er weer beweegt.

Ja, dit is echt ontopic.:o

Kamelen zijn nog steeds geen dromedarissen, er zijn geen kamelen in noord afrika, misschien in een circus.:confused:

Om er nog een schepke boven op te doen:

De soorten kunnen met elkaar kruisen. Een kruising tussen een dromedaris en een kameel is groter dan beide dieren en heeft één zeer grote bult. Dit hybride dier kan zich niet voortplanten.

Wikipedia!

Waarom telkens deze kamelen discussie? Ik weet heus wel wat een kameel of dromedaris is.. ze zeggen altijd "camel ride" maar het is geen kameel. d0h.

Ik doe dit topic maar dicht... jammer, maar het blijft telkens offtopic gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan