TV tuner software

Status
Niet open voor verdere reacties.

deGVR

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Ik heb een USB TV tuner gekocht: De ASUS my Cinema
Na een wat moeizame installatie is het me gelukt het ding aan de praat te krijgen
Ik heb de meegeleverde software geinstalleerd: Total Media 3.5 van Arcsoft, Ik kan hiermee 27 kanalen ontvangen, maar géén Nederland 1, 2 of 3.

Ik heb tevens Windows Mediacenter en Nero Live op mijn pc staan, dus die heb ik ook geprobeerd.
Bij Nero kan ik naar kanalen zoeken, maar ik helemaal niets bekijken. Na wat gezoek op Google weet ik dat dit een veel voorkomend probleem is.
Wat vreemder is, is dat Windows Mediacenter zegt dat ik geen TV Tuner hardware heb en dat ik die moet aanschaffen.

Mijn vraag luidt: Hoe moet ik Nederland 1, 2 en 3 ontvangen? al dan niet met bovenstaande software die reeds geïnstalleerd is op mijn pc.

Met vriendelijke groet,
Roy

sorry voor de late reactie. Ben nog niet zo lang actief op dit forum en zie deze melding nu pas.

Zal intussen wel opgelost zijn, maar toch... lees hieronder de oplossing.

Dit probleem wordt veroorzaakt door een aanwezige TV Autotune setting in Windows, waar het programma gebruik van maakt.

Volg onderstaande stappen om dit probleem op te lossen:
Verwijder de aanwezige Total Media installatie, via het menu Start-Configuratiescherm-Software.
Herstart daarna de computer.
Als de computer weer is opgestart, installeer dan TotalMedia opnieuw. Belangrijk is om Totalmedia daarna niet te starten!
Ga naar Uitvoeren
Typ 'Regedit' en druk op Enter
Zoek de volgende sleutel:
[ HKEY_LOCAL_MACHINE|SOFTWARE|Microsoft|TV System Services|TVAutoTune|TS31-1 ].
Verwijder deze sleutel, door rechts te klikken op het TS31-1 mapje en 'verwijderen' te kiezen.
Start het systeem opnieuw op.
Je kunt nu Totalmedia opstarten en naar zenders zoeken, deze keer zullen de zenders correct gevonden worden.

GRoetjes en suc6

ik zie nederland 1,2 en 3

Suvoko,
bedankt voor je tip.
Het werkt !!!!
Ik zie nu ook Nederland 1,2, en 3.
Was al een tijd op zoek naar de oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan