TWAIN fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnaud

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2005
Telkens als ik foto's van mijn digitale camera (Digigr8) wil halen, krijg ik de fout "TWAIN fout". Ik kan ze dus niet naar de PC halen. Ik kan wel met alle andere functies van de bijhorende en door mij geïnstalleerde software werken. De camera is middels een USB/mini USB kabel aan de PC verbonden.
Ik heb in directory twain32 ook de bijhorende drivers staan die vanaf de CD Rom zijn geïnstalleerd samen met het programma. Misschien zijn ze te oud?

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.

Twain is een interface tussen apparaat en programma:
camera > twain > programma
scanner > twain > programma

Ergens in het programma kun je de twain source kiezen zodat het de goede interface gebruikt.

Is het deze ? Want die ken ik. :)

attachment.php

Vr.Gr. Egel

Bijlagen

• digigr8_300k.jpg
    digigr8_300k.jpg
    5,9 KB · Weergaven: 118
Hallo Egel,
Bedankt voor jouw bericht. Het is niet precies de camera die ik heb, maar dat maakt wellicht niets uit. Ik kies inderdaad de twain source. Ik heb maar 2 keuzes en de juiste keuze geeft telkens weer de TWAIN fout. De andere keuze is voor een digitale vodeo camera in plaats van voor de foto camera en dus die werkt niet.

Groet.

Je zou met een grafisch programma dat ook twain ondersteund uit kunnen proberen of je daar een foto kunt importeren. Of de digitale videocamera aansluiten en dan kijken of het programma daarmee wel werkt.

Welke windows heb je? En is het toestel niet als externe schijf zichtbaar onder deze computer?

Vr.Gr. Egel.

Egel, bedankt. Sorry dat ik zo laat reageer, ben een tijdje weg geweest. Ik heb Windows XP SP2. Ik zal eens kijken of het met jouw tip werkt en laat het je dan weten. Bedankt alvast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan