twee internetverbindingen koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik heb op het moment twee internetverbindingen, een ADSL en een kabelverbinding. Nu heb ik twee netwerkkaarten in mijn pc. Een is verbonden met mijn ADSL modem en het andere met mijn kabelmodem. Voor zowel de ADSL als de kabelverbinding heb ik een router.

Nu wil het zo regelen dat mijn FTP en webverkeer alleen over de ADSL loopt, en het gewone internetverkeer over de kabelverbinding. Met portforwarding kan ik het een en ander regelen naar binnen toe, maar hoe stel ik in dat firefox alleen van de kabelverbinding gebruik mag maken? En hoe regel ik dat andere programma's, bijvoorbeeld outlook express, alleen van de ADSL verbinding gebruik mag maken? Met andere woorden, hoe stel ik in dat een bepaalde applicatie alleen gebruik maakt van een bepaalde internet verbinding?

Ik dacht aan het instellen van TCP/IP filtering, ik kan bijvoorbeeld voor de netwerkkaart die verbonden is met het kabelmodem dat er geen gebruik gemaakt mag worden van poort 25 en 110. Hierdoor zal outlook express zijn mail ophalen via de ADSL verbinding. Of zit ik nu verkeerd?

Laatst bewerkt:
De adsl en kabel is dat vandelfde provider?

Nee ik weet dat hij voor kabel @home heeft.
En @home heeft geen adsl voor zover ik weet.

Kabel is @home (leuk he, als je ip adressen kunt zien :p ) en ADSL is van HCCnet. Iemand nog ideeen?

Laatst bewerkt:
nee ik kan geen ip zien maar je hebt zelf geschreven dat je @home had in een ander topic.:D
En je was er niet tevreden over.

@home moet zich nog bewijzen bij mij.

Maar heeft iemand nog ideeen over hoe dit op te lossen?

Ik ben eruit. Het is veel simpeler dan gedacht: instellen van proxy's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan