twee laptops identiek maken ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
IK heb voor mijn vriend zijn laptop Dell latitude C600 volledig geinstalleerd.

Windows xp pro stond er al op, maar heb office, anti-virus,firewall al de updates enz erbij opgezet

Nu heb ik ook een Dell latitude C600 gekocht(ook windows xp pro erop), maar zie er enorm tegenop om weer al dat installatiewerk te gaan doen.

Is er nu geen mogelijkheid om een exacte kopie van zijn laptop op die van mij te zetten ?

We hebben wel geen cd-branders in de laptop.
Eventueel USB of data-kabel ??

;) Gewoon opnieuw weer instaleren.

Programma's moeten altijd normaal geinstalleerd worden om goed te werken en juist in het windows register te komen.
Een Windows XP installatie moet je nooit van de ene naar de andere PC/laptop overzetten, ookal zijn de machines ( identiek ) er zitten altijd verschillen in, hier krijg je alleen maar problemen mee. Nog maar niet te spreken over het feit van verschillende gebruikers accounts.

Overigens een Dell latitude C600 die je deze maand koopt kan een andere zijn die vorige maand gekocht is aangezien de PC handel erg onderhevig is aan nieuwe hardware en zakkende prijzen van de hardware.
Dell is ook alleen maar een bedrijf die kloon PC's bouwt door her en der de goedkoopste hardware proberen te krijgen, en het bij elkaar mikt en hoopt dat het dan nog werkt :D

Ik had gedacht van op die ene laptop een ghost te maken, deze naar mijn harde schijf kopiëren en dqn bij mij erop te zetten ???

Ben het met Paintje eens dat er toch verschillen zijn. Denk alleen maar 's aan MAC adressen die uniek zijn per apparaat. En zo zullen er vast wel meer dingen zijn. Heb daar niet alle verstand van maar in jouw situatie zou ik gewoon nog maar 's een avondje reserveren.

Trouwens, de grote computerbedrijven doen dat ook zo. Er staat op kant-en-klare pc's wel een pre-installatie maar pas bij het inschakelen van die pc door de nieuwe eigenaar wordt het ding pas echt geinstalleerd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan