Axel,
ik heb mijn vraag , excuses, waarschijnlijk verkeerd of onvoldoende geformuleerd. Wat is de bedoeling, ik ben bezig een Word-sjabloon te maken voor het maken van overeenkomsten. Hiervoor heb ik een Userform met meerder pagina's ontwikkeld dat met behulp van keuzevakken, invulvelden, enz data naar een document schrijft.
Een pagina, het laatste van mijn Word-sjabloon wat nog niet klaar is, is de pagina waar we over corresponderen.
De gebruiker kan op deze pagina kadestrale gegevens invoeren van percelen welke worden verpacht. In het ene geval is dat 1 perceel, in het andere geval zijn dat meerdere percelen. Ik ga uit van een maximum van 15 regels (percelen).
Telkens als er een regel wordt ingevuld in het invulformulier moet (ter controle) het bedrag per perceel zichtbaar worden (ha x prijs) in het invulformulier.
Indien er meerdere regels worden ingevuld moet ook (ook ter controle) uitgerekend worden het totale aantal ha. van de overeenkomst en vanzelfsprekend de totale prijs is. Bovendien is er steeds sprake van een toeslag die uitgerekend moet worden (ha x toeslag) daarvan moet ook de totaalprijs worden uitgerekend.
Als de pagina van het userform is ingevuld moeten net zoveel regels naar het document (in een tabel) worden geschreven als in het invulformulier zijn ingevuld. Onder deze regels in het document komt daarna het totaalbedrag te staan.
Het document dat met behulp van dit invulfomulier wordt gemaakt wordt bewaard.
Het sjabloon wat ik aan het maken ben is dus voor het maken van documenten.
Waar ik steeds problemen mee heb is dat steeds verkeerd wordt afgerond. Daar heb je me al een flink stuk mee geholpen. Maar ik kom er niet helemaal uit,
groet Jan.
P.s. er zit ook een foutje in mijn programmacode waardoor de oppervlakte niet goed in het document komt te staan.