Twee opdrachten combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag Jan,

Als je m'n laatste zending opent moet je direct de waarden kunnen intypen en in de tabel laten zetten. Ik heb het net uitgeprobeerd. Ook heb ik je code (in het document onder de tabel) gewijzigd (alleen de eerste sub). Kijk nog maar eens goed.

In je laatste zending zit geen userform.

Gegroet,

Axel.

Een tabel vullen, tellen en in het goede formaat.

Axel,
ik heb goed naar je opmerkingen gekeken en vertaald naar mijn document. Helaas het blijft een probleem.
Inmiddels loopt het programma deels zoals ik wil. De formaten en berekeningen kloppen nu. Door een knop na elke regel te zetten wordt telkens mijn userform gevuld prima.
Maar:
- de oppervlake komt niet goed in mijn document: ik begrijp niet waar dat aan ligt.
- Uiteindelijk moeten ook de totalen in het userform komen te staan. Met name de totale oppervlake krijg ik niet voor elkaar.

Hopelijk wordt door de bijlage het wat duidelijker,

Groet Jan.

Bijlagen

Dag Jan,

Van een eenvoudige vraag wordt het al aardig ingewikkeld. Misschien is het handig om eerst uitgebreid op papier tezetten wat precies de bedoeling is voordat we allerlei zaken voor niets zitten te overdenken.

Welke gegevens zijn er?
Wat moet er mee worden gedaan?
Moeten de gegevsn worden bewaard?
Welke gegevens worden gepubliceerd en hoe?
En wat jezelf nog kunt bedenken.

Gegroet,

Axel.

Axel,
ik heb mijn vraag , excuses, waarschijnlijk verkeerd of onvoldoende geformuleerd. Wat is de bedoeling, ik ben bezig een Word-sjabloon te maken voor het maken van overeenkomsten. Hiervoor heb ik een Userform met meerder pagina's ontwikkeld dat met behulp van keuzevakken, invulvelden, enz data naar een document schrijft.
Een pagina, het laatste van mijn Word-sjabloon wat nog niet klaar is, is de pagina waar we over corresponderen.
De gebruiker kan op deze pagina kadestrale gegevens invoeren van percelen welke worden verpacht. In het ene geval is dat 1 perceel, in het andere geval zijn dat meerdere percelen. Ik ga uit van een maximum van 15 regels (percelen).
Telkens als er een regel wordt ingevuld in het invulformulier moet (ter controle) het bedrag per perceel zichtbaar worden (ha x prijs) in het invulformulier.
Indien er meerdere regels worden ingevuld moet ook (ook ter controle) uitgerekend worden het totale aantal ha. van de overeenkomst en vanzelfsprekend de totale prijs is. Bovendien is er steeds sprake van een toeslag die uitgerekend moet worden (ha x toeslag) daarvan moet ook de totaalprijs worden uitgerekend.
Als de pagina van het userform is ingevuld moeten net zoveel regels naar het document (in een tabel) worden geschreven als in het invulformulier zijn ingevuld. Onder deze regels in het document komt daarna het totaalbedrag te staan.
Het document dat met behulp van dit invulfomulier wordt gemaakt wordt bewaard.
Het sjabloon wat ik aan het maken ben is dus voor het maken van documenten.

Waar ik steeds problemen mee heb is dat steeds verkeerd wordt afgerond. Daar heb je me al een flink stuk mee geholpen. Maar ik kom er niet helemaal uit,

groet Jan.

P.s. er zit ook een foutje in mijn programmacode waardoor de oppervlakte niet goed in het document komt te staan.

Laatst bewerkt:
Dag Jan,

Open de bijlage Pachtovereenkomst.zip en zet de bestanden in de map: "C:\Pachtovereenkomsten\"

Open Pachtovereenkomst.doc
Je kunt daar percelen aan toevoegen en als je gereed bent ga je naar het venster Afdrukken en klikt op de knop.
Dan wordt een document aangemaakt en de tabel ingevuld.

Meer tijd heb ik besteed aan een ander projectnamelijk om de invoer van gegevens op te slaan in een Excel-bestand. Dat is bijlage pachtovereenkomsten.zip. Ook dit bestand kun je in eerdergenoemde map zetten en openen.

Je moet nu eerst een overeenkomst toevoegen en als je die daarna aanklikt in de combobox kun je in het venster Percelen de percelen toevoegen en opslaan

Verder ben ik nog niet.

Wat voor mij nog niet duidelijk is wat Omslag is en hoe je die berekent.

Gegroet,

Axel.

Bijlagen

Axel,
inderdaad hoe een simpele vraag tot zoiets kan leiden. Allereerst mijn buitengewone dank voor je ondersteuning.
Bij het uitpakken krijg ik een foutmelding (zie bijlage). Hierdoor kan ik de werking van het programma niet testen.
Als ik het goed begrijp heb je het als volgt opgezet:
Eerst vul ik een tabel met percelen die vervolgens ingelezen worden in een document (overeenkomst).
Zo'n uitgebreid programma was mijn opzet niet maar ik moet zeggen het ziet er gelikt uit.

Dan naar mijn aanvankelijke opzet. De overeenkomsten die met behulp van mijn sjabloon worden gemaakt is zoiets als een akte bij een notaris. In de akte staat een heleboel standaardtekst en wordt aangevuld met tekst die de akte uniek maakt (persoonlijke gegevens, datum bedragen etc.) De artikelen die je in mijn invulformulier hebt gezien kun je vergelijken met artikelen in een notarisakte. Zoals gemeld dit werkt inmiddels keurig in mijn programma. Jammer genoeg is dit, vanwege de bedrijfsgegevens die hier in staan niet geschikt voor publicatie op het forum.

De overeenkomsten, waarvoor dit sjabloon is bedoeld, komen tot stand door jaarlijks met pachters afspraken te maken over percelen die verpacht gaan worden. De verpachter maakt vervolgens de pachtovereenkomst op (het document waar de correspondentie over gaat). Deze overeenkomst wordt (in drievoud) naar de pachter gestuurd ter ondertekening.
Voor deze overeenkomsten ben ik bezig een sjabloon te maken.

De opslag is een extra opslag die wordt berekend naast de gewone pachtprijs. Bijvoorbeeld bij een prijs per ha. van € 10,= komt nog een extra toeslag van € 0,50 per ha. Deze toeslag wordt apart vermeld in het document.

Misschien is dit meer informatie dan noodzakelijk maar ik wil graag zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat mijn programmeerprobleem is. Dus dit als achtergrond van hetgeen wat je hebt opgezet.

Groet, Jan.

Bijlagen

Dag Jan,

Je was net iets eerder (2 minuten) dan ik.

Uit je verhaal maak ik op dat je een groep percelen hebt die verdeelt worden over een groep pachters. Dan is mijn idee: je hebt een groep percelen en een groep pachters en beide groepen zijn uit te breiden.
Per jaar worden aanpassingen gedaan in percelen en/of prijzen.
Dat is prima in een Excel bestand te doen. De opzet wordt dan iets anders als ik nu heb gemaakt. Namelijk een venster voor de jaarlijkse mutaties, een venster voor mutaties van pachters en een venster voor mutaties van percelen.

Wat betreft de Artikelen: zou je daar een voorbeeld van kunnen maken? Wat onzinnige tekst en daartussen welke gegevens daar moeten worden ingezet, want dat is volgens mij ook prima te automatiseren.

Gegroet,

Axel.

Axel,
ik vind het knap dat je op basis van mijn summiere gegevens deze analyse weet te maken. Je gedachtengang klopt. Zelf had ik (nogmaals) deze veel betere oplossing niet bedacht. Sterker nog het biedt mij de mogelijkheid nog meer basisgegevens in Exel te zetten welke ik nu in mijn programma heb opgenomen (keuzeboxen), geweldig.
Een opmerking: van de groep percelen die worden verpacht zijn we steeds eigenaar.

Het document heb ik voor het overige reeds gereed. Je vroeg me om een voorbeeld dat vind je in de bijlage,

groet, Jan.

Bijlagen

Axel,
ik vind het knap dat je op basis van mijn summiere gegevens deze analyse weet te maken. Je gedachtengang klopt. Zelf had ik (nogmaals) deze veel betere oplossing niet bedacht. Sterker nog het biedt mij de mogelijkheid nog meer basisgegevens in Exel te zetten welke ik nu in mijn programma heb opgenomen (keuzeboxen), geweldig.
Een opmerking: van de groep percelen die worden verpacht zijn we steeds eigenaar.

Het document met bijbehorend programma heb ik voor het overige reeds gereed. Je vroeg me om een voorbeeld dat vind je in de bijlage,

groet, Jan.

Dag Jan,

Hierbij een sjabloon en een Excel-bestand. Sla beide op in de map "C:\Pachtovereenkomsten\"

Open het Excel-bestand en voer een pachter in.
Na het opslaan een pachter selecteren en op de tab Percelen klikken.
Voer één of meer percelen in.
Klik daarna op de tab Afdrukken en klik op de knop Afdrukken.

Bekijk het resultaat en vergeklijk dit met het sjabloon.

Gegroet,

Axel.

Bijlagen

Axel,
ik heb zojuist beide bestanden uitgepakt. Hierbij ondervind ik een probleempje. Wegens ruimtegebrek moest ik de bestanden uitpakken op mijn e-schijf.

Daardoor krijg ik een foutmelding namelijk:
Code:
.Documents.Add Template:="E:\Pachtovereenkomsten\Pachtovereenkomst.dot"

De "E" heb ik hierbij zelf aangepast. Maar ik denk dat "Pachtovereenkomst.dot" niet mee uitgepakt is (?).

Wat ik nu al van de werking van het programma via Excel heb gezien is geniaal. Wellicht een idee om dit op code uitwisselen te zetten?

Na mijn vakantie ga ik het programma aanpassen aan de specifieke omstandigheden (ter informatie: b.v. e-mail adres en bankgegevens komen niet op de overeenkomst maar zijn wel weer erg handig voor faktuurgegevens, namens ons bedrijf heb ik een lijst van ondertekenaars van de overeenkomst daar wil een selectiebox voor maken, er is nooit sprake van aankoop of verkoop maar uitsluitend verpachting door ons bedrijf.)

De eerste versie van het door mij geschreven programma voor deze toepassing werkt inmiddels (m.n. door jouw tips en trucks)

Dankzij deze laatste door jou gemaakte versie van dit programma is er weer voldoende te doen voor mijn nieuwe hobby: mijn eerste versie kan ik weer volledig herschrijven,

groet Jan

Axel,
mijn bijzondere dank voor je ondersteuning en geduld.

V/A is een interne aanduiding om percelen te registreren. Onze interne perceelsaanduidingen hoeven niet per definitie gelijk te lopen met de kadestrale aanduidingen. Overigens is dat meestal wel het geval.
Het spijt me dat je hierdoor op het verkeerde been bent gezet.

Inhoudelijk kan ik jammer genoeg (vakantie) nu niet meteen reageren op jouw inmiddels derde versie. Het is in ieder geval veel meer dan ik durfde te vragen.
Na mijn vakantie meld ik me weer op dit forum,

groet Jan.

Axel,
terug van vakantie had ik eindelijk de gelegenheid je programma te testen. Hierbij heb ik getracht de werking te begrijpen zoals je dit hebt geprogrammeerd. Eerlijk gezegd is dit voor een beginner als ondergetekende doorzetten (en tot nog toe niet overal gelukt).
De opzet m.b.v. Excel, waarbij met een formulier drie werkbladen en een sjabloon worden gevuld vind ik knap gevonden.
Aan mij nu de schone taak (zie voorgaande correspondentie) om het stukje verkoop/aankoop er weer uit te halen.
Jammer genoeg krijg ik bij de knop afdrukken de foutmelding "Deze documentsjabloon bestaat niet". De zip-documenten heb ik geopend maar niet opgeslagen wellicht de oorzaak van het probleem?
Mag ik je ondersteuning vragen om deze foutmelding te voorkomen?
Groet Jan.

Dag Jan,

Ik heb intussen een nieuwe versie gemaakt. Zie bijlage.

Uiteraard moeten de sjablonen wel ontZIPt en in de juiste map staan anders krijg je een fout melding.

Gegroet,

Axel.

Hallo Axel,

Bedankt voor je reaktie, hierover twee vragen:
welke bijlage?
Maakt het iets uit op welke schijf ik dit opsla?

Groet Jan.

Dag Jan,

Bijlage mislukt. Nog een keer.

In principe kun je alles in een willekeurige map stoppen. Maar dan moet je de code wel aanpassen. Zie de constanten aan het begin van de code.

O ja, V/A is dat een willekeurig gegeven of zijn dat standaard gegevens die bijvoorbeeld in een combobox kunnen?

Gegroet,

Axel.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan