twee stijlen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeel2008

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
hallo, ik zit al een tijdje met een vraag waar ik niet uit kom.
ik heb een website. op de voorpagina moet de tekst zo'n 80% breed zijn, want daarnaast, rechts ervan komt een plaatje.
maar op pagina 2 hoeft dat niet. daar kan de tekst doorlopen.
hoe maak ik m dat nu duidelijk? hoe wijs ik die stijl toe voor pagina 2?

met joomla fck editor is het makkelijk, maar ik had een installatieprobleem , dus zal ik het zonder moeten doen, in de code vrees ik. ik kan wel een nieuwe stijl aanmaken en die in de css plakken maar weet niet waar ik m moet toekennen. in de code van de pagina zie je netjes dingen staan als <table class="contentpaneopen">.
maar hoe komt het daar?

of kan ik de pagina downloaden en dan terug ftp-en met de goede class erin?
of doe ik het gewoon met divs in de html code op de pagina zelf zal ik maar zeggen?
groeten jeel2008

Laatst bewerkt:
Okay, je wil dus op de homepage een tekst met foto ernaast, en op de andere pagina's alleen tekst.

Je kan dit op verschillende manieren oplossen. Dit is het eenvoudigste: je hebt in je template een ruimte voor de bodytekst (mosMainBody). Op de homepage zet je - via het CMS - de tekst en de foto erin. Om tekst en foto mooi naast elkaar te zetten kan je zonodig ook een tabel invoegen via het CMS. Op de andere pagina's zet je alleen tekst.

Een andere mogelijkheid is om twee versies van je template te maken, één voor de homepage, en één voor de andere pagina's.

Laatst bewerkt:
tekstfoto

hallo fritzi,
ok, bedankt.
met die tabel had ik geprobeerd, maar ik dacht eigenlijk dat tabellen met al dat zenuwachtige gedoe rond css zwaar verboden waren.

ik zit nu wat in de css te knoeien, probeer wat met float right, maar denk dat ik maar weer een tabel ga plakken, want dit kost me zeeen van tijd.

om je te zien wat ik bedoel, kun je kijken op www.pedicureefat.nl

groeten jeel2008

nou moe, t is gelukt, net nadat ik bovenstaande schreef.
heel eenvoudige cssstijl gemaakt

.foto {
float: right;
}

.foto2 {
float: left;

en gewoon in de code van de pagina gezet.

nog 1 vraag: weet jij waar ik in de css die marge kan veranderen (zie image)

Bijlagen

• marge.jpg
    marge.jpg
    59,5 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan