two fingers scroll

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0506

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Berichten
15
Hallo,
sinds een aantal dagen is Windows 10 geïnstalleerd op mijn Asus laptop. (type weet ik niet ivm slijtage van het type stickertje). Sindsdien werkt mijn touchpad met scrollen voor twee vingers niet meer.
Uiteraard even op internet gezocht maar kan niet iets vinden wat een oplossing biedt. Wel las ik dat het géén uniek probleem is.
Wie heeft raad, vrij lastig namelijk als je dit gewend bent.
Maarten
 
Ik ga hier uit van Windows 10 64-bit.
Probeer het volgende: Download SmartGesture 4.05 en pak 'm uit. Installeer 'm nog niet!
Via appwiz.cpl de vorige versie van Smart Gesture verwijderen en (indien gevonden) ook de Synaptec touchpad driver. Herstart de pc.
Installeer dan de uitgepakte Smart Gesture. Zodra gedaan, kijk in main.cpl (ik geloof daar in de Hardware tabblad, maar kijk ze allemaal na) of de Touchpad driver gestart is en je kunt daar ook met een of andere knop het gedrag van de touchpad veranderen (bijv. twee vingers gebruik etc.)

Geen 'garantie', want ook ik kan niet aanvoelen welke Asus laptop je hebt.

EDIT, toevoeging: Misschien kan Speccy Free je vertellen wat het type laptop is en andere informatie.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees elders:

ik had het zelfde en ik heb via de website van http://www.eeti.com.tw/drivers_Win.html
de drivers weer gedownload en geinstaleerd , daar na de computer opnieuw op gestart en daarna het prg weer verwijderd en dan installeerd windows 10 weer de oude driver en je hebt je schermtoetsenboord weer terug en je scherm werkt weer naar behoren.
dit is de link van de drivers die ik gebruikt hebt op mijn medion http://www.eeti.com.tw/touch_driver...13911-Release-150511-ForSingleTouchDevice.zip


Lijkt dus op een driversconflict en dat de Windows 10 driver voor het touchpad het probleem oplost.
 
Sorry voor de late reactie, het lukt mij helaas niet, ik wacht wel tot Microsoft een update uitvoert.
Bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt,helaas niet gelukt, ik heb dus gemaild voor advies. Ff afwachten nog.
Anders wacht ik wel op de update. Jammer genoeg ben ik niet de enige. Maarten
 
Het probleempje is opgelost dankzij een snelle reactie van Asus. Zij hadden de geschikte driver.
Bedankt voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleempje is opgelost dankzij een snelle reactie van Asus. Zij hadden de geschikte driver.
Bedankt voor het meedenken.
Mrt

Mrt, misschien kun je de naam en de herkomst (site) van de driver hier noemen, dan kunnen anderen met een soortgelijk probleem hun voordeel daarmee doen. Zo helpen we elkaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar is het berichtje vanAsus,


Ik wil u hiervoor adviseren om software te installeren die wij speciaal voor dit probleem onder Windows 10 hebben uitgebracht.
Allereerst dient u indien aanwezig het ATK software en de Asus smart gesture te verwijderen van uw toestel wat u terug vind via configuratiescherm>programma's verwijderen.
Wanneer dit verwijderd is zult u uw toestel opnieuw moeten laten opstarten en download u vervolgens het ATK software via de onderstaande link:

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/Apps_for_Win10/ATKPackage/ATKPackage_Win10_64_VER100039.zip

Deze gedownloade zip bestand dient u allereerst uit te pakken en vervolgens vanuit de uitgepakte folder kunt u de setup toepassing starten.
Nadat de installatie voltooid is dient u uw toestel opnieuw op te starten.
Wanneer het toestel is opgestart zult u vervolgens ook het Asus smart gesture software hiervoor moeten downloaden:

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/Apps_for_Win10/SmartGesture/SmartGesture_WIN10_64_VER405.zip

Mocht u hier nog vragen over hebben hoor ik dat graag van u

Met vriendelijke groet,

Thim v/d S

Asus Holland Bv.
 
Fijn dat het opgelost is. En bedankt voor de extra toelichting.
Ik zat wel 'warm' met mijn link (smart gesture 4.05), maar de eerste leek niet echt logisch, want ATK software is doorgaans voor toetsenborden (incl. de functie van FN-<functietoets> combinaties), specifiek voor Asus laptops. Ik had daarbij geen rol verwacht m.b.t. de touchpad. :shocked:
In de smart gesture software zit (ook) SetupTPdriver.exe , en het leek me logisch dat díe de (nieuwste) touchpad driver installeert.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan