txt bestand koppelen in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo,

Ik heb een database met verschillen txt bestanden die ververst kunnen worden vanuit andere systemen. Nu heb ik in deze txt bestanden een extra kolommen toegevoegd. Deze staan gekoppeld in de access database. Als ik nu deze tabel open in access dan zie ik die extra velden niet terug.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen?

Groetjes,

Danielle

Als je de bronbestanden aanpast (met extra velden), dan moet je de koppeling verversen, want Access gebruikt nu nog de bestaande koppeling. Je kunt dat doen door rechts te klikken op de tabel, <Koppelingsbeheer>, de tabel (of alle tabellen) selecteren, en dan op <OK>. Je tabellen zijn nu bijgewerkt. Wel zul je de queries en formulieren etc. ook weer aan moeten passen, want die hebben de nieuwe velden dan ook nog niet.

Hoi Michel,

Bedankt voor je reactie. Er komt inderdaad een melding dat het vernieuwd is. Maar als ik dan de tabel weer open dan staan de nieuwe kolommen er niet bij. Of moet ik in een soort van Wizzard nog wat doen? De kolommen zijn wel | gescheiden in het txt bestand.

Weet jij wat de oorzaak is dat de kolommen er niet bij komen?

Groetjes,

Danielle

Dan kun je nog proberen om de tabel te verwijderen, en opnieuw te koppelen. Meestal gaat het wel goed met vernieuwen, maar met tekstbestanden blijkbaar niet. Ik moet zeggen: net een testje gedaan, en bij mij werkte het ook niet. Maar ik koppel ook meestal niet met tekstbestanden :)

Oke dan ga ik dat even proberen. Lopen de queries dan weer automatisch door, of moet ik dan dat ook allemaal aanpassen?

Groetjes,

Danielle

Ik zie dat csv bestanden dan ook niet ververst kunnen worden? Ik wil ze wel verwijderen en dan opnieuw importeren, maar ik weet niet of mijn query's het dan nog wel doen. Niet dat ik ze straks allemaal opnieuw moet maken :-)

Groetjes,

Danielle

Ja gelukt :-) heb de tabel even verwijderd en opnieuw gekoppeld. Nu heb ik de extra velden wel en de query's lopen ook gewoon door.

:thumb:

Als je dat vaker doet (ik hoop voor je van niet;) ) dan kun je nog wel een procedure maken die automatisch de linkjes verwijdert en weer opnieuw importeert. Voor eenmalig gebruik is dat natuurlijk niet nodig. Mag je vraag denk ik ook op <Opgelost>.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan