snb
Verenigingslid
- Lid geworden
- 12 jun 2008
Met de volgende macro worden de gegevens zonder gegevensvelden in afzonderlijke kolommen gezet.
Hiervoor heb ik het oorspronkelijke bestand 'voorbeeld txt.txt' gebruikt met 13 records.
Het enige dat nog moet gebeuren is de veldnamen aan het bestand toevoegen, maar daar heb je mij niet voor nodig.
Wil je het bestand "E:\OF\0_voorbeeld.csv" (of jouw vervanging daarvan) hier plaatsen ?
Hiervoor heb ik het oorspronkelijke bestand 'voorbeeld txt.txt' gebruikt met 13 records.
Het enige dat nog moet gebeuren is de veldnamen aan het bestand toevoegen, maar daar heb je mij niet voor nodig.
Code:
Sub tst()
Open "E:\OF\0_voorbeeld txt.txt" For Input As #1
c0 = Replace(Join(Filter(Split(Replace(Replace(Join(Filter(Split(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Input(LOF(1), #1), vbTab & ":" & vbTab, ":"), vbCrLf, vbTab), String(5, vbTab), vbTab), String(2, vbTab), vbTab), String(2, vbTab), vbTab), vbTab, Application.International(xlListSeparator)), "Verkoopartikel", "|Verkoopartikel"), "Hergebruik toeg.", "Hergebruik toeg.|"), "|"), "Verkoopartikel"), vbCr), ":", ":;"), vbCr, vbCr & ";"), ";"), ":", False), ";"), vbCr & ";", vbCr)
Close #1
Open "E:\OF\0_voorbeeld.csv" For Output As #1
Print #1, c0
Close #1
Workbooks.Open "E:\OF\0_voorbeeld.csv"
End Sub
Wil je het bestand "E:\OF\0_voorbeeld.csv" (of jouw vervanging daarvan) hier plaatsen ?