• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

TXT naar excel spliten met een opgegeven waarde

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Met de volgende macro worden de gegevens zonder gegevensvelden in afzonderlijke kolommen gezet.
Hiervoor heb ik het oorspronkelijke bestand 'voorbeeld txt.txt' gebruikt met 13 records.

Het enige dat nog moet gebeuren is de veldnamen aan het bestand toevoegen, maar daar heb je mij niet voor nodig.

Code:
Sub tst()
  Open "E:\OF\0_voorbeeld txt.txt" For Input As #1
    c0 = Replace(Join(Filter(Split(Replace(Replace(Join(Filter(Split(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Input(LOF(1), #1), vbTab & ":" & vbTab, ":"), vbCrLf, vbTab), String(5, vbTab), vbTab), String(2, vbTab), vbTab), String(2, vbTab), vbTab), vbTab, Application.International(xlListSeparator)), "Verkoopartikel", "|Verkoopartikel"), "Hergebruik toeg.", "Hergebruik toeg.|"), "|"), "Verkoopartikel"), vbCr), ":", ":;"), vbCr, vbCr & ";"), ";"), ":", False), ";"), vbCr & ";", vbCr)
  Close #1

Open "E:\OF\0_voorbeeld.csv" For Output As #1
    Print #1, c0
  Close #1
  Workbooks.Open "E:\OF\0_voorbeeld.csv"
End Sub

Wil je het bestand "E:\OF\0_voorbeeld.csv" (of jouw vervanging daarvan) hier plaatsen ?

gekeken

Best,

ik heb het gedraaid op ijn PC thuis, en dar komt het niet goed over .
Ik ga in het weekend er nog even mee stoeien en laat het zo snel mogelijk weten .

Groet HWV

Code geprobeerd

Best SNB,

Ik heb de code geprobeerd en zie de uitkomst in mijn voorbeeld bestanden.
Zoals u kunt zien zijn er niet veel regels meer over, en heeft hij veel van het bestand verwijderd.

In de bijlage ook nog een export van mijn bestand ( een aantal regels daarvan )

Groet HWV

Bijlagen

Ik vind het niet handig dat je de jou gegeven suggesties op een ander bestand toepast dan je als basisinformatie op dit forum hebt geplaatst.

Reactie op SNB

Beste SNB,

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb het eerste bestandje van dit form en de laatste even samen hierbij gezet.
Het is wel de zelfde export, enkel ik had de eerste eerst naar excel gehaald en daarvandaan opgeslagen als txt, de laatste versie heb ik in txt bewerkt ( ivm met gevoelige informatie )

Laat het duidelijk zijn dat het niet de bedoeling van mij was om afwijkende informatie te geven.Ik probeer telkens zo duidelijk mogelijk mijn probleem aan te geven en ik weet ook dat ik daar niet altijd een duidelijk in ben. Mijn welgemeende excuus hiervoor.

Ik heb het script op de eerste txt en op de tweede txt gedraaid en op beide zonder het gewenste resultaat.

Heeft u ander informatie nodig om tot een juiste code te komen dan hoor ik dit graag van U

Groet HWV

Bijlagen

Heb ik iets verkeerd gedaan

Beste SNB,

Ik krijg het gevoel dat ik iets verkeerd heb gedaan of heb gezegd.
Ik kreeg gelukkig een hoop ondersteuning , maar die was ook weer met de zelfde vaart vertrokken.
Ik weet dat ik dus niet altijd duidelijk ben met mijn vraagstelling maar dit absoluut niet met opzet.
Wat ik probeer is mijn best te doen om VBA te begrijpen, en denk misschien anders als een top programmeur. Er is op dit form al meerder malen uitgesproken dat je, je moet bezig houden met het geen wat je snap en begrijp. Sta ik helemaal achter vandaar dat ik ook bij jullie om hulp kom ivm dat ik er zelf niet in uit komt. En ik heb het al zelf ondervonder hier zitten de expers.

Maar ik hoop toch nog op een reactie om mijn probleem

Met een vriendelijke en dankbare groet,

HWV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan