• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uit een lijst missende waarde weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlokoenders

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Hallo,

ik heb een vraag over excel waar ik tot op dit moment niet uitkom. Een en ander zal ik in de file weer geven, maar dit is in het kort waar het om gaat. In de file staan diverse routes genoteerd die door personen worden ingevoerd. Nu zoek ik een formule of (macro?) die controleerd welke routes ontbreken of dubbel zijn of niet matchen uit een vooraf gedefinieerde lijst. Het is de bedoeling dat het in een oogopslag duidelijk is welke routes ontbreken, dubbel of niet matchen. Met andere woorden: deze routes moeten onder elkaar worden weergegeven. Ik hoop dat dit iemand kan inspireren om mij een antwoord te geven. Indien het niet duidelijke genoeg is, hoor ik het graag.

Bijlagen

Carlo

Kent u voorwaardelijke opmaak? Daarin kan je ook functies gebruiken, zoals AANTAL.ALS, om te tellen hoeveel keer iets voorkomt in een bereik. Afhankelijk van het resultaat een kleurtje.

Bvb.

pas voorwaardelijke opmaak toe op J2:J11, met als voorwaarde dat het aantal keer dat een route voorkomt in B3:H9 gelijk is aan 0. Geef een kleurtje.

Analoog voor routes in de invultabel die niet in kolom J voorkomen.

Toevoeging: ik zie nu pas dat er ook "dubbele" routes voorkomen in de invultabel. Dan gaat bovenstaande al veel moeilijker zijn en zal je best kunnen gaan programmeren in VBA.

Wigi

Laatst bewerkt:
Bedankt alvast voor je reactie!! VBA programmeren lijkt me erg moeilijk.... is het niet in een of andere formule te gieten?

Bedankt alvast voor je reactie!! VBA programmeren lijkt me erg moeilijk.... is het niet in een of andere formule te gieten?

Met een betere layout zou het wel kunnen, meer in database vorm en zeker niet gewoon twee routes aan mekaar plakken in dezelfde cel ;)

Ok, bedankt, welke layout zou je dan kunnen gebruiken om het het met een formule te kunnen bepalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan