Uit elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aha, Internet Explorer! :D
In Firefox, Opera en Safari doet ie het wel goed. En mijn versie in IE ook.
Maar je hebt het DOCtype en de charset uit de html weggelaten. Dat zijn verplichte nummers om aan browsers aan te geven hoe ze met de erna volgende code om moeten gaan! Laat je die weg, dan kan je de meest vreemde verschillen tussen browsers krijgen, en zeker in IE...
Als je begint met:
HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
   "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html lang="nl">
<head>
   <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
   <meta http-equiv="Content-Language" content="nl">
   <title>FUTURE-SOLUTIONS.nl</title>
   ...
   enz.
wat gebeurt er dan?

Verder zie ik dat er een vette zwarte bovenbalk in is gekomen (bij vergroten van de lettergrootte). Dat komt omdat je de margins en paddings van de h1 en de p niet op nul hebt gezet; dan gaat de achtergrond-afbeelding zich herhalen (met het onderste zwarte deel boven op de grijze bovenkant gestapeld). Even toevoegen:
Code:
h1, h2, h3, p { margin: 0; padding: 0; }
Zie ook de broncode van mijn versie (op de pagina heb ik alleen de css van de header opgenomen, niet de complete css; had ik even moeten zeggen).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Kijk aan nu is helemaal goed:D

maar ik wil nu bijvoorbeeld veder gaan een stukje voor een verticaal menu en een inhoud hoe moet ik dan veder?

Mag ik nog 1 vraag stellen helaas hek niet egt een voorbeeld maar miss begrijpen jullie wak bedoel

Als ik een hele layout maak en dan op een stuk typ en telkens als ik dan enter doen gaat de website uitelkaar

helaas hek niet egt een voorbeeld
dannis hut egt moeluk reageren ;)
alsut probleem nie duilijk en zon dersms afk beschrevenis
maar miss begrijpen jullie wak bedoel
maar kwilwel ff raden wajje probeertte zeggen
Als ik een hele layout maak ...
= je hebt een layout voor een pagina gemaakt. Snappik.
... en dan op een stuk typ...
= nou liggik eruit. Op wat voor stuk tik je?
... en telkens als ik dan enter doen gaat de website uitelkaar
= hè? de hele website, of alleen de layout van die pagina? hoe zie je die pagina uit elkaar gaan? valt er een stuk naar beneden? zie je nog brokstukken? waar dan?

Conclusie:
hoe duidelijker een vraag gesteld is, hoe duidelijker het antwoord kan zijn. :D
Kan je nog eens proberen onder woorden te brengen wat er precies gebeurt als je wat doet? Of geef even een link, of code, of maak even een screenshotje, dat wil ook wel eens helpen.

Met vriendelijke grt,
Ch

PS:
Even terug naar je startvraag: "Ik moest voor iemand een header maken :p".
O, dacht ik even, waarom doet die iemand dat zelf niet, als jij er ook nog niet zo heel erg veel van af weet? Of: waarom vraagt die iemand het niet gewoon aan iemand die het zo even uit zijn mouw schudt?
- Nu komt er achter de header een site aan, die gemaakt moet worden.
Aha! Is die vragende iemand toevallig iemand die studieboeken opgeeft en de opdracht geeft "maak een website die uit de volgende onderdelen bestaat"? Dan is het miss wel aardig eerst die boeken eens te lezen. :p
Of deze info, of deze? Zo heb ik het ook geleerd. :)

PS:
Even terug naar je startvraag: "Ik moest voor iemand een header maken ".
O, dacht ik even, waarom doet die iemand dat zelf niet, als jij er ook nog niet zo heel erg veel van af weet? Of: waarom vraagt die iemand het niet gewoon aan iemand die het zo even uit zijn mouw schudt?
- Nu komt er achter de header een site aan, die gemaakt moet worden.
Aha! Is die vragende iemand toevallig iemand die studieboeken opgeeft en de opdracht geeft "maak een website die uit de volgende onderdelen bestaat"? Dan is het miss wel aardig eerst die boeken eens te lezen.
Of deze info, of deze? Zo heb ik het ook geleerd.

ik weet dat ik wat duidelijker moet zijn:P

ik zei ook in het begin van de vraag ;) ik kan redelijk opschieten met design

een website maken heeft me nooit egt geintreseert ;) vond altijd leuk om dingen temaken voor andre sites ;)
Sigs voor mensen van crime/maffia spelletjes of voor forums

maja ik dacht laat ik me er eens wat veder in verdiepen ;)

en ik heb op google gezocht ;) maar als ik niet eens weet hoe het heet wat ik zoek kan ik eindeloos door gaan ;) met zoeken.

maja kzal geen onduidelijke vragen meer stellen ;)

en nog bedankt voor de hulp ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan