Opgelost Uitgaande e-mail professionele handtekening

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
L.S.

Is het mogelijk om Outlook zo in te stellen dat e-mail dat naar relaties buiten onze organisatie wordt gestuurd automatisch een andere 'handtekening' krijgt dan interne e-mails? In Outlook heb ik twee handtekeningen gemaakt. De eenvoudige komt, zoals ingesteld, altijd automatisch onder mijn e-mails te hangen. Vergeten wordt dan wel eens bij externe e-mails deze te vervangen door de officiële ondertekening met bedrijfsgegevens ed. Dat moet toch te regelen zijn lijkt me in Outlook?
 
Dat is, om een zeer voor de hand liggende regel, een stuk lastiger dan je zou denken. Om te beginnen: een standaardhandtekening is natuurlijk per definitie altijd maar één handtekening. Anders is het geen standaard. Ten tweede: de (standaard)handtekening wordt gelijk met het aanmaken van een mail al in de nieuwe, verder lege, mail gezet. Op dat moment heb je nog geen verzendadres geselecteerd. Dus zelfs áls het al zou kunnen, dan nóg heb je een probleem, want zolang er geen adressen zijn geselecteerd, valt er niets te kiezen voor Outlook.
Je zou nog kunnen overwegen om een apart formulier te maken voor de externe mails, waarin je de handtekening dan vast opneemt. Maar dan nog: je zult dat formulier dan ook apart moeten kiezen. Kost ook tijd.

Veel handiger is het dus, als je vaak mails naar verschillende domeinen zendt, om helemaal géén vaste handtekening in te stellen, maar in je knoppenbalk een handtekening te kiezen uit de lijst, of twee knoppen maken voor de gewenste handtekeningen. Dat laatste is denk ik het snelst.
 
Als het geautomatiseerd moet dan zul je daar externe tools voor moeten gebruiken. exclaimer.com is er 1 van.
 
oké helder en bedankt voor de uitleg. We gaan exclaimer eens uitproberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan