• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitlezen van alleen getal in reeks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
L.S.

Ik heb cellen gevuld met:
  • LZeq 50Hz
  • LZeq 160Hz
  • LZeq 1Hz
  • LZeq 1,25kHz

Nu wil ik alleen de de getallen overhalen in een andere cel. Dus niet de eerste vijf posities en niet de laatste twee. Nu heb ik dat geprobeerd met 'Midden' en een combinatie met 'Links' en 'Rechts', maar tot nog toe is het me niet gelukt. Iemand een idee hoe dit te fiksen?

gegroet,
mrt

excel 2007

Code:
start => zoeken en selecteren => vervangen => alles vervangen

vervolgens zoek je op waarden:
LZeq

daarna op

HZ

daarna op

k

in 3 handelingen is alles omgezet, zodat alleen de getallen overblijven.

Ik heb cellen gevuld met:
  • LZeq 50Hz
  • LZeq 160Hz
  • LZeq 1Hz
  • LZeq 1,25kHz
Nu wil ik alleen de de getallen overhalen in een andere cel. Dus niet de eerste vijf posities en niet de laatste twee. Nu heb ik dat geprobeerd met 'Midden' en een combinatie met 'Links' en 'Rechts', maar tot nog toe is het me niet gelukt. Iemand een idee hoe dit te fiksen?
Je vraag zorgvuldig omschrijven a.u.b., want in het laatste gegeven moet het zijn: 'niet de laatste 3' in plaats van 'niet de laatste 2' !! Als de gegevens in kolom A staan, beginnend in A1, typ in B1:
Code:
=--ALS(ISFOUT(VIND.SPEC("K";A1));DEEL(A1;6;VIND.SPEC("H";A1)-6);DEEL(A1;6;VIND.SPEC("K";A1)-6))
en kopieer naar beneden in kolom B.

Laatst bewerkt:
Als je Excel 2010 (of 2007 ??) gebruikt, moet je in de formule DEEL vervangen door MIDDEN .

dank je zapart, het werkt. De 'k' moet trouwens wel blijven staan, maar slechts één positie naar rechts schuiven; daar moet ik nog even aan prutsen -> uitdaging. Misschien kom ik er binnenkort nog wel op terug.

Het overigens in office 2010.

Oeldere ook bedankt, maar die oplossing zocht ik niet.

gegroet,
mrt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan