Beste (mede-) forumleden,
Ik ben bij een aantal evenementen betrokken en moet telkens aanzien hoe er gewerkt wordt met uitslagen in bijvoorbeeld Office Word of zelfs nog WordPad. Alles handmatig sorteren, enzovoort. Dit alles terwijl het best gemakkelijk in Excel of Acces kan, tenminste dat lijkt mij. Daarom wil ik graag iets in elkaar knutselen waarmee organisaties die handmatig nog uitslagen moeten invoeren, sneller alles klaar hebben. Dit eventueel zelfs gekoppeld aan een SQL gebeuren waardoor thuisblijvers via internet de resultaten kunnen volgen
Hoe zie ik dit voor me (concept):
Hebben jullie een idee of toevoeging? Ik hoor het graag!
Ik ben bij een aantal evenementen betrokken en moet telkens aanzien hoe er gewerkt wordt met uitslagen in bijvoorbeeld Office Word of zelfs nog WordPad. Alles handmatig sorteren, enzovoort. Dit alles terwijl het best gemakkelijk in Excel of Acces kan, tenminste dat lijkt mij. Daarom wil ik graag iets in elkaar knutselen waarmee organisaties die handmatig nog uitslagen moeten invoeren, sneller alles klaar hebben. Dit eventueel zelfs gekoppeld aan een SQL gebeuren waardoor thuisblijvers via internet de resultaten kunnen volgen
Hoe zie ik dit voor me (concept):
- Excel bestand met per programmanummer een tabblad helemaal kant-en-klaar (Bekijk bijlage Voorbeeld HelpMij forum.xls).
- Acces voor het genereren van een SQL bestand. Dit bestand moet een SQL aanmaken met alle resultaten. Via een internetpagina moeten de thuisblijvers het programmanummer kunnen aanklikken en dan de resultaten zien. Het eerste is geen probleem en gemakkelijk te realiseren. Het tweede is natuurlijk een luxe maar wel een uitdaging om het te kunnen maken. Echter ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet aanpakken.
Hebben jullie een idee of toevoeging? Ik hoor het graag!