In access heb ik een inkooporderregistratie gemaakt waarin per afdeling, component(machine), subcomponent(machine sectie) artikelen kunnen worden ingekocht.
Het formulier heb ik opgebouwd uit een hoofdfomulier(basis gegevens) en een subform(select d.m.v. comboboxen machine, component en subcomponent en inkooporderregels).
Om te voorkomen dat bij een selectie d.m.v. een combobox hele lange lijsten ontstaan en om foutkans te elimineren, ben ik een tijd bezig geweest om uitsluitingen werkend te krijgen in het subformulier (bij het selecteren van een afdeling, kan je alleen kiezen uit componenten voor die afdeling en subcomponenten). Uiteindelijk is dit gelukt.
In het subformulier werken de uitsluitingen goed, maar wanneer ik het subformulier in het hoofdformulier plaats, krijg ik de melding "parameterwaarde opgeven" met bijv. de tekst "Formulieren!Frm_Subformulier.Comp1". Het heb geprobeerd de verwijzingen in de query aan te passen, maar kom er niet uit waar ik iets verkeerd heb staan.
In de gebeurtenisprocedure heb ik o.a. staan:
Private Sub Afd1_AfterUpdate()
Me.Comp1.Requery.
Mogelijk moet hier wat aangepast en/of toegevoegd worden?
Het bestand heb ik gecomprimeerd, maar is iets te groot om te kunnen uploaden.
Kan iemand mij verder helpen?
Het bestand kan ik evt. mailen, waardoor de situatie misschien helder wordt.
Alvast dank.... Dennis
Het formulier heb ik opgebouwd uit een hoofdfomulier(basis gegevens) en een subform(select d.m.v. comboboxen machine, component en subcomponent en inkooporderregels).
Om te voorkomen dat bij een selectie d.m.v. een combobox hele lange lijsten ontstaan en om foutkans te elimineren, ben ik een tijd bezig geweest om uitsluitingen werkend te krijgen in het subformulier (bij het selecteren van een afdeling, kan je alleen kiezen uit componenten voor die afdeling en subcomponenten). Uiteindelijk is dit gelukt.

In het subformulier werken de uitsluitingen goed, maar wanneer ik het subformulier in het hoofdformulier plaats, krijg ik de melding "parameterwaarde opgeven" met bijv. de tekst "Formulieren!Frm_Subformulier.Comp1". Het heb geprobeerd de verwijzingen in de query aan te passen, maar kom er niet uit waar ik iets verkeerd heb staan.
In de gebeurtenisprocedure heb ik o.a. staan:
Private Sub Afd1_AfterUpdate()
Me.Comp1.Requery.
Mogelijk moet hier wat aangepast en/of toegevoegd worden?
Het bestand heb ik gecomprimeerd, maar is iets te groot om te kunnen uploaden.
Kan iemand mij verder helpen?
Het bestand kan ik evt. mailen, waardoor de situatie misschien helder wordt.
Alvast dank.... Dennis