Uitstekend signaal, geen verbinding mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok je hebt je kabel in Lan1 gestopt. Je hebt geen internet. Als je nu kijkt bij het netwerkcentrum heb je dan wel verbinding met een netwerk? Kruis door internet is in dit geval normaal en houden we ook even geen rekening mee. Het gaat mij erom of je laptop verbonden is met je sitecom. Met het kabeltje is dat het geval. Als er onderin windows een driehoekje, of een kruisje door het netwerkicoontje staat, dan weet ik bijna genoeg.

Ok. Met dat gele driehoekje geeft windows aan dat windows zelf een IP-adres heeft afgegeven. Als je bij verbindingen kijkt en dan naar details, zie je dan een IP adres staan dat met 169 begint?

Doe ik het zo goed? In het netwerkcentrum heb ik onder elkaar staan: Toegangstype Geen internettoegang, Thuisgroep Verbonden en Verbindingen LAN-verbinding. Als ik dan op LAN-verbinding druk kan ik naar details gaan

Daar staat dan bij IPv4-standaardgateways hetzelfde IP adres als onderop de router. Deze begint met 192

Hetzelfde geldt voor IPv4 DHCP-, DNS- en WINS server. Staat ook hetzelfde IP adres

Nu gaan we even kijken of windows je sitecom herkent. Als je kijkt naar mijn plaatje van mijn netwerkcentrum, dan staat er bovenin het scherm in het midden meerdere netwerken. In jouw situatie kan er bijvoorbeeld thuisnetwerk staan. Als je daar eens op nu klikt, dan komt er een scherm naar voren. Kun je me daar eens een beschrijving van geven?

Ik kom een beetje traag over... heeft te maken met het verversen.. Kun je hier ook en op een chatten? want dat wordt het iets eenvoudiger je verhaal te volgen

Bij mij staat er nu ook meerdere netwerken weergegeven. Als ik daarop klik geeft hij mijn computer en een multimedia apparaat

Alles wat je beschrijft over IPv4, DHCP DNS en WINS is ok! Dat brengt ons al een stuk verder.

Ik durf het niet te zeggen. Heb me vanochtend aangemeld dus ben helemaal nieuw hier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan