un_mountable_boot_error ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

deKIKker

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2001
Help gezocht,

Als ik win XP op mijn pc (p3 500, 345 mb) installeer, dan verloopt de installatie zonder problemen, ook bij apparatenbeheer staan geen foutmeldingen, alle hardware is herkend, geen conflicten met drivers.
Maar als ik de computer dan uit doe en weer aan, dan krijg ik negen van de tien keer een stopfout (blauw scherm) met de melding (un_mounable_boot_error). Ik heb XP op een kaal systeem gezet (format C:) en ook de MBR heb ik "overschreven" gemaakt met fdisk /mbr. Kan iemand mij helpen met deze fout melding, wat betekend het, wat gaat er fout (mbr??), en wat kan ik er aan doen !! Ik ben al drie keer bezig geweest om XP er op te zetten maar toch val ik elke keer terug naar win 98SE, omdat XP niet wil.

Andre

Misschien heb je een hardware conflict.Wat je kunt doen is zo kaal mogelijk opstarten en elke keer er wat bij plaatsen.om vervolgens te zien waar de fout zit.

En start na de installatie ook direct de windows update op.

In de recovery console kun je chkdsk /r proberen als je die foutmelding weer krijgt

Hoi Rob,
Bedankt voor je reactie, maar volgens mij is het geen hardware conflict, in win 98SE heb ik er namelijk geen last van. En zoals ik al schreef, in aparatenbeheer staan geen vraagtekens.
Staat er ergens op het net een site met foutmeldingen over XP? Zoiets is er wel voor 98 se.

Andre

Mario, wat is de "recovery console", zover zit ik nog niet in XP.
Kan ik daar wel inkomen als XP onderweg tijdens het opstarten een stop fout geeft?, hij zegt dan tevens "het opstarten van windows in gestopt om problemen te voorkomen".

Had zelfde probleem bij mij was het een idekabelbreukje nieuwe kabel geplaatst en probleem weg

Hoi Binary,

Dat is het antwoord wat ik zocht, bedankt.
Ik had de fout melding niet helemaal goed overgenomen zag ik, maar gelukkig snapte jij wat ik bedoelde.
Ook de rest bedankt voor de info.

vr gr Andre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan