Unattended MSI Package

Status
Niet open voor verdere reacties.

timo17

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Hallo allemaal,

Ik heb de volgende vraag. Ik ben in het bedrijf bezig om via de Group Policy van windows server de software te beheren. Hier moeten echter .msi files worden gebruikt, terwijl de meeste programma's in .EXE worden geleverd en niet unattended zijn. Ik heb hiervoor een programma van Emco gevonden die mijn acties in de install wizard monitoord en dit dan tot een zelfstandig msi pakketje samenkneed. Nu is dit programma wel prijzig en vroeg ik mij af of iemand misschien een vergelijkbaar programma weet dat goedkoper of misschien wel gratis is.

B.V.D.!

Greetzz,
Timo

Dat hangt er maar helemaal vanaf wat je wilt. Voor de standaardsoftware als office, acrobat, flash, enz. zijn er standaard msi packages meegegeven en daarbij de tools om zelf .mst te genereren. Gratis dus.

De prijs van Emco vindt ik reuze meevallen, maar ken het pakket verder niet dus daar kan ik niks over zeggen.

De prijs is ook niet overduur, maar toch zou ik graag willen kijken of er misschien een gratis vergelijkbaar programma bestaat.

De belangrijkste functie is de monitor functie, bij deze functie start het programma de .exe setup en houdt alles bij wat er gebeurt kwa processen en wat er in de setup wordt ingevuld & aangevinkt. Hiermee maakt het pakket dan een kant en klare .msi file die dan kan worden gebruikt voor software distibutie binnen een windows server 200x netwerk.

Je hebt trouwens gelijk dat bij office en adobe .msi files erbij zitten of kunnen worden gedownload, maar die zijn met de standaard opties ingevult en dat is niet wat het bedrijf precies wil.

Hoop dat je zo meer informatie hebt over hetgeen wat het programma moet doen.

Greetzz,
Timo

Je hebt niet goed gelezen. Sun, Microsoft, Adobe enz leveren gratis tools om een op maat gemaakte installatie van hun product uit te voeren. Kost niks dus.

Verder zijn er geen echt gratis producten die dit op een goedkope manier voor je kunnen doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan