• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unieke waarden uit tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvd2387

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2018
Berichten
17
Beste

Ik heb een tabel die enkel maand wordt aangevuld.
Uit deze tabel zou ik graag een lijst trekken in een ander tabblad met de unieke waarden van een van de kolommen. Wat voor formule gebruik ik hier best voor?

Alvast bedankt!
M
 
Zoiets...
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(A$2:A$15;VERGELIJKEN(ONWAAR;ISGETAL(VERGELIJKEN(A$2:A$15;$B$1:B1;0));0));"")}
Meer assistentie: voorbeeldje graag.
 
Een draaitabel (of powerquery) is hier ook heel geschikt voor. Wel vernieuwen als je nieuwe gegevens gekregen hebt.
 
Zoiets...
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(A$2:A$15;VERGELIJKEN(ONWAAR;ISGETAL(VERGELIJKEN(A$2:A$15;$B$1:B1;0));0));"")}
Meer assistentie: voorbeeldje graag.

Bedankt.. Voorbeeldje in bijlage.

Het is de bedoeling dat hij de unieke CU code uit het eerste tab ophaalt en vervolgens toont in tweede tab.
Ik gebruik nu een pivot tabel, maar ik zou er nog bijkomend in willen rekenen enz. Dus zou het graag op deze manier doen.

Had als eens geprobeerd met INDEX maar dat lukte me niet..

Heel erg bedankt!
M
 

Bijlagen

  • Book1.xlsx
    14,6 KB · Weergaven: 22

Nee, wil het zonder pivot tabel.. Zoals ik al zei gebruik ik dat nu, maar dat volstaat niet omdat ik met de data nog andere dingen moet kunnen doen..
Dus heb een formule nodig die mij gewoon de unieke waarden geeft uit kolom "CU CODE". De rest lukt me zelf, alleen om een of andere reden krijg ik die unieke waardes niet..
 
Zo dan? Met de formule uit #2.

Edit n.a.v. PB:
Formule uit #2 betreft een matrixfunctie, d.w.z. dat deze afgesloten moet worden met Control+Shift+Enter na invoeren.
 

Bijlagen

  • Book1 (AC).xlsx
    15,3 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan