Hallo,
Van leveranciers krijg ik kwartaalrapportages, zoals bij catering. De afgenomen artikelen variëren voor een deel per kwartaal. Er zijn altijd kroketten, broodje kaas, soep, etc. Maar ook seizoensproducten, etc. Gedurende het jaar kijk ik per kwartaal en in totaal wat bijvoorbeeld de top 10 is of de producten die verspild zijn. Inhoudelijk wisselt die lijst dus. Om het totaal overzicht te krijgen kopieer ik de lijst met artikelen van alle kwartalen op een leeg tabblad onder elkaar en laat Excel de dubbele waarde eruit halen. Dit kopieer ik dan terug naar mijn tabblad 'overzicht'. Met de formule Som.als laat ik dan het totaal van de kwartalen uitrekenen.
Is er een formule die ik kan gebruiken om dit automatisch te doen, dat ik niet na elk kwartaal en unieke producten lijst opnieuw moet maken? Alternatief is dat ik de leveranciers ook om de totaalrapportages vraag, maar ik vind het een sport/belangrijk om zoveel mogelijk binnen excel zelf te kunnen.
Ik heb een bestand bijgevoegd als voorbeeld, met 4 kwartalen en het overzicht. Wij werken met Office 365.
Alvast bedankt!
Van leveranciers krijg ik kwartaalrapportages, zoals bij catering. De afgenomen artikelen variëren voor een deel per kwartaal. Er zijn altijd kroketten, broodje kaas, soep, etc. Maar ook seizoensproducten, etc. Gedurende het jaar kijk ik per kwartaal en in totaal wat bijvoorbeeld de top 10 is of de producten die verspild zijn. Inhoudelijk wisselt die lijst dus. Om het totaal overzicht te krijgen kopieer ik de lijst met artikelen van alle kwartalen op een leeg tabblad onder elkaar en laat Excel de dubbele waarde eruit halen. Dit kopieer ik dan terug naar mijn tabblad 'overzicht'. Met de formule Som.als laat ik dan het totaal van de kwartalen uitrekenen.
Is er een formule die ik kan gebruiken om dit automatisch te doen, dat ik niet na elk kwartaal en unieke producten lijst opnieuw moet maken? Alternatief is dat ik de leveranciers ook om de totaalrapportages vraag, maar ik vind het een sport/belangrijk om zoveel mogelijk binnen excel zelf te kunnen.
Ik heb een bestand bijgevoegd als voorbeeld, met 4 kwartalen en het overzicht. Wij werken met Office 365.
Alvast bedankt!