• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

unieken tellen met criteria in andere kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruijfie

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Hallo allemaal,

Ik ben nu al een tijdje bezig met een formule die uit een lijst met data alle unieken telt aan de hand van een criteria. In het voorbeeldje kun je zien dat er in kolom A een lijst met data staat met veel dubbele waardes. In kolom B zie je een Ja of Nee staan. Ik zou graag een formule willen die alle Ja's telt en dan van iedere waarde 1 laat zien.

In kolom C wil ik dus zien hoevel verschillende waardes criteria Ja hebben.

Zie het voorbeeldje voor een duidelijker beeld, hopelijk is het duidelijk uitgelegd.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Beste kruijfie ;)

Voor het aantal 13979 met ja te bepalen neem je de volgende formule.

=SOMPRODUCT((A2:B25=A2)*(B2:B25="ja"))

Als uitkomst zal hij 4 geven ipv 5 omdat in cel B3 ja staat met een spatie erachter.

Groetjes Danny. :thumb:

Waarschijnlijk heb ik het niet duidelijk uitgelegd, ik zou graag het aantal willen zien van hoeveel verschillende "Change ID's" (kolom A) de Ja hebben. ik heb er even een nieuw voorbeeldje bij gedaan want de eerste was niet goed als voorbeeld.

ik zou dus graag C2 met een formule willen.

Toch bedankt voor de snelle reactie!

Bijlagen

dan maar in D2
sorry, was de opsomming vergeten, dat kan je anders via moeilijke matrixformules doen, of eenvoudig via een draaitabel

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Thanks!

Super! die formule zocht ik, hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Het was het laatste stukje wat ik nog moest maken.

Bedankt nogmaals.

Super! die formule zocht ik, hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Het was het laatste stukje wat ik nog moest maken.

Bedankt nogmaals.

Graag nog even de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan