Unmountable_boot_volume

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kun je die veiliggestelde bestanden niet weer gewoon opzoeken door te bladeren door de D: schijf (=je oude master)?
Eventueel moet je nog eigenaar worden van (mappen op) de D: schijf, maar daar kan deze instructie je bij helpen.

Tijs.

Ik open de HD D schijf. Ik ga naar mijn bestanden door eerst deze computer >> D schijf >> Documents and Settings >> Gebruiker >> Bureaublad >> En dan krijg ik de mappen die eerst geen snelkoppelingen waren dus voor het installeren, maar nu wel zijn geworden en daar staan alle bestanden etc. in. Ik kan dit niet openen wegens de volgende melding.

Probleem met snelkoppeling

Het station of de netwerkverbinding waarnaar de snelkoppeling documenten van Ahmed.Ink verwijst, is niet beschikbaar. Controleer of de schijf is geplaatst of de netwerkverbinding beschikbaar is en probeer het opnieuw.

Ahmed

Ik denk dat daar nog C:\Documents and Settings\enzovoorts in staat.

Verander die snelkoppelingen een zo dat ze beginnen met D: ipv. met C:
PS: ook in de snelkoppeling de regel Beginnen in veranderen, als daar nog iets met C: staat.

Tijs.

Rechtsklikken op de snelkoppeling, Eigenschappen kiezen, en F: vervangen door D:, waarbij je de rest van het pad laat staan.
Staat bij "Beginnen in ook F:", dan ook F: daar vervangen door D:, waarbij je de rest van het pad laat staan.

Succes,

Tijs.

Nu staat er,

De naam D:\Documents and Settings\Ahmed\Mijn documenten, die in het vak Doel is opgegeven, is ongeldig. Controleer of de bestandsnaam en het pad juist zijn.

Ga dan via Mijn Computer zelf even naar die map toe (D:\xxxxxx\xxxxxx). Dat is ongeveer wat ik bedoelde met mijn posting van 15:14 vandaag.
Tevens merk je dan of je probleem met de naar D: aangepaste snelkoppeling misschien ligt in het feit dat je geen eigenaar bent van de map waarnaartoe verwezen wordt.
Ook op dat gevaar heb ik je eerder al gewezen.

Succes,

Tijs.

Ik begrijp niet wat je bedoelt als ik rechtstreeks naar deze computer en dan de schijf waar de data op staat, zoals in mijn vorige stappen. Kan ik dit niet veranderen, dan kreeg ik de melding in mijn vorige bericht.

Vergeet nou even die snelkoppelingen op welk bureaublad dan ook.
Ga naar de via Deze Computer naar de D: schijf en haal daar je data vandaan die je veiliggesteld wilde hebben. Breng die over naar je C: schijf (desnoods naar het Bureaublad waar je nu op werkt).

Dat op 'het bureaublad van de oude gebruiker' nu snelkoppelingen staan naar niet-bestaande mappen of schijfletters doet er toch niets aan af dat je nog steeds zelf naar die bestanden kunt bladeren, nietwaar, ook al hebben die ondertussen een andere schijfletter gekregen.

Tijs.

Ik heb het overgebracht naar mijn bureablad en kan het via eigenschappen en dan naam vernanderen nog steeds niet veranderen in C, ik kan ze ook niet openen, want dan krijg ik weer dezelfde melding als vorige keer

Je hebt dus bestanden overgehaald, maar je krijgt een melding over ongeldige snelkoppeling? Dan heb je blijkbaar niet de bestanden overgehaald, maar alleen de snelkoppelingen ernaartoe.

Haal de bestanden en máppen met bestanden over, geen snelkoppelingen.

Tijs.

probeer eens te kijken wat voor pad er staat bij eigenschappen van zo;n snelkoppeling, ik vermoed dat dat begint met C:
dat is nu je 40 gb schijf en daar vindt ie ze inderdaad niet. als je die c vervangt door de letter van die de kleinste schijf nu heeft (waarschijnlijk D ?) zou die ze wel moeten openen lijkt mij. dan is t ook niet nodig om die bestanden naar C te verhuizen dus

als het een snelkoppeling is (dus met zo;n zwart pijltje in de rechteronderhoek van t pictogram dan kan je wel het pad dat bij Doel staat zelf veranderen.

als je met de optie Zoeken in je startmenu naar de naam van 1 van die snelkoppelingen zoekt die niet willen openen, komt het originele bestand dan wel boven drijven ?

zoja, dan gooi je de snelkoppeling van je buroblad weg en maak je een nieuwe van wat je bij Zoeken tegenkomt. dan is het pad ook gelijk goed

Nee dan komt het als een snelkoppeling, maar ik heb het weer teruggezte, waar die zat dus bij de d schijf van me c, weer terug naar mijn d schijf. Als ik op eigenschappen druk staat er F: terwijl die in me D staat. En als ik het wil openen, krijg ik de melding:
Snelkoppeling ontbreekt.
Bezig met zoeken naar mijn documenten....

ik kan je niet helemaal meer volgen nu,

1e vraag is: begrijp ik je nu goed dat je de bestanden (waar je snelkoppeling naar zoekt als je die aanklikt) verplaatst hebt naar van d naar c en nu weer naar d in dat geval is het logisch dat je pc blijft zoeken want die wil ze op F openen,
2e vraag is: kun je de bestanden die je zelf dus verplaatst hebt wel openen vanuit je verkenner ? dan zou je daarvan een nieuwe snelkoppeling kunnen maken nadat je de oude van je buroblad hebt verwijderd

mocht je iets anders bedoelen probeer dat dan iets duidelijker uit te leggen zodat ik nog een poging kan wagen om je te helpen :confused:

De situatie ziet er ls volgt uit;

Ik had mijn pc opengemaakt, en tot verbazing zag ik dat mijn harde schijf de master, veel kleiner was dan de slave. De master was 12 gb en de slave was 40 gb. Toen heb ik het verwisseld en heb de master als slave gemaakt dus deze werd HD D en op de lege 40 gb die ik niet had gebruikt windows geinstalleerd. Nu zijn er bestanden die op de slave staan, dus de 12 Gb, die ik weer wil gebruiken. Ik had voordat de computer dus de melding unmountable _boot_volume kreeg en het normaal deed alle belangrijke word-documenten, excel-documenten en jpegs op de bureblad opgeslagen. Nu ik na de nieuwe installatie de 12 GB, waar de bestanden op zitten weer wil overplaatsen op het bureablad, zie ik ze staan als een snelkoppeling, maar dit waren ze voor de installatie niet en ik kan ze ook niet openen, want dan vraagt hij waar de bestanden zitten. Dus hoe kan ik mijn data weer op mijn nu grotere Master Drive 40 Gb op het bureablad zetten en deze weer gebruiken?
Het is een ingewikkeld verhaal, maar misschien kom je er wel uit.

Ik heb nu niks meer verplaatst en precies gelaten zoals het eerst was. Dus als ik nu ga naar de d schijf, waar deze bestanden zitten, en op eigenschappen druk, zie ik hier F staan. En als ik de naam wil veranderen , kan dat niet. Dus hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb nu niks meer verplaatst en precies gelaten zoals het eerst was. Dus als ik nu ga naar de d schijf, waar deze bestanden zitten, en op eigenschappen druk, zie ik hier F staan. En als ik de naam wil veranderen , kan dat niet. Dus hoe kan ik dit oplossen
nee als je op d een bestand aanklikt dat daar opgeslagen is kun je idd NIET de driveletter wijzigen bij eigenschappen

maar ik begrijp dat ze dus wel op D staan, maar dat de snelkoppeling verwijst naar F. als je op eigenschappen van de snelkoppeling klikt mag je daar wel de driveletter veranderen bij doel

als dat niet lukt, wat gebeurt er als je via Start, Zoeken een naam van zo'n verloren bestand intikt, wordt dat dan gevonden ?

Je kunt ook nog proberen om D te veranderen in F, maar dan moeten de bestanden wel aanwezig zijn anders heeft dit geen zin
zo kun je de driveletter veranderen:
-> Start > Rechtermuisklik op Deze computer
-> klik dan op beheren
-> Klik op schijfbeheer
-> Rechtermuisklik op de partitie
-> Klik dan op "Sationsletter en paden wijzigen

Laatst bewerkt:
Ik heb de driveletter wel veranderd, maar krijg nog steeds de melding dat het niet gevonden kan worden. En als ik de bestanden zoek zie ik ze wel als snelkoppeling staan, maar kan ze niet openen, want dan krijg ik weer de medlign om de bestanden te zoeken.

Stuur maar een e-mail naar me met je MSN-naam erin: Klik op mijn naam, en kies "Stuur e-Mail naar dnties".

Ik kijk er dan wel naar als we samen on-line zijn. Ik vrees dat we het anders via het forum niet gefixt krijgen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan