up/download neemt af (zyxel adsl)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcellinus

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
115
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn ZyXEL 623 adsl modem. Volslagen willekeurig kan mijn up en download drastisch verminderen (tot +/_ 8kB/s) Als ik de modem reset herstelt de snelheid zich (meestal) weer maar soms moet ik hem wel 3, 4 keer reseten voor hij weer normaal doet. Iemand die toevallig weet wat hier loos is?

bedankt voor alle commentaar

greets
 
Voor een ADSL-aansluiting is 8 kbs wel erg weinig.
Je hebt het afgelezen in idle neem ik aan? Je kunt de snelheden laten meten op Speedtest.
Welk abonnement heb je down/up? Alle kabels nagekeken?
 
Om wat voor soort downloaden hebben we het hier??
Bittorent/Ftp???
De afstand tot de server kan er ook mee te maken hebben.
 
ik gebruik bittorrent en emule tegelijkertijd. zo kan ik ook zien dat de ups/downs bij beide programma's verminderd. Ik heb een paar keer naar de modem 'gepingt' (ik snap dit niet helemaal ik hoop dat ik dit goed zeg) maar de packets kwamen in dat geval niet 100% aan. Dus op dat moment kon hij niet eens de modem goed bereiken is dan mijn conclusie. ik heb 512/1424 adsl verbinding.
Ik heb de speedtest gedaan tijdens zo'n inzinking:
Download 7.0 KByte/sec
(=56 kbps)
Upload 2.4 KByte/sec
(=19 kbps)
Connection 12.0 Conn/min
Ping test Nederland 13.0 ms

en na een reset van de modem:

Download 145.3 KByte/sec
(=1162 kbps)
Upload 67.9 KByte/sec
(=543 kbps)
Connection 575.0 Conn/min
Ping test Nederland 13.0 ms
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Dit probleem hebben de meeste routers, dit heeft te maken met een vollopend nat tabel. In dit tabel worden de vertalingen van interne poortnummers naar uitgaande poortnummers bijgehouden. Dit tabel heeft natuurlijk een maximale groote, door beperking aan geheugen in de router. De router van jouw kan maximaal 1024 sessies aan, wat ruim voldoende is.

Door Zyxel wordt geadviseerd het maximaal aantal connecties in je P2P programma in te stellen op 200, zodat het nat tabel niet te snel vol gaat lopen.

Meer info vind je hierover hier.

Groetjes Erik Rothuis
 
hee dat lijkt het probleem goed te omvatten. bedankt roto. helaas hebben ze het niet specifiek over mijn model . in het artikel zeggen ze het maximale sessies te kunnen instellen (voor de andere modellen) maar dezelfde commando set voor het aanpassen van de sessies werkt (kennelijk ?)niet op mijn model. maar ik heb wat geleerd . ik wist uberhaubt niet dat je een telnet sessie met de modem kon maken.. speurtocht gaat nog ffkes door... het zou best kunnen dat hier toch het probleem ligt. ik heb van de week noodgedwongen op en aanraden van de helpdesk de modem in de fabrieksinstellingen moeten resetten. (wat ingewikkelder dan gewoon resetten)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan