UPC internet in combi met router d-link

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.hendrickx

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Hoi

Wederom heb ik problemen met mijn internet, ik hen een pc met xp home , chello kabel met een motorola modem en een d-link 615 router.
regelmatig heb ik geen internet (bijna dagelijks) vorige keer heb ik alle stroom eraf gedaan zoals de oplossing hier in het forum en daarna eerst het modem aan tot alles brande daarna de router en toen weer de pc en voilla alles deed het weer (toen bleven de lampjes van de router branden)
Nu is het zo dat op de router konstant het rode lampje blijft branden ook na de stroom eruit voor langere tijd hoe kan ik het nu zo werkend maken dat ik niet elke dag tig keer de stroom eraf moet halen om internet te hebben.
het moet toch kunnen dat je alles goed installeerd en dat het dan altijd in orde is of blijf ik hiermee aan het rotzooien zolang er een router tussen zit (bij chello)
Hoop dat ik met jullie antwoord het voor elkaar ga krijgen
alvast bedankt:confused:

Beste A Hendrickx,

Ik heb ook Chello gehad ( nu UPC, Andere Naam... ) EN het zelfde probleem...
Ik had meer als 10x gebeld met de klantenservice, maar 9 / 10 keer geen succes...
De laatste wel, waarbij mijn router vervangen werd...

Het is een UPC Routertje wat wel zou werken, en werkt dus ook xD

Veel plezier met bellen,

Marco

Hoi,

Ik denk dat je de router een keer moet resetten.
Helpt dat niet, dan kan je kijken of er mogelijk nieuwe firmware geïnstalleerd kan worden. LET OP: doe dit laatste wel met een bekabelde verbinding tussen router en pc/laptop!

Heb je hem nét aangeschaft?
Blijf je het probleem houden na een reset, dan terug met dat ding en een andere nemen.

Wil je niet teleurstellen, maar ik had dezelfde (combi-aanbieding met Wireless-N usb-stick) en heb ook UPC. Vanaf het begin problemen en dus snel omgeruild voor een andere.

Resetten:
Pc/Laptop uit; kabelmodem uit
Router nog even aan en resetten: een tijdje het pinnetje ingedrukt houden, loslaten en wachten tot de router opnieuw is opgestart.
Nu ook router uit

En dan weer in de bekende volgorde alles aan.

Bijlagen

• scrndump.jpg
    scrndump.jpg
    30,3 KB · Weergaven: 51
bedankt

bedankt voor alle goede reactie,s
had echt alles geprobeerd wat jullie voorstelden en nee hoor niks hielp
maar toch is het opgelost
de kabel van mijn pc naar het modem/router bleek niet helemaal in orde
heb een andere kabel eraan gedaan en wat denk je niet meer uitgevallen

bedankt

Status