Ik werk atm bij de SDD van UPC.
Wij hebben enkele programma's waarmee wij modems uit kunnen lezen en daar kunnen wij ook zien wat voor IP-adressen zijn toegewezen.
Als jij er eerst niet een Router tussen had zitten en dan er wel één tussenzet, en je cloned je Mac-adres niet.
Dan zien wij een IP-adres in een bepaalde range.
Routers vragen één keer in de zoveel tijd opnieuw een IP aan, net zoals computers, maar bij routers gaat het dan wel eens wat vaker fout. dan krijg je ook weer een IP in die bepaalde range.
De vraag of er een router tussen de verbinding zit is één van de standaard vragen.
Dit omdat er geen ondersteuning wordt verleend op routers, en dat de klant dan een PC direct op het modem aan mag sluiten om te kijken of de verbinding dan wel werkt.
Meestal proberen wij het online te krijgen met de router er nog aan, maar als dat niet mogelijk is, wordt de klant verzocht om deze er tussenuit te halen.
Moraal van het verhaal.
Als je niet online kan komen met een router ertussen.
Probeer dan eerst of je met de PC, waarmee je je chello hebt aangemeld, op het internet te komen(zonder de router).
Als dat al niet lukt, bel dan pas de Helpdesk.