upc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

humpe

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
26 mrt 2001
Ik had problemen met internet. UPC gebeld en er werd gezegd dat ik een heel appart ipnr. had. Dit met de vraag of ik er een router tussen had. Dat klopt wel, maar hoe konden hun dat zien. Hun zeiden dat mijn ip adres geen gewoon ip adres wat gegeven word door upc, En alles wat hun konden zien er dus op duidde dat er een router tussen zat. Ik zat dus wel op dat moment zonder internet, Hoe kan ik dit de volgende keer omzeilen?

Ik werk atm bij de SDD van UPC.

Wij hebben enkele programma's waarmee wij modems uit kunnen lezen en daar kunnen wij ook zien wat voor IP-adressen zijn toegewezen.
Als jij er eerst niet een Router tussen had zitten en dan er wel één tussenzet, en je cloned je Mac-adres niet.
Dan zien wij een IP-adres in een bepaalde range.

Routers vragen één keer in de zoveel tijd opnieuw een IP aan, net zoals computers, maar bij routers gaat het dan wel eens wat vaker fout. dan krijg je ook weer een IP in die bepaalde range.

De vraag of er een router tussen de verbinding zit is één van de standaard vragen.
Dit omdat er geen ondersteuning wordt verleend op routers, en dat de klant dan een PC direct op het modem aan mag sluiten om te kijken of de verbinding dan wel werkt.
Meestal proberen wij het online te krijgen met de router er nog aan, maar als dat niet mogelijk is, wordt de klant verzocht om deze er tussenuit te halen.

Moraal van het verhaal.

Als je niet online kan komen met een router ertussen.
Probeer dan eerst of je met de PC, waarmee je je chello hebt aangemeld, op het internet te komen(zonder de router).
Als dat al niet lukt, bel dan pas de Helpdesk.

Dat weet ik dat ze daar geen ondersteuning aan geven. Ik moet dan in uitvoeren aantoetsen, en dan CMD opgeven en ook ipconfig dan zie ik het zelf ook dat er een user aan hangt, maar blijf volharde waar hij het over heeft.

Als je bij IPconfig een 192.168.x.x krijgt, dan is het het meest waarschijnlijk dat je er een Router tussen hebt omdat het een lokaal adres is.
Het kan dan ook zijn dat de Coax-kabel niet is aangesloten, want dan geeft het modem dit adres aan de computer.

Als je in IPconfig een 169-IP krijgt, dan is het ook niet goed.. want dan zijn er weer andere dingen die fout gaan :)

De ranges van chello die ik weet.. zijn de 24, de 62, de 80, de 84, de 212 en de 213 range
Als je een IP krijgt dat daarmee begint, dan zit je meestal wel goed :)

Ik wil niet veel zeggen, maar er was van de week in onze regio een behoorlijk probleem met UPC(Chello). Internet heeft bij mij voor een dag of vier uitgelegen.:( Mischien dat je daardoor problemen hebt?

De laatste dagen waren er problemen met de DNS-servers.
Ze maakten niet goed koppeling tussen de IP's en de hostnames.
Als het goed is zouden die problemen opgelost moeten zijn, maar er zijn nog wel mensen die nog een kleine nasleep kunnen krijgen.
Het beste is dan om de stroom uit de modem te halen, Coax eruit .. Coax er weer in.. en dan de modem weer aan de stroom.
Meestal heb je dan wel weer gewoon internet. Als dat al niet lukt, dan heb je waarschijnlijk een ander probleem :)

Hoi hoi,

Ja hier in brabant heeft Chello er ook uitgelegen.
Als mijn internet het niet doet dan sluit ik mijn pc een keer direct op de modem van chello, zodat ik dan zeker weet dat het niet aan mijn router ligt.
Heb ik dan nog geen verbinding dan haal ik 30 sec. de stroom even van de modem.
Heb ik daarna nog geen verbinding dan bel ik meestal Chello.
En over het algemeen hoor ik dan aan de telefoon dat ze problemen hebben :confused:

Groetjes Nokkie.

Nadat ik gister met Chello gebeld heb, zag ik vandaag in de krant staan, dat er meerdere computergebruikers die via chello internetten de laatste dagen veel last hebben gehad van storingen. Ze klagen allemaal over het wegvallen van de internetverbindingen en haperingen bij toepassingen als e-mail en MSN. Ze konden nog niet achterhalen wat er in de regio aan de hand is. Ze beloofden vandaag verder te zullen kijken. Dus als ik nu weer problemen heb weet ik dat ik niet meer hoef te bellen. Lastig is het wel.

Hoi allemaal,

Hoe kan je dan als je een storing door geeft het Ip adres wat dus dan tot de router behoort omzeilen. Ze vragen aldoor naar het IP adres.

Ik kan je een paar voorbeelden geven van stappen die wij doorlopen.

- Klant belt.
- Agent vraagt postcode / huisnummer of klantnr.
- Agent pakt Mac-adres van modem erbij en leest modem uit. (indien niet te vinden, vraagt klant om mac-adres op te noemen wat op modem staat).
- Ondertussen verteld klant zijn/haar probleem.
- Agent kijkt hoe het modem erbij staat, en welke IP-adressen zijn toegewezen.
- Agent kijkt of de klant al eerder heeft gebeld. (indien dit zo is, kijkt of het eerder deze dag was of een tijd geleden en wat toen de problemen waren).
- Agent laat klant een aantal dingen doen, afhangkelijk van het probleem.
- Klant verteld wat er allemaal gebeurt
- Net zo lang tot of het probleem is opgelost, of dat bijv. de klant het modem moet resetten en klant heeft een VoIP modem. Waardoor de telefoonverbinding verbroken wordt.

Tijdens deze procedure zit er bijna altijd wel een tijd dat het lokale IP adres van de computer van de klant gevraagd wordt.
De enigste manier om te omzeilen dat de agent weet dat jij een router hebt, is dat je die er tussenuit haalt voordat je belt.

En als jij het IP-adres bedoelt wat jij van de DHCP-server krijgt, dat is altijd al af te lezen als het modem uitgelezen wordt. Behalve als de PC niet goed is aangesloten aan het modem.

Bedankt voor je uitleg. Dus als ik het goed begrepen heb, zou ik dan de kabel van upc uit de router moeten halen en deze weer in de netwerk kaart steken. Dan zou ik het juiste nummer moeten hebben.

Kabel van UPC zou je dan direct in je PC moeten doen ja.
Dan krijg je op je PC het IP-adres te zien wat de DHCP-server van UPC jou geeft.

Als je de router ertussen hebt dan krijg je op je PC bijvoorbeeld: 192.168.0.100 te zien in IPconfig

Als je de router er tussenuit haalt, dan krijg je op je PC bijvoorbeeld: 62.194.36.86 te zien in IPconfig

Een IP-adres wat met 192 begint is een adres waarmee je niet op het internet kan, omdat die gereserveerd zijn voor het gebruik van lokalen netwerken. Dus de netwerken achter de router. De router geeft jou dan ook een 192-adres.
Als de agent jou de IPconfig laat doen en jij geeft aan dat er een 192-adres is, dan is het bijna de eerste vraag van de agent of je een router tussen je verbinding hebt.

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd :) :thumb:

Bedankt, het is voor mij een stuk duidelijker geworden.

hoi hier in barendrecht is er ook problemen geweest met upc

uiteindelijk is er een monteur gestuurd
die heeft de oorzaak gevonden
het lag aan de kast buiten de kinderen waren aan het voetbalen en de kabel maakte dan soms wel verbinding en soms weer niet volgens de monteur
maar alles bij elkaar heb ik een week niet kunnen internetten en aan telefoon kosten ben ik 34,20 euro kwijt
mij buurvrouw heeft ook upc en die heeft omdat ze ook telefoon van upc heeft 2 maanden gratis internet gehad.
is het mogelijk dat ik daarop ook een beroep kan doen
het heeft mij meer gekost dan haar :confused:
zoja moet ik dan weer bellen ???? ik word gek van die telefoon kosten aleen al
kan je mij daar ook een antwoord op geven killermenace

groetjes
hasie

De telefoonkosten worden zover ik weet niet vergoed, maar de week geen internet heeft een grote kans wel vergoed te worden.
Dan zal je weer moeten bellen. ja.. en dan met de klantenservice. Die kan je precies uitleggen wat de mogelijkheden zijn voor jou.

Ik begrijp dat je gek wordt van de telefoonkosten.. maar dat is een policy van UPC.. daar zal denk ik niet zo gauw wat aan veranderen...

@Hasie,
UPC heeft een garantieplan, voor als je buiten jou schuld om geen internet hebt gehad.
Lees hier maar:
http://www.coax.nl/garantie/index.php
Bellen hoeft niet zolang je eerder de storing maar hebt aangegeven, dan kun je een mailtje sturen.:)

Geplaatst door killermenace

Dat klopt.. kon de link zo even niet vinden... :o :D
Ik wist het, daar ik zelf nog een mail naar UPC moet sturen voor vijf dagen geen internet.

thanks allemal
zo nu eerst een mailte sturen
kijken of ik dan ook twee maanden gratis krijg?

nogmaals bedankt en groetjes

hasie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan