update klantenlijst na berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qupie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 nov 2009
Hi guys,

Ik heb in Excel een klantenlijst met daarnaast een aantal kolommen met interne gegevens over die klanten.
Wekelijks worden een aantal klanten van die klantenlijst gecontroleerd en worden een aantal nieuwe berekeningen uitgevoerd, gebaseerd op een aantal brongegevens uit die klantenlijst.
De structuur ziet er ongeveer zo uit: kolom A-I algemene gegevens - volgende tien kolommen gegevens voor het jaar 2009 - volgende tien kolommen gegevens voor 2008 - volgende tien voor 2007 - volgende tien voor oudere data.
Het resultaat van die berekening komt in een output sheet, die resultaten kunnen slaan op 2009 of 2008 of 2007 of ouder en zijn exact dezelfde kolommen als deze nodig in de Master lijst. Tot op dit punt slaagde ik er in om alles netjes te programmeren.

Waar ik echter geen stap verder mee raak is het volgende: hoe zorg ik er voor dat het aantal klanten in de outputsheet (tussen 1 en 1000 klanten met elk 10 kolommen) worden teruggevonden in de Master klantenlijst en dat wordt erkent voor welk jaar de 10 kolommen zijn (het jaartal is één van die 10 kolommen) en dat hij de oude gegevens voor dat jaar overschrijft met de nieuwe resultaten of gewoon lege cellen invult plus een extra excel sheet creert met de nieuwe klantenlijst met als naam: "de datum van de review Masterlist.xls"

Iemand die hier het antwoord op kent kan rekenen mijn eeuwigdurende respect :-)
thanks

Hallo Qupie,

Misschien heb ik het niet goed gelezen, maar ik kan me even geen voorbeeld in me hoofd krijgen.

Heb je eventueel een klein voorbeeldje zonder specifieke gegevens van u/jullie bedrijf.

Groet,

In de Excelsheet zitten een vijftal sheets (Input - verwerking - output - originele client sheet - aantal bijkomende bronnen).
Bij analyse wordt voor een aantal ondernemingen uit de client sheet een nieuw berekening gemaakt op basis een combinatie van gegevens uit de client sheet, Input en bronnen aan de hand van formules in verwerking.
Het resultaat komt in een output sheet wat netjes kan afgeprint worden voor het management.
Om ervoor te zorgen dat de resultaten van deze berekeningen enerzijds niet telkens verloren gaan en anderzijds kunnen dienen voor een nieuwe analyse binnen x-aantal weken, willen we de resultaten toevoegen aan de client sheet.

De client sheet bestaat uit een aantal algemene kolommen met daarachter 10 kolommen voor 2009 - 10 kolommen voor 2008 - hetzelfde voor 2007 - hetzelfde voor ouder.
De outputsheet heeft exact dezelfde lay-out als die 10 kolommen en bevat informatie voor een aantal van de klanten. Die informatie kan slaan op één van die jaren.

Ik wil eigenlijk een knop op de Output sheet zetten die automatisch de ondernemingen van de outputsheet in de client list terugvindt en zoekt op welk jaar de data in de outputsheet slaat en dat dan in de juiste 10 kolommen van de clientlist zet.

hopelijk is dit een beetje duidelijker, ik kan geen voorbeeld geven aangezien interne data.
indien nog vragen, laat maar weten. Het zou super zijn mochten we er in slagen dit te automatiseren !

Hallo Qupie,

Zoals ik het nu begrijp is dat jij een commandbutton wilt hebben in jou Output sheet en deze moet de volgende werking hebben:

* Ondernemingen die in de Output sheet staan zoeken die in de Client sheet staat.

Als ik het verkeerd begrijp geef het aan!!

Groet,

Inderdaad.
Je uitleg is veel eenvoudiger dan de mijne, hopelijk de weg naar de oplossing ook :-)
thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan