Hi guys,
Ik heb in Excel een klantenlijst met daarnaast een aantal kolommen met interne gegevens over die klanten.
Wekelijks worden een aantal klanten van die klantenlijst gecontroleerd en worden een aantal nieuwe berekeningen uitgevoerd, gebaseerd op een aantal brongegevens uit die klantenlijst.
De structuur ziet er ongeveer zo uit: kolom A-I algemene gegevens - volgende tien kolommen gegevens voor het jaar 2009 - volgende tien kolommen gegevens voor 2008 - volgende tien voor 2007 - volgende tien voor oudere data.
Het resultaat van die berekening komt in een output sheet, die resultaten kunnen slaan op 2009 of 2008 of 2007 of ouder en zijn exact dezelfde kolommen als deze nodig in de Master lijst. Tot op dit punt slaagde ik er in om alles netjes te programmeren.
Waar ik echter geen stap verder mee raak is het volgende: hoe zorg ik er voor dat het aantal klanten in de outputsheet (tussen 1 en 1000 klanten met elk 10 kolommen) worden teruggevonden in de Master klantenlijst en dat wordt erkent voor welk jaar de 10 kolommen zijn (het jaartal is één van die 10 kolommen) en dat hij de oude gegevens voor dat jaar overschrijft met de nieuwe resultaten of gewoon lege cellen invult plus een extra excel sheet creert met de nieuwe klantenlijst met als naam: "de datum van de review Masterlist.xls"
Iemand die hier het antwoord op kent kan rekenen mijn eeuwigdurende respect
thanks
Ik heb in Excel een klantenlijst met daarnaast een aantal kolommen met interne gegevens over die klanten.
Wekelijks worden een aantal klanten van die klantenlijst gecontroleerd en worden een aantal nieuwe berekeningen uitgevoerd, gebaseerd op een aantal brongegevens uit die klantenlijst.
De structuur ziet er ongeveer zo uit: kolom A-I algemene gegevens - volgende tien kolommen gegevens voor het jaar 2009 - volgende tien kolommen gegevens voor 2008 - volgende tien voor 2007 - volgende tien voor oudere data.
Het resultaat van die berekening komt in een output sheet, die resultaten kunnen slaan op 2009 of 2008 of 2007 of ouder en zijn exact dezelfde kolommen als deze nodig in de Master lijst. Tot op dit punt slaagde ik er in om alles netjes te programmeren.
Waar ik echter geen stap verder mee raak is het volgende: hoe zorg ik er voor dat het aantal klanten in de outputsheet (tussen 1 en 1000 klanten met elk 10 kolommen) worden teruggevonden in de Master klantenlijst en dat wordt erkent voor welk jaar de 10 kolommen zijn (het jaartal is één van die 10 kolommen) en dat hij de oude gegevens voor dat jaar overschrijft met de nieuwe resultaten of gewoon lege cellen invult plus een extra excel sheet creert met de nieuwe klantenlijst met als naam: "de datum van de review Masterlist.xls"
Iemand die hier het antwoord op kent kan rekenen mijn eeuwigdurende respect
thanks