Update voor een programma

Status
Niet open voor verdere reacties.
@xl3igplayer Ik zal zo/morgen ff op jouw vraag reageren ;)

@The mighty atom;
Ik zal die webclient weer verwijderen ja. Dat was ook meer als testje...
Ik probeer het ff zonder webclient al aangemaakt...
Nope werkt ook niet. Hier dit zegt de jouwe:
546jk0.png


Edit: Als ik de inhoud van het versie nummer van: 1520 naar 1.5.2.0 dan werkt het wel. Dan zegt hij dus: Er is géén update beschikbaar.

Maar als ik dan op internet intyp: 1.5.3.0
Dan zegt hij: Er is geen update beschikbaar, terwijl die er in dat geval juist WEL weer is.

Dus even een opsomming van hoe wat wel en niet werkt:
Versie nummer op internet: 1520
Programma versie nummer: 1520
Melding: Er is een update beschikbaar. (terwijl dat NIET zo is)

Versie nummer op internet: 1.5.2.0
Programma versie nummer: 1520
Melding: Er is géén update beschikbaar. (Goede melding!!)

Versie nummer op internet: 1.5.3.0
Programma versie nummer: 1520
Melding: Er is géén update beschikbaar. (terwijl er juist WEL een update is)

Versie nummer op internet: 1530
Programma versie nummer: 1520
Melding: Er is een update beschikbaar. (Goede melding!!)

Nu een willekeurige:
Versie nummer op internet: 6459
Programma versie nummer: 4894
Melding: Er is een update beschikbaar. (Goede melding!!)

zelfde getallen van willekeurige maar nu met punten op internet:
Versie nummer op internet: 6.4.5.9
Programma versie numer: 4894
Melding: Er is een update beschikbaar. (Goede melding!!)

Als ik het over versie nummer van het programma heb, dan heb ik in: File version en in Assembly version hetzelfde nummer ingevoerd!!

The Mighty Atom zei:
Ik heb het vermoeden dat dat komt omdat je een spatie in je url hebt zitten. Haal die weg of vervang het met een underscore ( _ ).

Dus:
...luuknl.webs.com/Programmas/Programma%20updater/Version.txt
word dan:
...luuknl.webs.com/Programmas/Programma_updater/Version.txt

Dat is nou wat ik bedoel, er schort nog van alles aan.
Ik zal een tweede form aan je project toevoegen met mijn volledig werkende CheckForUpdate als een demo, dan kan je later bepalen of je die wilt gaan gebruiken.

Nee, met die optie van underscore i.p.v. %20 helpt het nog niet. Het bestand is ook niet te benaderen via http://luuknl.webs.com/Programmas/Programma_updater/Version.txt

Komt het door mij dat er van alles aan schort of door de tutorial die ik volgde?
Gewoon eerlijk zeggen, want dan weet ik ook wat ik nou een beetje moet inschatten van mezelf of de tutorials op internet. :)
Ik zal even wachten op je 2de form;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet natuurlijk ook op je ftp die spatie weghalen en vervangen met een _.
 
Whoops vergeten:p
Nu werkt het ineens wel!
 
Laatst bewerkt:
Lol, ik dacht dat dat wel logisch was. :p
Anyway, bij mij werkt het gewoon goed, maar ik heb ook effe dat andere voorbeeld ingebouwd voor je.
Ik upload het zo.

Edit: Die demo hou je nog van me tegoed, er schort nog wat aan, dat moet ik eerst fixen.
 
Laatst bewerkt:
Whoops vergeten:p
Nu werkt het ineens wel. Maar nu weer niet :(:confused:

Kan je die regel van .Replace(".", Nothing) niet weglaten?
Welke hoster gebruik jij dan?

Edit: Als reactie op jouw edit: Ik zie het mrogen wel. Ga nu nog ff verder met m'n tafel programma, en dan naar het bezoek ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beter van niet, want ik denk dat 1.5.2.0. geen geldige integer (heel getal) is, 1520 is dat wel.

Ik heb mn eigen website. Dit is de url die ik gebruikte voor de test: http://www.themightyatom.nl/stuff/Version.txt
Die kun je ook proberen.

Ik heb inmiddels een bug gefixt in mijn CheckForUpdate functie. Ik ga morgen nog een laatste test uitvoeren en als die goed verloopt, upload ik je programma zodat je het kan proberen.
 
Laatst bewerkt:
Ok. Ik zal nog wel ff wachten.

Ondertussen bij een ander project loop ik tegen een probleempje aan.
Dit werkt NIET:
Code:
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        If TextBox1.Text = "2" And TextBox2.Text = "4" Then
            PictureBox1.Visible = True And PictureBox2.Visible = True
        End If
    End Sub

Maar dit WEL:
Code:
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        If TextBox1.Text = "2" And TextBox2.Text = "4" Then
            PictureBox1.Visible = True 
            PictureBox2.Visible = True
        End If
    End Sub

Weet jij waarom? Die tweede manier is niet erg om te doen, maar waarom kan die eerste niet?
 
Omdat dit niet kan:

Code:
PictureBox1.Visible = True And PictureBox2.Visible = True

Dat kun je alleen bij voorwaarden (If-blokken) gebruiken ;).
 
Ok;) Dan zet ik ze wel onder elkaar. Ik ga toch ff proberen om die rgel van .replace weg ter laten

Edit: Ik blijf het raar vinden dat als er op internet staat: 1520 en versie nummer van het programma is 1520 dat hij dan toch zegt dat er een update is...
 
Laatst bewerkt:
Het werkt bij mij toch anders prima...

Edit:
Ok, voordat ik het project upload, probeer het eerst even uit. Download dit zip bestand:

http://www.themightyatom.nl/stuff/Programma_updater.zip

Hierin vind je 3 folders:

1520 (bevat versie 1.5.2.0.)
1520 Backup (Een kopie van de folder 1520, dient als backup als je versie 1520 update naar 1521, dan kan je deze backup terugzetten en het nogmaals te laten updaten.)
1521 (bevat versie 1.5.2.1 Deze wordt gedownload als je mijn updater in versie 1520 gebruikt.)

Hier zijn de stappen die je moet volgen:

1. Pak de folders uit
2. Start Programma updater.exe in de folder 1520
3. Let op het versienummer bovenaan (1.5.2.0)
4. Klik op de knop "The Mighty Atom's Demo"
4. Klik op de knop "Check for Update"
5. Klik op "Update"
6. Watch the magic
7. Na de update, klik op Finish. Het programma start zichzelf opnieuw op
8. Klik op de knop "The Mighty Atom's Demo"
9. Kijk naar het versienummer bovenaan (nu 1.5.2.1)

Zoals gezegt kun je het hele process herhalen door de bestanden in de folder 1520 Backup te kopieren naar de folder 1520, en daarna het programma nogmaals te laten updaten.

xl3igplayer, als je ook geintereseert bent, probeer het gerust zelf ook uit. :)
 
Laatst bewerkt:
De link werkt niet...

if updateavailable then werkt ook, want standaard is dit true, spreek het maar eens hardop uit, je zegt letterlijk "als update beschikbaar is dan" wat eigenlijk hetzelfde betekend als if updateavailable = true then

Dat is een stukje van jou. Nu wil ik dit gebruiken maar ik wou ff kijken als wat een boolean standaard is ingesteld. Jij zei dus dat dit standaard true is. Maar als ik zeg:
if hier het hele if geval
else
dim foutenvanvraag1 as boolean
msgbox(foutenvanvraag1)
end if

Hij geeft dan als melding: False
Dus dan zou het betekenen dat een boolean standaard als false is ingesteld, toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eerst die link nog maar eens, ik heb em gefixt.

En dit:
Code:
If updateavailable Then

Is hetzelfde als:
Code:
If updateavailable = True Then

Als je = True niet opgeeft bij een boolean, checked tie standaard of de waarde True is.
 
Laatst bewerkt:
Wat je als laatste zegt klopt denk ik toch niet helemaal. Ik gebruikte dit om het nog eens te controleren:
Code:
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim iets As Boolean
        If iets = True Then
            MsgBox("Hello")
        ElseIf iets = False Then
            MsgBox("Hoi")
        Else
            MsgBox("Hallo")
        End If
    End Sub

Hij geeft dan de msgbox van Hoi

Zie ook ff deze site: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/wts33hb3.aspx
Hier een quote van die site:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/wts33hb3.aspx zei:
Use the Boolean Data Type (Visual Basic) to contain two-state values such as true/false, yes/no, or on/off.

The default value of Boolean is False.

Boolean values are not stored as numbers, and the stored values are not intended to be equivalent to numbers. You should never write code that relies on equivalent numeric values for True and False. Whenever possible, you should restrict usage of Boolean variables to the logical values for which they are designed.

Jouw systeem werkt inderdaad wel gewoon. Maar hoe krijg ik mijn systeem nou werkend? Want als ik dus als versie op internet ingeef: 1520 en als bestandsversie ook 1520 dan zegt hij toch dat er een update is. HOE krijg ik het goed?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Code:
Dim iets As Boolean
        If iets = True Then
            MsgBox("Hello")
        ElseIf iets = False Then
            MsgBox("Hoi")
        Else
            MsgBox("Hallo")
        End If

Je voegt geen waarde toe aan die boolean. Je declareert wel een boolean maar zonder waarde.
En die If moet zo:

Code:
If iets Then
msgbox("True")
Else
msgbox("False")
End If

Geen ElseIf nodig.

Wat betreft jouw updater, probeer eens mijn url te gebruiken:
http://www.themightyatom.nl/stuff/Version.txt
 
Laatst bewerkt:
Ok ik ga jouw url ff gebruiken ;)

Nieuwe ontdekking:
haha, ik ben erachter gekomen dat als ik in het online bestand heb staan: 1520 en het programma dan opstart dat hij dan zegt dat er géén update is, want die is er ook niet. Dus dat klopt. Als ik dan vervolgens het programma open laat staan, en de tekst op internet verander in 1530 en het programma weer laat scannen, dan zegt hij dat er een update is. Dat klopt ook. Nu het probleem: Als ik het programma nog steeds open laat staan, en online het nummer terug verander naar 1520, dan zegt hij nog steeds dat er een update is, terwijl die er niet meer is.

Waarom doe ik zo moeilijk met het veranderen tijdens het gebruik van het programma? Nou omdat het altijd voor kan komen dat iemand 2 keer op de update knop klikt, om zeker te weten dat er géén beschikbaar is, en dan zou het raar zijn als hij de tweede keer zegt van wel.

Nou ga ik misschien even vervelend zijn maar toch vraag ik het. Ik ga jouw url NU gebruiken. Het resultaat:
Er is géén update.

Nou laat ik het programma openstaan, en wil ik jou vragen: Kan jij de inhoud van die version.txt veranderen in 1530 ??
Dan probeer ik het nog eens (met het programma nog open) en daarna zou ik je willen vragen hem weer terug te veranderen naar 1520. maar tussen het naar 1530 en terug naar 1520 moet wel een minuutje zitten, want anders kan ik het niet proberen...

Even een berichtje zodat themighy weet dat ik mijn vorige bericht heb aangepast, anders krijgt hij denk ik geen notificatie:p

P.s.: Moet je dit niet verbergen?? http://www.themightyatom.nl/stuff/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het nummer is verhoogt.

Maak je gebruik van MSN of Skype toevallig? Dat is wat makkelijk communiceren.
 
Msn. Ik stuur je ff een e-mail via helpmij ;)

Kan je het nummer weer terugveranderen?

Zal deze video wel werken? Ik ga nu douchen in ieder geval. Tot morgen/msn
[video=youtube;n5cWEq64IW8]http://www.youtube.com/watch?v=n5cWEq64IW8[/video]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb een mailtje naar je hotmail gestuurd. Blijkbaar is je account ingestelt dat je geen berichten kan ontvangen. :S

Of die video werkt voor je moet je zelf uitproberen. Of je gebruikt mijn updater.
 
Ik ben erachter gekomen dat hij wel werkt, maar dat ik gewoon dom deed. Want ik ging het op internet van 1530 nadat 1520 veranderen, maar dat kan natuurlijk ook nooit :) bedankt voor het goede helpen. Ik heb nog wel een wel van jou gekregen, maar ik zal mijn account instellingen weer in gebruik zetten, ik had een tijdje geleden niet meer op helpmij gezeten. Dus vandaar
 
Om eerlijk te zijn heb ik een beetje moeite met het snappen van je laatste post. Kijk of je kan zien waarom.
Probeer de volgende keer je post even door te lezen om te controleren op typ en spellingsfouten voordat je je bericht plaatst. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan