Update voor een programma

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi dat het werkt, kan deze topic op opgelost.

ps. Luuknl je bent zeer chaotisch bezig op dit forum.
 
Waarom ben ik ineens chaotisch dan? Word ik niet echt vrolijk van als he het zo zegt... Ik zal op opgelost zetten
 
@luuknl: ik heb je 2 dagen geleden er op gewezen dat je je berichten dient aan te passen wanneer je een toevoeging hebt.
Blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg want je gaat er rustig mee door.

Ik heb je berichten samengevoegd, de volgende keer sluit ik de hele vraag.
 
Toch nog niet opgelost. Weet jij toevallig een andere gratis hoster, want als ik jouw version.txt neem dan doet hij het wel goed (geen updates) en bij mij zegt hij wel updates. Dan zal het wel aan dat webs ding liggen... Dus de vraag nu allen nog: Weet jij een andere host voor een version.txt bestandje?
 
Ik heb net een handleiding gepost over je programma updaten in VB.NET en C#. Hij moet alleen nog goedgekeurd worden.

Daar staat van alles in.
 
Je hebt toch niet mijn voorbeeld gebruikt met mijn CheckForUpdate functie? Wat die heb ik gemaakt, niet Luuknl.
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik heb geen enkel iets uit dit topic gebruikt en alles 100% zelf geschreven. Anders had ik jullie/jou er zeker bij vermeld! (En natuurlijk eerst toestemming gevraagd ;))

Mooie nieuwe profielfoto btw ;)
 
Ja idd leuke nieuwe pf. Staat de tutorial al online?
 
@luuknl: nee, die moet eerst goedgekeurd worden. Als-ie online is, post ik wel een link.
 
Misschien moet ik ook maar mijn Updater showen op het "Test mijn programma" forum, ik ben er best trots op, al zeg ik het zelf. ^_^

Tof dat het nu wel prima werkt, Luuk.
Mocht je er voor kiezen om geen gebruik te gaan maken van mijn Updater, gelieve de dll die bij die demo zat niet te delen met anderen.
 
Ik heb je demo niet meer. Dus die zal ik niet delen ;) Ik ga er geen gebruik van maken. Wel van de code die je me al eerder had gemaild! ;)
 
Als je maar wel bedenkt dat jouw updater zoals die nu is, nog niet foutloos is.

Want wat als ineens tijdelijk je internet uitvalt op het moment dat je besluit om op een update te controleren? Dan krijg je een error. Wil je deze error opvangen met bijvoorbeeld een messagebox, dan zul je dat moeten toevoegen aan je code.
Want als je website er tijdelijk uit ligt op het moment van update checken?
 
Als mijn internet eruit ligt is er geen ramp. Als die site eruit ligt is er wel een probleem ja. Ik heb al verschillende dingen gelezen met on error goto maar hoe zet je zoiets in elkaar?
 
Rustig maar, Mighty Atom. Ik ben helemaal overnieuw begonnen. Nu werkt het met HTTP i.p.v. FTP. Ook geen last meer van Rebex :p

Edit:

Ik heb al verschillende dingen gelezen met on error goto maar hoe zet je zoiets in elkaar?

Try Catch blok?
 
Laatst bewerkt:
Als mijn internet eruit ligt is er geen ramp. Als die site eruit ligt is er wel een probleem ja. Ik heb al verschillende dingen gelezen met on error goto maar hoe zet je zoiets in elkaar?

Of nou jouw internet of mijn internet eruit ligt maakt niks uit, als je op dat moment net controlleert op updates, krijg je alsnog een error. Dus daar moet je eigenlijk iets op vinden.

Net wat JoZ1 zegt: Gebruik een Try Catch block voor dat stukkie met DownloadString. Mocht om de één of andere reden dit misgaan, bijvoorbeeld omdat je site eruit ligt, kun je onder Catch een messagebox zetten met daarin dat het updaten niet gelukt is, eventueel met de daadwerkelijke foutmelding erbij.

Om te checken of je een internet verbinding hebt doe je dit:

Code:
If My.Computer.Network.IsAvailable Then
'Je bestaande code hier
Else 'Als er geen verbinding is
MessageBox.Show("Er is op dit moment geen verbinding met Internet, de update word bij deze afgeborken.", application.productname, MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error)
End If
 
Ik zal eerst eens kijken of ik zelf wat kan vinden van dat catch blok omdat ik dat nog niet ken :)

Dat om internet testen moet bij de background worker toch?
 
Ik zal eerst eens kijken of ik zelf wat kan vinden van dat catch blok omdat ik dat nog niet ken :)

Gewoon:

Code:
Try
'code
Catch ex As Exception
MsgBox(ex.Message,64+4096,"Titel")
End Try

Da's alles :p

M'n handleiding is online.

Als je daar vragen/opmerkingen over hebt, a.u.b. DAAR plaatsen. Niet op dit topic, anders is dit topic kapen ;).
 
Nee zal ik niet doen. Over het van try catch. De code van de webclient moet daar toch in??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan