Update Windows werkt niet zoals ik gewend ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Problem Description:

When going to the Windows Update Web site located at
http://windowsupdate.microsoft.com, the page immediately redirects you to
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/en/thanks.asp, which says "you must be running a
Microsoft Windows operating system in order to use Windows Update." This occurs if both a third party firewall and the built-in Windows XP firewall are enabled at the same time.


Resolutions:

1) Please delete the following registry key. Be sure to export this key to a safe location first.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\User Agent\Post Platform
--------------------------------------------------------------------------------

2) This may be resolved by uninstalling the third party firewall.


Probeer eerst eens die registersleutel te wissen.

Helpt dat niet, zet dan je firewall even uit.
 
Essentiële update voor Q817287 (Beschadiging van catalogusdatabase in Microsoft Windows)

Downloadgrootte: 238 kB, < 1 minuut

Met deze update verhelpt u problemen met de catalogusdatabase die in Windows wordt gebruikt om de integriteit van geïnstalleerde binaire bestanden te waarborgen. Met update 817287 wordt de database automatisch gerepareerd als er beschadiging optreedt. Deze update verbetert ook de prestatie van de catalogusdatabase en van onderdelen waarvoor Microsoft Cryptographic Services NT Service (CryptSvc.dll) wordt gebruikt, waaronder Microsoft Windows Media Player en Microsoft Media. Nadat u dit onderdeel hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten. Dit onderdeel kan niet worden verwijderd na de installatie.

Dit is 1 van de 2 aanwezige patches middels de Windows Update. Deze deed ik dus middels de Nederlandse Update-link http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp

Zo dit et misschien oplossen?

-edit-

Helaas niet.
 
Laatst bewerkt:
Kleinkramer

Ik durf dit niet goed te verwijderen. Er staan 2 items in.
Kun jij even "meekijken" svp?

zie bijlage

Jenny
 

Bijlagen

  • a reg.editor.jpg
    a reg.editor.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 21
Het kan geen kwaad.

Klik eerst 1 maal op dat Post Platform submapje om het te markeren, en ga dan naar Bestand > Exporteren.

Exporteren betekent backup maken.

Sla de backup van dat registersleuteltje dus even ergens op.

Vervolgens RECHTSklik je op dat Post PLatform subslsuteltje, en kies "verwijderen".

Er kan niets misgaan.

En verder staat er dus dat het kan komen doordat je zowel de Windows XP als een andere firewall tegelijkertijd hebt draaien, hetgeen nooit een goed idee is.

Ik zou allereerst de ingebouwde XP firewall eens uitzetten.
 

Dat had ik in deze topic al gemeld !
.
attachment.php


Met norton als het niet alleen een Firewall probleem is dan ga je maar gewoon verder met Kleinkramer.
 
Laatst bewerkt:
Kleinkramer en Edwinus

Ik heb jullie beider adviezen pgevolgd. Eerst de Platform-sleutel verwijderd (back-up gemaakt).

Dat hielp niet.

Verder met het item van Norton en de instellingen
Ik heb het gedaan volgens de aanwijzingen van het screenshotje dat Edwinus had bijgevoegd.
Dat werkte wel. Ik heb de windowswebsite inmiddels even gechecked en alles verliep naar wens.

Mijn dank voor het helpen

Jenny
 
Tot je dienst.
En nteusink, het kan wel eens gebeuren, dat je het niet hebt gezien .Dat heb ik ook wel eens .






egg.gif
[/IMG]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan