Update Windows werkt niet zoals ik gewend ben

Status
Niet open voor verdere reacties.

wegje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Beste mensen

Als ik naar Windows Update ga (via Start etc.) dan krijg ik de volgende webbrowser-tekst:
----------------------------------
Bedankt voor uw belangstelling voor Windows Update

Windows Update is de on line uitbreiding van Windows die nog meer mogelijkheden binnen handbereik brengt.

U kunt Windows Update alleen gebruiken als u een Microsoft Windows-besturingssysteem gebruikt.
-----------------------------------
Dit gebeurt dus voordat ik maar iets heb kunnen zien of doen. Voorheen kreeg ik de installatiegeschiedenis etc. te zien en kon aangeven welke update ik wenste te installeren. Ik heb een OEM-versie van Windows XP home-edition.

Heeft iemand enig idee hoe ik de juiste Update weer kan terugkrijgen?

alvast dank voor het meedenken

Jenny

Mjah, ik heb de Windows Update er nu helemaal in et Engels staan...Was voorheen gewoon Nederlands.

Robbert1978

Na het volgen van de aangegeven link krijg ik dezelfde melding:

Bedankt voor uw belangstelling voor Windows Update

Windows Update is de on line uitbreiding van Windows die nog meer mogelijkheden binnen handbereik brengt.

U kunt Windows Update alleen gebruiken als u een Microsoft Windows-besturingssysteem gebruikt.

Jenny

hmm das inderdaad wel vreemd, bij deze link krijg ik gewoon dat scherm waar je installatie geschiedenis enzo kan kiezen

Dat was dus bij mij voorheen ook het geval. Ik blijf het een groot raadsel vinden.

jenny

Sinds wanneer heb je dit probleem? Als het pas sinds kort is kun je misschien proberen systeemherstel terug te zetten naar een eerdere datum, als je tenminste de laatste tijd niet teveel veranderd hebt dat je weer veel kwijt bent.

hallo Robbert1978

Ik heb de laatste tijd inderdaad nogal veel geinstalleerd. o.a. mijn NIS 2003 en nog wat andere programma's. Ik hoop dat iemand misschien toch weet hoe te handelen om het weer goed te krijgen.

Bedankt in ieder geval!

Jenny

Het is mij opgevallen nadat ik vorige week de (automatische) melding van een update kreeg via het "bloemetje" onderaan rechts in taakbalk.

Ik weet dus niet hoelang het geleden is dat dit werd veranderd.

Jenny

via het bloemetje van ICQ? dat groene bloemetje? Das wel heel erg vreemd moet ik zeggen

Nen, nee, sorry. Ik noem het zelf een bloemetje, maar het is ongetwijfeld iets anders :-)). Ik bedoel het ikoontje dat aangeeft dat er nieuwe updates zijn.

Jenny

Ik heb eens in de eigenschappen van Windows Update gekeken en daar staat het volgende:

%SystemRoot%\system32\wupdmgr.exe (zie bijlage)

Is dit juist?

Bijlagen

• a windows update scr.shot.jpg
    a windows update scr.shot.jpg
    46,8 KB · Weergaven: 45
Geplaatst door wegje
Ik heb eens in de eigenschappen van Windows Update gekeken en daar staat het volgende:

%SystemRoot%\system32\wupdmgr.exe (zie bijlage)

Is dit juist?

Klopt wel. Dat staat er ook bij mij.

OK, bedankt! Dan hoef ik daar niet verder naar te zoeken, :-(

Jenny

Ik heb weer een ander screenshot gemaakt. Dit keer :

Configuratie
Systeem -> systeemeigenschappen.

Daar zag ik dat er 2 Autamatische Update tabbladen aanwezig zijn. Zou dit kunnen? Lijkt mij wat vreemd.

Zie bijlage

Jenny

Bijlagen

• a scr.shot systeemeigensch windows update.jpg
    a scr.shot systeemeigensch windows update.jpg
    64,8 KB · Weergaven: 57
Geplaatst door wegje
Ik heb weer een ander screenshot gemaakt. Dit keer :

Configuratie
Systeem -> systeemeigenschappen.

Daar zag ik dat er 2 Autamatische Update tabbladen aanwezig zijn. Zou dit kunnen? Lijkt mij wat vreemd.

Zie bijlage

Jenny

Klopt ook. Is nix vreemds aan hoor.

Muurhond,

bedankt, ik ben weer wat wijzer geworden!

Jenny

Muurhond

Ik heb mijn PC sinds vorig jaar april en ook iedere keer de Updates toegepast via Start -> Windows Update en dan kwam ik op de website terecht met de windows-update en de weergave van de (zichtbare) installatiegeschiedenis. en ik kon aangeven welke ik wilde downloaden.

Ik heb een oem-versie (Aldi) van Windows XP-Home Edition.

Hoe e.e.a. is gekomen weet ik niet. Bij iedere poging om naar ww.windowsupdate.com te gaan komt ie met het verhaaltje van Bedankt etc.

gr
Jenny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan