Updaten naar Windows 11 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb even wat gegoogled en als ik dit artikel lees (https://worksheetsvba.com/en/compatibility-between-excel-versions) denk ik dat excel2003 niet gaat werken met nieuwere uitgaven van excel. Met name de VBA routines zijn niet compatibel.

U kunt zich dus de moeite en het geld besparen om pogingen te doen om naar win10/11 te gaan daar de exel-compatibiliteit voor u het belangrijkst is.
Scheelt u ook weer veel ergernis als gevolg van het moeten wennen aan win10/11 als je helemaal vertrouwd bent met win7 (wat volgens mij het beste/fijnste os is dat MS tot nu toe geproduceerd heeft :-)

Goedemorgen srpchulp,

Thanks voor je bericht, ben er nog niet helemaal uit allemaal.
Excel en zeker VBA is belangrijk voor me dus ga zo meteen in overleg met de reparateur wat de beste optie is.
Als het inderdaad het VBA niet helemaal compatibel is, dan zou het mooiste zijn als ik Office 2003 er naast zou kunnen draaien zodat ik de tijd heb om alles om te bouwen naar Office 2019 b.v.

Maar zie wel aankomen dat het windows 7 blijft.
Misschien dat Windows 7 2021 er komt en dat zou mooi zijn.
Heb zo'n idee dat er veel mensen zijn die dit zouden willen.

Thanks

Ik ben het met srpchulp eens. Win7 met Off 2003 blijven gebruiken totdat de VBA is herschreven.
Voor deze klus kan je Off 2021 naast Off 2003 op Win 7 zetten.
Dan heb je daar de tijd voor en kan je tzt overstappen op een Win11 pc.

Uit nostalgie heeft iemand 2 video's gemaakt:
- een concept XP 2021 video,
- een concept Win7 2021 video.

Beide zullen logisch nooit door Microsoft worden ontwikkeld/uitgebracht.
De video's zijn wel leuk gemaakt in Photoshop, PowerPoint en een Video Editor.

Ik ben het met srpchulp eens. Win7 met Off 2003 blijven gebruiken totdat de VBA is herschreven.

Goedenavond Bron,

Vandaag PC weggebracht ter reparatie.

Afgesproken dat hij hem eerst weer aan de praat krijgt (was sluiting geweest) dan als test W11 erop en kijken wat Office 2003 doet
Als alles wil werken dat W11 definitief erop met Office 2019 of 2020-2021.
Laat de vraag nog even open staan tot alles duidelijk wordt
Laat het weten hoe het een en ander verloopt en of het mogelijk is.

Thanks voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
GM,

Even een update:

PC niet aan de praat te krijgen :-(

Of Moederbord of processor defect.

Wordt veel vernieuwen dan.

Zat aan het volgende te denken:
Om W11 te installeren met Office 2019.

Neem aan (en dat is ook de vraag) dat ik m'n 2003 bestanden (met VBA) onder Office 2019 kan gebruiken en vervolgens opslaan als een 2019 file?

Onderstaande terug lezende was het een mooie optie geweest, maar helaas pc overleden :-(
Dus wat overblijft is 2003 bestanden in een "jongere" Office versie laden en opslaan in deze "jongere" versie.
Blijft wel de vraag over of de VBA goed blijft werken?
Code:
Bron

Het volgende te doen:

Stap 1: PC vernieuwen met o.a. nieuw moederbord en processor.
Stap 2: Win.11 met Off. 2019 pakket
Stap 3: Oude Off. 2003 bestanden één voor één inladen in Off. 2019 en opslaan als Off. 2019 bestanden.

Kan dit allemaal en heb ik het allemaal goed verwoord?
Wat is jullie idee hierover?

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat in jouw excel-2003-lotto-programma VBA-code heeft die een probleem vormt voor excel 2019.

Ja, de een zegt dit en de ander dat. Eerst krijg je de indruk dat je met W7 wilt doorgaan en later weer op W11 wilt overstappen.

Blijft wel de vraag over of de VBA goed blijft werken?
Daar is ook uitvoerig op ingegaan. Ik dacht dat het antwoord nee was. En wie gaat daar garantie op geven dat dit wel het geval is. Ik begrijp niet dat je nu weer de nadruk legt op W11. Als ik lees wat srpchulp schrijft ben je dat blijkbaar al weer vergeten.

Mijn idee is, als een pc met besturingssysteem en software (oude programma's) goed werken, dan blijf je ermee werken. Maar oude pc's (defect) en dergelijke werk je mee af, want je blijft er mee bezig. Het vreet tijd en het is één en al narigheid. Mochten er zaken niet werken met vba in de nieuwe situatie dan leg je ze voor op het forum.

Je hoeft geen topic stop te zetten. Echter een aantal zaken is duidelijk en dan rest niets anders dan dat TS eigen keuzes moet maken. Aan de slag en nieuwe vragen en problemen plaats je op Helpmij.nl

Laatst bewerkt:
Zou het niet beter zijn dat deze topic wordt stopgezet wat er allemaal in#26 te lezen valt.
En dat deze stappen uitgevoerd worden
Stap 1: PC vernieuwen met o.a. nieuw moederbord en processor.
Stap 2: Win.11 met Off. 2019 pakket
En dan zien we wel.
Mvg.

Laatst bewerkt:
Er lopen telkens 2 vragen door elkaar.

Vragen over een upgrade van Win7 naar Win11 (bij een defecte pc)
- de huidige defecte pc wel/niet laten repareren?
Die keuze is aan jou of dit het waard is.
- voldoet de huidige pc na reparatie aan de Win11 vereisten?
Even aan de reparateur vragen voordat de pc wordt gerepareerd.

Vragen over upgrade van Off 2003 naar Office 2019
- kan een Off 2003 bestand in Off 2019 worden geopend / bewerkt / opgeslagen?
Ja, ikzelf zou het daarna altijd opslaan als Off 2019 bestand en niet als Off 2003 bestand
- werken Excel formules in cellen goed als bestand wordt opgeslagen als Off 2019 document?
Waarschijnlijk werkt dit nog steeds goed.
- werkt VBA van Off 2003 goed als bestand wordt opgeslagen als Off 2019 document?
Hier kan je mogelijk problemen verwachten.

Ook als je een Off 2003 document opent in Off 2019 en dan opslaat als Off 2003 document kan je misschien problemen met VBA verwachten.
Het beste kan je beide Office naast elkaar op je pc zetten en dan stuk voor stuk omzetten naar Off 20019 en testen.

-- Het zou wel handig zijn als dit 2 aparte topics zouden zijn.

Laatst bewerkt:
Er lopen telkens 2 vragen door elkaar.

Vragen over een upgrade van Win7 naar Win11 (bij een defecte pc)
- de huidige defecte pc wel/niet laten repareren?
Die keuze is aan jou of dit het waard is.
- voldoet de huidige pc na reparatie aan de Win11 vereisten?
Zelfs na vervanging van moederbord/processor hoeft dit niet zo te zijn, de reparateur kan dit vertellen.

Vragen over upgrade van Off 2003 naar Office 2019
- kan een Off 2003 bestand in Off 2019 worden geopend / bewerkt / opgeslagen?
Ja, ikzelf zou het altijd opslaan als Off 2019 bestand en niet als Off 2003 bestand
- werken Excel formules in cellen goed als bestand wordt opgeslagen als Off 2019 document?
Waarschijnlijk werkt dit nog steeds goed.
- werkt VBA van Off 2003 goed als bestand wordt opgeslagen als Off 2019 document?
Hier kan je mogelijk problemen verwachten.

Ook als je een Off 2003 document opent in Off 2019 en dan opslaat als Off 2003 document kan je mogelijk problemen verwachten.
Het beste kan je ze naast elkaar op je pc zetten en dan stuk voor stuk omzetten naar Off 20019 en testen.

-- Het zou wel handig zijn als dit 2 aparte topics zouden zijn.
Goedenavond Bron,

Heb je even gequote om zo beter te kunnen antwoorden.
Thanks dat je mee helpt denken.

Het eerste, PC is dus stuk dus heb een nieuw moederbord en/of processor nodig.
De oude voldeed aan de vereisten voor W11, maar is nu niet meer relevant daar hij stuk is.

Dus dat wordt vervangen door een nieuwere versie, een Asus moederbord en een Intel Core i7-12700KF processor 25 MB Smart Cache Box
Office 2003 werkt dus niet onder Win-11, dus dan Office 2019 proberen en bestanden omzetten naar deze versie.

Wat betreft het VBA gebeuren, ja is dan allemaal uittesten.
Dacht stel de vraag hier omdat hier veel kennis zit.

Thanks alphamax, geeft de burger moed :-)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan