Updates installeren mislukt steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

maarten19

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2011
Berichten
5
Hallo,

Sinds eind februari lukt het mij niet om de volgende automatische updates te installeren op mijn Windows Vista pc:

KB971029 Update voor Windows Vista 7,2MB
KB2524375 Update voor Windows Vista 73kB
KB2481109: Beveiligingsupdate voor Windows Vista 1.020 kB

Elke keer als ik de pc opstart wordt een poging gedaan de updates te installeren. Dit mislukt alleen steeds. Ik heb al uren over het web gezworven om een oplossing te vinden voor dit probleem maar heb tot nu toe nog geen werkende oplossing gevonden.

Daarnaast heb geprobeerd de programma's rechtstreeks te installeren via de microsoft website. Na opnieuw opstarten komen de meldingen weer gewoon terug en blijken de updates wederom mislukt te zijn.

Ik hoop dat iemand op dit forum mij een tip kan geven waarmee ik dit probleem kan oplossen.
 
Eerste wat je moet doen is zeker weten dat je SP2 ondertussen op je Vista systeem hebt.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> winver

Is dat het geval, dan kun je gaan kijken naar deze Fix-IT utility.
Werkt het dan nóg niet, dan kun je ook SURS gebruiken om problemen te fixen (of minstens te kunnen onderzoeken waar het misgaat).

Succes,

Tijs.
 
Fixit agressive

Hallo dnties,

Dank voor je snelle reactie. Ik heb je tip opgevolgd door fixit te draaien. Eerst volgens de default instellingen. Dit had echter geen effect. Vervolgens heb ik gekozen voor agressive optie. Als gevolg hiervan lukt het mijn pc niet meer om op te starten omdat hij keer op keer de update probeert te installeren, echter zonder succes.

Omdat Windows nu niet meer succesvol kan opstarten is het mij nog niet gelukt het programma SURS te draaien.

Gr.
Maarten
 
Leen (of gebruik die van jezelf) een Windows Vista DVD, en start de computer daarvan op.
Kies voor Installeren. Verderop kun je dan kiezen voor Herstelopties.
Zie verder (o.a.) hier, vanaf "Using a Retail Vista Installation DVD"

Mocht je een OEM versie hebben, dan kun je d.m.v. de F8 toets bij opstarten vanaf de harde schijf de Herstelopties bereiken. Zie hier

Kies daar voor Opstartherstel in de Herstelopties. Lost dat het opstartprobleem niet op, dan kun je weer terug gaan naar Herstelopties, en dan kiezen voor het terugzetten van een herstelpunt van een moment dat je alle problemen nog niet had.


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Het is me gelukt om mijn pc weer aan de praat te krijgen. Daarnaast heb ik System Update Readiness gedownload en de scan gedraaid. Zie hieronder voor de resultaten.

=================================
Checking System Update Readiness.
Binary Version 6.0.6002.22574
Package Version 11.0
2011-04-10 22:03

Checking Windows Servicing Packages

Checking Package Manifests and Catalogs

Checking Package Watchlist

Checking Component Watchlist

Checking Packages

Checking Component Store

Summary:
Seconds executed: 3973
No errors detected

Er zijn er geen errors gesignaleerd. De automatische update melding blijft vreemd genoeg nog steeds bestaan.
 
Enige zinvolle tips die ik voor je heb, gegeven wat je hebt gedaan en teruggemeld, is het volgen van de instructies op deze link en daarna (evt.) deze tool.

Succes,

Tijs.
 
Hallo Tijs,

Ik heb de instructies via de doorgestuurde links opgevolgd. Ik kan helaas PatchRegCleanup-x86.exe niet draaien omdat ik de melding krijg dat een productcode gespecificeerd moet worden. Daarnaast heb ik de procedure gevolgd zoals omschreven in deze thread:

http://www.pc-helpforum.be/f163/computer-werkt-traag-kan-een-update-32396/

Omdat dit helaas geen succes had heb ik alle updates van de laatste maanden gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Ook hiermee is de melding niet verdwenen.

Onderstaand in ieder geval het log van hijackthis. Wellicht staat hier nog een hint in die voor de oplossing kan zorgen... Mocht het nuttig zijn heb ik ook nog het combofix logbestand.

Groeten en in ieder geval bedankt voor de tips zover.
*KNIP*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Maarten,
bij deze welkom op Helpmij
ik moet je helaas mededelen dat we hier op Helpmij geen HiJack-logs meer nakijken.
Dat wordt overgelaten aan gespecialiseerde forums.
http://www.hijackthis.nl/forum/
http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=40734
Andere website voor nakijken hijackthis en andere anti-malware tips: www.bluemedicine.be
Uitleg hijackthis: http://www.hijackthis.nl/hjthandleiding.html
Automatisch nakijken:
http://www.spyany.com/tools/hijackthis-analyse.php?p=gadword2&gclid=CP-nxOnRu4oCFSoMQgod_3yKvA
http://www.hijackthis.de/
 
Hallo Tijs,

Bedankt voor de tips en de hulp tot nu toe. Ik zal er mijn log file eens plaatsen.

Groeten,
Maarten
 
Als ik eerlijk mag zijn: Ik verwacht van een analyse van HJT-logs wél hulp als je een of andere malware op je pc hebt opgelopen, maar geen nuttige hulp bij je Windows Update probleem.

Nu is het zo dat Microsoft gratis hulpverlening geeft als updates van Windows mislukken. [Ik neem aan dat je daarvoor wel een eerlijke versie van Windows nodig hebt, denk hierbij aan door de fabrikant bijgeleverde Windows bij de pc/laptop of apart aangeschaft.]
Je kunt hier beginnen met de gratis ondersteuning van Microsoft m.b.t. problemen met Windows Update.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan