Updates windows 7 mislukken allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerbril

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2011
Vandaag kreeg ik 13 belangrijke updates binnen en deze zijn allemaal mislukt bij het installeren.
Daarna de pc opnieuw laten zoeken naar updates en hij blijft maar zoeken en zoeken. Windows update diagnostic laten draaien, maar ook dat biedt geen oplossing.
Iemand enig idee hoe ik dit probleem wel opgelost krijg???

Hoi,
Krijg je een foutcode? Je zou eigenlijk een foutcode moeten krijgen. Heb je Win 7 SP1?
Welke antivirussoftware?
Kortom, iets meer info zou welkom zijn.

Laatst bewerkt:
Ik krijg geen foutcode. Bij de geschiedenis van de updates, staan ze allemaal als mislukt.
Ik heb idd windows7 met SP1. Als beveiliging heb ik MSE.
Ik kreeg gewoon 13 updates binnen en heb afgesloten en opnieuw opgestart, maar ze zijn allemaal mislukt bij het installeren.

Probeer eens sfc /scannow met administratorrechten.
Je hebt toevallig geen progje gedownload die de vervelende/dwingende aanbeveling voor "gratis" upgrade naar Win 10 tegenhoudt?
De zgn. "belangrijke" updates heb je van tevoren niet gecontroleerd? Ik heb het donkere vermoeden dat MS die updates expres versjteerd om je Win 10 aan te smeren.

Als je een goed draaiend OS wilt, vergeet dan die belangrijke updates van MS en ga over op gratis 3rd party software en vervang al die software van MS (browser, mail, antivirus, office etc.).
Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening. Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Feit is wel dat ik nooit geen problemen heb gehad, update van MS staat bij mij standaard uit, ondanks het feit dat ik een legale versie heb.

Kijk eens hier naar de topics met hetzelfde probleem.
Nog een nuttige link.

Laatst bewerkt:
Ik heb idd wel de upgrade naar Win 10 als belangrijke update staan, maar die heb ik nooit geinstalleerd.
Ik heb de updates altijd op automatisch staan en ik zie nu dat ik in augustus ook geen beveiligingsupdates heb gekregen.
Het lijkt wel of de updates worden tegen gehouden.
Kun je me aub uitleggen wat: sfc /scannow met administratorrechten: is. Ik ben een echte leek.
Ik gebruik geen IE, maar google chrome als browser.

Ik heb zelf W7 Ultimate SP 1 en de updates zijn gisteren normaal geïnstalleerd. Na de vervaldatum van gratis installeren heb ik geen melding van MS betreffende W10 op mijn pc gezien. Ook de meldingen van W10 in de taakbalk zijn verdwenen.

Ik heb idd wel de upgrade naar Win 10 als belangrijke update staan, maar die heb ik nooit geinstalleerd.
Dat is vreemd, want dat heb ik niet. Waarom en hoe kan dat? Ik heb destijds wel GWX control panel op de pc gezet maar nooit zaken in dat programma ingesteld/geconfigureerd.

Als je gebruik maakt van een systeemherstelpunt dan moet dat vòòr augustus (datum) liggen. Voordat de problemen begonnen.
Lees dit ook eens.

Laatst bewerkt:
Updateproblemen in Win7 zie ik tegenwoordig regelmatig voorbijkomen op fora. De oorzaak kan eenvoudig een overbelaste server zijn, maar ook vrij complex.
Als het altijd goed is gegaan is er blijkbaar iets veranderd sinds de vorige update:
Aanvullen op wat Mik adviseert zou ik zeggen: Doe ook een grondige schijfcontrole. Kan via de verkenner of draai chdsk /f via het cmd venster (wel als administrator openen).

updates.jpg
Maar even een printje bij gedaan. De bovenste update probeert hij nu weer te downloaden, maar de voortgang blijft op 0% staan.
Hij is nu al een dik half uur bezig.
Ik wil graag jullie adviezen opvolgen, maar snap echt niets van de termen die ik hierboven zie.

Eerste wat ik zou doen is kijken in deze discussiedraad
Vooral posting #2 en posting #14.
Werkt/helpt dat niet, dan kun je ook hier kijken, posting #13.

Vooral het draaien van SURS/CheckSur totdat er geen problemen meer worden aangegeven in zijn log-bestand lijkt mij minimaal vereist voor installeren van nieuwe updates.

Dan kun je (als alle andere tips/fix-its/probleemoplossers in die discussiedraad) geen oplossing bieden nog kunnen kijken naar Windows Repair All in One, waarbij je dan (in mijn inzicht) het volgende zou moeten aanvinken en laten repareren (vetgedrukt waar je mee zou kunnen beginnen voordat je (ook) de andere laat uitvoeren als het je probleem niet oplostte):
Reset service permissions
Register system files
Repair WMI
Remove Temp Files
Repair Windows Updates
Repair MSI
Restore important Windows Services

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het is vreemd dat in augustus wel al die Definitie-update ... voor MSE zijn geïnstalleerd. Ik zie ook geen 'mislukte' updates in augustus. Dus dan is de vraag heb je wel in augustus belangrijke updates proberen te installeren?

Maak altijd back-ups op externe HDD's!

Ook al begrijp je niets van de termen, je moet toch ergens beginnen. Je kunt scannen met Malwarebytes Anti-Malware. Je kunt scannen met jouw Internet Security programma. Je kunt opschonen met CCleaner. Als je dat allemaal doet sluit je in ieder geval zaken uit.

Je hebt een screenshot geplaatst, daar staat 'Problemen met de installatie van updates oplossen'. Heb je dat gedaan? Heb je Linksonder bij Startknop in het zoekvak Probleemoplosser ingetypt? Dan kom je in het configuratiescherm en daar staat onderaan Problemen met Windows Update oplossen.

Maar even een printje bij gedaan. De bovenste update probeert hij nu weer te downloaden, maar de voortgang blijft op 0% staan. Hij is nu al een dik half uur bezig.

Dat komt vaak voor en dat wil zeggen dat je soms beter een dag kunt wachten. Dat heeft met de server te maken.
Wat ik zou doen is > Ga naar Deze computer > Open deze en selecteer de schijf waarop het besturingssysteem staat meestal C: > Rechtsklik en kies Eigenschappen > Kies daar Schijfopruiming > Windows gaat scannen/analyseren > Zorg in ieder geval dat Windows Update opschonen staat aangevinkt, klik op OK dan > Op bestanden verwijderen. Is het klaar, start de computer opnieuw op.

Ik heb mijn updates op automatisch staan, maar verder niets binnen gekregen voor augustus.
Ik ga de schijfopruiming proberen!!!

Helaas staat Windows Update opschonen niet in de lijst :(

Laatst bewerkt:
Ik weet niet welke je bedoelt en mss ten overvloede, maar let even op: schijfopruimen is niet hetzelfde als schijfcontroleren.

Ik heb schijfopruiming gedaan en zag wel Windows Update opschonen voorbij komen.
Bij het opnieuw opstarten gaf hij dat ook aan, dus hopelijk gaat het werken.

Even op de reactie van Senso terug komen. Ik heb idd antimalewarebytes laten draaien en de virusscanner. Daar kwam niets uit.
Toen idd de probleemoplosser gebruikt, maar die gaat uren staan zoeken naar online updates en verder komt hij niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan heb je al veel gedaan. Bekijk bijlage 278447 Heb je wel gescrold want onderaan staat die.
Schijfcontrole Ga naar Deze computer > Openen > Schijf kiezen > Rechtsklik > Eigenschappen > Kies tabblad Extra > Nu controleren > Vink beide opties aan > Starten en volg de instructies. Let op dit kan heel lang duren en mag niet onderbroken worden! Dit is hetzelfde als chkdsk /f /r

Toen idd de probleemoplosser gebruikt, maar die gaat uren staan zoeken naar online updates en verder komt hij niet.
Overdrijven is ook een vak. Als de server overbelast is kan het lang duren. Beter is het dan de volgende dag nog eens proberen te updaten.

Laatst bewerkt:
Is echt niet overdreven Senso. Ik heb de probleemoplosser de hele middag laten zoeken en geen enkele update binnen kunnen halen

Was een grapje. Je kunt niet meer dan je best doen. Soms zit het wat tegen.
Heb je sfc /scannow nog uitgevoerd?

Ga naar Start > typ in vak Programma's en bestanden zoeken cmd
Boven verschijnt cmd rechtsklik > Uitvoeren als administrator

De command-prompt opent en type dan achter C:\Windows\system32> (waar de cursor knippert)
sfc /scannow

Dit moet er dan staan
C:\Windows\system32>sfc /scannow

dan enter

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor de goede uitleg. Ik ga dit proberen.

Update: Scan is uitgevoerd en de uitslag is als volgt: Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer dat het allemaal in het Engels is. Mijn talenknobbel is echt belabberd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan