Updates windows 7 mislukken allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog niet gelezen dat je de HD controle hebt gedaan zoals aangegeven in post #15. Of heb ik dat gemist?

Het is een long shot, maar je zou ook je virusscanner eens volledig kunnen verwijderen. Bij mij was dat oorzaak van het niet kunnen updaten met de Anniversary update van Win10.

Die HD controle ga ik morgen doen, dan heb ik een paar uurtjes tijd daarvoor. Die virusscanner kan ik nog wel even vanavond doen, is het proberen waard.

Als het goed is kun je een virusscanner tijdelijk uitschakelen. Ik zou eerst nog even wat anders proberen en dat is een alternatief voor updaten van Windows. Installeer Secunia PSI Personal Software Inspector 3.0 en laat deze eens scannen. Als die de updates van Windows aangeeft dan kun je ze eerst vergelijken met jouw gemaakte screenshot en dan laat je deze in Secunia bijwerken/updaten.

Laatst bewerkt:
maar je zou ook je virusscanner eens volledig kunnen verwijderen. Bij mij was dat oorzaak van het niet kunnen updaten met de Anniversary update van Win10.
Ik moest hem echt verwijderen. Uitschakelen gaf geen oplossing (maar het blijft een long shot)

En dan weer opnieuw installeren? Immers je moet wel goed beveiligd blijven.

Bij Secunia kun je onderaan het scherm instellingen doen. Selecteer alleen de schijf waarop het besturingssysteem/Program Files staat (meestal) C. Kies bij > Verwerken van updates > melden (niet aanbevolen) Dan kun je zelf updaten. Kan wel langer duren, dus iets meer geduld.

Zeker. Na de updatepoging zo snel mogelijk weer installeren. Ik had dat probleem niet omdat in Win10, na het verwijderen van de virusscanner, direct weer windows defender werd geactiveerd.

Was geen succes. Nadat ik MSE had verwijderd en hem opnieuw had geinstalleerd, moest de database bijgewerkt worden. Hij bleef maar zoeken en zoeken. Uiteindelijk heb ik MSE eraf moeten gooien en heb nu een ander antivirusprogramma er op gezet. Ik kan duidelijk geen microsoft updates binnenhalen. Ik heb de download software inspector 3.0 binnen en ga ik morgen laten scannen. Eerst maar eens slapen.

MSE wordt gezien als duidelijk onvoldoende bescherming voor je PC. Dat de updates niet lukten hangt natuurlijk samen met het update probleem dat we hier proberen op te lossen.
Ik heb zelf geen ervaring met het volgende programma, maar wordt het wel op pcwebplus gebruikt:
https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=366&t=20228&start=30 Zie post #40
http://www.techspot.com/downloads/5314-tweaking-windows-repair.html
Loop ook dit draadje eens door: http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=128563&highlight=updates+services+windows+7
Hier lees ik dat het soms wel een hele nacht kan duren voor de updates gevonden en geïnstalleerd zijn:
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=128449&highlight=updates+services+windows+7

Hier lees ik dat het soms wel een hele nacht kan duren voor de updates gevonden en geïnstalleerd zijn:
Dat is bekend en ik schrijf ook, je kunt beter een dag of twee dagen wachten met zoeken en installeren. Dan gaat het vaak in één keer goed. Maar goed, ik ben het fundamenteel oneens met de hele gang van zaken rond deze updates. Kijk nou eens hoeveel miljoenen uren met deze zaak verkwist worden. Het is pure energieverspilling (stroom) en ook nog eens schadelijk voor de hdd's. En maar scannen zonder einde. Het is altijd wat met Windows update. Kijk maar op internet, fora staan er vol van en kijk eens naar al die uren met probleemoplosser, chkdsk, scannow, diagnosetools etc. ect. het is te belachelijk en schandalig voor woorden. Dat het hele update systeem van Microsoft niet deugt, is duidelijk.

Kijk nou eens naar de duizenden updates die ik ontvang van Symantec voor de beveiliging van mijn pc. Snel, vlekkeloos en 99,9999999999999999 maal zonder ook maar één enkel probleem en dan zijn het per dag gemiddeld wel 15 updates.

Laatst bewerkt:
@Sens: Ik denk dat de updates van Windows vaak wel erg ingrijpend zijn. Ingrijpender dan bv. updates van virusscanners, welke eigenlijk alleen maar een database hoeven aan te vullen.
Maar op zich ben ik het wel met je eens dat er onnodig veel problemen lijken te zijn. De fora staan er idd vol mee. En typisch, het merendeel van de problemen wordt niet echt opgelost, anders dan met een herinstallatie. Het arsenaal aan tools van Microsoft zou ook wel eens geupdate mogen worden. Legio tips en fixes waarvan je vaak niet weet welke je wel of niet al gebruikt hebt.
Niet erg bemoedigend voor gerbril.
Toch denk ik dat het in dit geval een erg triviale oorzaak heeft: een overspannen server, een uitgeschakelde service o.i.d. Zie het alleen maar eens te lokaliseren.
Zelf heb ik maanden geprobeerd mijn eigen updateproblemen op te lossen. Uiteindelijk toch maar noodgedwongen overgestapt op win10. Ik wist echter dat ik een corrupt filessysteem had dat ik niet gerepareerd kreeg.
Met Win10 leek alles opgelost, maar voor de Annyversary update moest ik toch, zoals al eerder gemeld, AVG verwijderen. Verder heb ik er nu geen omkijken meer naar. En met "O&OShutUp10" ook geen problemen met alle privacy instellingen. Kan ik iedereen aanbevelen.
Laten we even afwachten of de chkdsk van gerbril iets oplevert.

De schijfcontrole is ook gedaan en daar komt niets uit. Volgens mij zit ik op een overspannen server.
Ik heb een oude laptop gebruikt tijdens de schijfcontrole, die de laatste update op 15-10-2015 heeft gekregen.
Meteen een java update binnengekregen en laten zoeken naar updates, met hetzelfde resultaat. Zit ook MSE op met de laatste update in 2015 en bijwerken lukt ook op deze laptop niet
Het probleem lijkt dus niet in mijn pc te zitten, maar bij Microsoft. Ik denk dat ik maar naar linux over ga stappen.

Ik zou me zo maar voor kunnen stellen dat de gewenste bandbreedte voor Win10 op dit moment zo groot is, dat Win10 updates voorrang krijgen op win7 of andere updates. Al zou dat niet rijmen met het feit dat je ze wel kunt binnenhalen en het installeren blijkbaar wel start.
Heb je voor de zekerheid de pc al een nachtje de tijd gegeven?

Dat ze binnen zijn gehaald was volgens mij toeval, want in augustus heb ik niets binnen gekregen.
Toen ik gisteren MSE opnieuw wilde bijwerken heeft hij uren staan zoeken, zonder resultaat. Ik laat hem over een paar dagen eens een nachtje zoeken en als dat niets wordt, is microsoft een klant kwijt.

Secunia geeft de opdates van Microsoft niet aan?

Uitslag Secunia scan. Geen windows updates, alleen programma's die bijgewerkt moeten worden. Paintshoppro wil me een nieuwere versie aansmeren en wat dat OpenSSL programma is.... geen idee. Als ik op bijwerken klik, kom ik hier uit: https://www.openssl.org/
uitslag Secunia scan.jpg

Laatst bewerkt:
Dus m.a.w. Secunia kan de updates niet binnenhalen.

Paintshoppro wil me een nieuwere versie aansmeren en wat dat OpenSSL programma is.... geen idee. Als ik op bijwerken klik, kom ik hier uit: https://www.openssl.org/

Secunia is een hulpprogramma niet meer dan dat. Welke programma's op de pc staan behoor je te weten en als je iets niet weet dan zoek je dat even op. Bijwerken/updaten bepaal jezelf.

Jammer dat dit niet gelukt is.

Uiteindelijk heb ik MSE eraf moeten gooien en heb nu een ander antivirusprogramma er op gezet.

Mooi zo, elke beveiliging is beter dan MSE.

Dan rest je dus nog altijd WSUS Offline, waar loop je daar mee vast ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan