@Sens: Ik denk dat de updates van Windows vaak wel erg ingrijpend zijn. Ingrijpender dan bv. updates van virusscanners, welke eigenlijk alleen maar een database hoeven aan te vullen.
Maar op zich ben ik het wel met je eens dat er onnodig veel problemen lijken te zijn. De fora staan er idd vol mee. En typisch, het merendeel van de problemen wordt niet echt opgelost, anders dan met een herinstallatie. Het arsenaal aan tools van Microsoft zou ook wel eens geupdate mogen worden. Legio tips en fixes waarvan je vaak niet weet welke je wel of niet al gebruikt hebt.
Niet erg bemoedigend voor gerbril.
Toch denk ik dat het in dit geval een erg triviale oorzaak heeft: een overspannen server, een uitgeschakelde service o.i.d. Zie het alleen maar eens te lokaliseren.
Zelf heb ik maanden geprobeerd mijn eigen updateproblemen op te lossen. Uiteindelijk toch maar noodgedwongen overgestapt op win10. Ik wist echter dat ik een corrupt filessysteem had dat ik niet gerepareerd kreeg.
Met Win10 leek alles opgelost, maar voor de Annyversary update moest ik toch, zoals al eerder gemeld, AVG verwijderen. Verder heb ik er nu geen omkijken meer naar. En met "O&OShutUp10" ook geen problemen met alle privacy instellingen. Kan ik iedereen aanbevelen.
Laten we even afwachten of de chkdsk van gerbril iets oplevert.