Updates windows 7 mislukken allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb sinds het mislukken van de windows 10 upgrade problemen met het downloaden van software. Mijn antivirus van ziggo, liet zich na het systeemherstel niet meer installeren. Volgens mij is dat ook gebeurt met de WSUS download. Ik heb nu avast op mijn pc staan, die installeerde weer wel.

Je link doet het helaas niet. Ik heb het nogmaals geprobeerd, met hetzelfde resultaat. Downloaderror.

Laatst bewerkt:
Ik heb de link zojuist aangepast (stond 2x url= in, nu niet meer), dus probeer de nieuwe link-variant nog een keer in posting #60.
Lukt het dan nog niet, dan heb ik 'm ook geupload naar Wetransfer (ingepakt in wsusscn2_cabbestand.zip): link

Tijs.

WSUS ook uitgevoerd en daar komt dit logbestand uit.

Ik heb vrijdag identiek dezelfde melding gehad met de recentste versie van WSUS Offline en gisterenavond kreeg ik die melding opnieuw. Je hoeft hiervoor niets te downloaden, het is enkel een kwestie van terug te starten en te blijven herhalen totdat hij doorgaat met het genereren van de updates.

Deze error zou volgens een aantal bronnen veroorzaakt worden door problemen met de Microsoft servers. Momenteel krijg ik hem - net zoals vrijdagavond na ettelijke keren proberen - niet en worden de updates dus keurig gegenereerd.

Het lijkt er op dat mijn systeem beschadigd is door de mislukte W10 upgrade. Downloaden van een klein bestandje duurt ineens 40 minuten en ik krijg ook steeds installatiefouten.
Ik hou het voor gezien met W7 en ga een schone W10 installeren.
Allemaal heel erg bedankt voor de hulp en tips :thumb:

Let even op. Volgens mij was het zo dat je pas een gratis schone installatie kunt doen als je eerst ge-upgrade bent van win7 naar win10.
Lukt dat niet, dan weet ik niet hoe je moet handelen om toch gratis te kunnen registreren, maar daar is genoeg over te vinden op dit forum en op het internet zelf.

Als je dan toch een herinstallatie overweegt, waarom dan geen herinstallatie van Windows 7 ?

Heb je een merk-PC of een samengestelde PC ?

Ik heb een HP DC7900 een oudere gereviseerde pc met een oem versie van W7, die kan ik niet herinstalleren.
Ik ga W10 maar gewoon aanschaffen en installeren, dan is het probleem updates opgelost.

Als je geen installatieschijf hebt (en er is geen recoverypartitie) dan kan je nog altijd een installatieschijf lenen. Je Windowskey kan je uitlezen met Speccy of je vindt hem terug op de Microsoft sticker aan de achterzijde van de PC.

Ik heb wel een crackschijf van W7, maar die kan ik natuurlijk niet gebruiken met deze legale key?
Die heeft op mijn vorige pc probleemloos gedraaid.

Bij mijn weten werden ook illegale versies van Windows geaccepteerd voor upgraden.

Ja klopt, ik kreeg gewoon alle updates en kon ook de upgrade bestellen. Maar kun je zo'n crack twee keer gebruiken?

Maar kun je zo'n crack twee keer gebruiken?
Weet ik niet, maar ik zou niet weten waarom niet.
Daarna wel de juiste toegankelijkheidsopties instellen als je toch wilt upgraden naar Win10.
Zelf heb ik er zeker geen spijt van.
Als laatste: om de verdergaande honger van Microsoft naar privacy te blokkeren zou ik wel dit progje gebruiken: https://www.oo-software.com/en/shutup10

Dank je wel, ga ik downloaden als mijn systeem weer werkt. Ik krijg nu continu download errors.

We gaan het hier niet hebben over "cracks" e.d.
Je accepteert bewust de risico's van dit soort software en daar gaan we hier verder niet over discussiëren.

Uit de voorwaarden:
Warez:

Onder warez valt: illegale software, cracks, serienummers, kortom, dingen waar normaal gesproken een (al dan niet betaalde) licentie voor nodig is.
Het is niet toegestaan warez te plaatsen op de site (dus ook geen links of bijlagen die warez bevatten of aanbieden 'mail mij maar even').
Naar warez mag niet worden gevraagd.
Ook het vragen naar CD en DVD hoesjes is op Helpmij.nl niet toegestaan, evenals ondertitels voor films, i.v.m. het copyright.

Laatst bewerkt:
Dit vind ik toch een hele vreemde en nare ontwikkeling in deze topic. Trek ik nou een onjuiste conclusie dat in deze topic van af het begin sprake is geweest van illegale software en praktijken? Dan protesteer ik daar krachtig tegen en ik betreur het ten zeerste dat ik daar tijd aan heb besteed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan