Updates windows 7 mislukken allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even om misverstanden uit de weg te ruimen. De windows7 waar het nu om gaat is legaal. Vorig jaar aangekocht samen met de pc, waar hij als oem versie op staat.
De crack stond op mijn oude pc, die inmiddels niet meer leeft. De dvd van die crack heb ik nog en ga ik ook niet meer gebruiken. Omdat ik niet kan upgraden, ga ik voor Windows10 gewoon legale software gebruiken.

Jammer dat u niet de wsusoffline-optie kunt doen, want ik ben er redelijk zeker van dat die tool het probleem oplost. Zelf al meerdere keren met succes toegepast bij Win7-pc's die niet meer willen updaten.

Maar ik ben het met u eens dat het een complexe tool is en dat je wel moet weten wat je aan het doen bent, anders lukt het niet.
Is er niet iemand in uw omgeving die er wat meer verstand van heeft?

Ook bij wsus krijg ik continu een download error. Ik sprak net een buurman, hij heeft een installatieschijf van W7 en ik heb een geldige licentie, dus kan ik W7 gewoon opnieuw installeren, lijkt mij.

Dan kan je inderdaad van start gaan met de herinstallatie, nadat je je persoonlijk materiaal hebt veiliggesteld op een externe geheugendrager.

Die error bij WSUS Offline is enkel een kwestie van een aantal keer te herhalen, dat schreef ik gisteren al ... ook nu hier geen error, met het onderstaande aangevinkt alvorens op Start te klikken bij de Generator :

57e2566d524fd-WSUS.jpg

Vrijdagavond om 18u een gloednieuwe (dus lege) SSD ingebouwd in een laptop. Windows 7 (nog zonder SP1) erop, Office 2010, het ganse lijstje met gewenste software + persoonlijke instellingen en 's nachts 319 (!) updates laten installeren door WSUS Offline.

Zaterdagochtend om 10u kon de laptop terug naar zijn baasje.

Dank u WSUS Offline ! :D

Ik heb wel gemerkt bij het gebruik van WSUS via een DvD, dat:
1- je de automatische update van windows moet uitzetten
2- WSUS uit moet voeren als administrator
3- de pc een aantal keren moet herstarten en WSUS weer verder moet laten gaan waar ie gebleven was.

Zelf al meerdere keren met succes toegepast bij Win7-pc's die niet meer willen updaten.

Zelfde ervaring hier, zelfs de meest nukkige Windows 7 sleurt hij er door en nadien doet Windows Update het telkens weer.

Ik werk niet via ISO's. Ik download (op de desbetreffende PC) WSUS Offline -> Uitpakken -> UpdateGenerator (rechtsklik -> Als administrator uitvoeren). Aanvinken zoals in de afbeelding in bericht #84, eventueel ook nog updates voor Office (indien van toepassing).

Nadien via de map client naar UpdateInstaller (rechtsklik -> Als administrator uitvoeren) en de updates installeren. Voor je op Start klikt vink je nog aan : de te installeren updates + Verify Installation Packages + Automatic reboot and recall.

Updates worden nu geïnstalleerd vanuit een tijdelijk (door WSUS Offline aangemaakt) administrator account, herstarten + verder gaan met installeren gebeurt volledig geautomatiseerd.

Ik heb wsus nu als administrator uitgevoerd en weer dezelfde download error. Sinds de mislukte upgrade naar W10, krijg ik bij elke download deze fout,
wsus fout.jpg

Ik heb nu Tweaking Windows Repair uitgevoerd. Er zijn 43 fouten herstelt, toen nog een keer wsus uitgevoerd en toch weer dezelfde error.
wsus log woensdag.jpg

Je zou nog kunnen overwegen om WSUS te prepareren op een andere PC, maar het wordt hoe langer hoe meer duidelijk dat er met jouw Windows meer aan de hand is dan enkel een paar nukkige updates. Een herinstallatie is dan ook de meest zuivere oplossing.

Lukt niet, te weinig schijfruimte. Waarom overschrijft de nieuwe installatie de oude niet???
Ik heb 101 GB beschikbare schijfruimte.

Vanaf de dvd. Openen in dvd station en dan op setup klikken.

Je moet dus "booten"/opstarten vanaf de DVD, niet je HDD.

Helaas wilde het niet lukken. Ik kreeg weer de melding, dat er te weinig schijfruimte beschikbaar was.
Tijdens de installatie heb ik de schijf geformateerd en toen was mijn oude windows weg. Helaas kreeg ik de nieuwe windows er niet op
en heb nu Linux Xubunta geinstalleerd. Heerlijk loopt echt soepel en simpel.
Iedereen dank voor de geweldige hulp de afgelopen dagen!!!

Graag gedaan en veel plezier met je nieuwe installatie. :thumb:

Hartelijk dank, alles loopt als een zonnetje :) Lijkt een beetje op het oude XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan