upgrade dmv van geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stineco

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2005
Hoi,

Mijn laptop bevat momenteel 3gb geheugen DDR 1066 (1 latje van 1gb en 1 van 2gb)
mijn video kaart Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family gebruikt (vermoed ik) hiervan 1292 MB volgens het programma speccy.
Aangezien ik veel foto's bewerk merk ik dat mijn systeem erg traag is.

Even ook naar mijn wisselbestand gaan zien en deze staat op 3gb grootte
Ik zou dus mijn geheugen willen uitbreiden.

Gaat dit veel verschil geven?

te veel geheugen heeft volgens wat ik gelezen heb geen zin in een 32 bits besturingsysteem of kan ik beter overwegen om over te schakelen naar 64 bit.
Zijn er nadelen betreffende 64 bit?
Bv processor die nog warmer wordt dan met 32bit?

Graag jullie hulp

Een 32 bit besturingssysteem herkend maximaal 3,5GB aan geheugen. Wil je meer gebruiken dan moet je over naar een 64bit systeem.
Naast de hoeveelheid die je besturingssysteem maximaal kan gebruiken is er ook een max dat het moederbord kan gebruiken. Meer in het moederbord stoppen dan dat max heeft geen nut want dat wordt toch niet gebruikt.
Op de site hieronder kan je een systeemscan uitvoeren die aan geeft hoeveel het moederbord maximaal aan kan.
http://www.crucial.com/systemscanner/

Meer geheugen heeft zeker in jou geval zin.
Maar je moet inderdaad overstappen op 64 bit omdat er maar 3gb en een beetje wordt herkend.
Maar Windows 7 64 bit wordt niet ondersteund door alle processors. Je zult dus eerst moeten checken of jouw processor wel een 64 bit processor is.
Daarnaast moet je kijken hoeveel ram je moederbord maximaal herkent. Anders is het net zoals kaboutermans zegt zonde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan