Upgrade Gigabyte Geforce GT630 2gb ddr3

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElivdGeest

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Berichten
282
Hallo iedereen,

Begin vorig jaar (januari 2014) heb ik mijn pc een nieuwe videokaart gegeven (Gigabyte Geforce GT630 2gb ddr3), ter upgrade van de geïntegreerde Intel q35 express chipset.

De kaart beviel me in het begin prima, maar heb nu toch een betere nodig.:(

De videokaart die ik nu in het oog heb is de ASUS GeForce GTX750-PHOC-1GD5.

Nu is mijn vraag: weten jullie een betere videokaart voor mijn systeem, of zal deze videokaart zelfs een beetje overkill zijn?:confused:

De eis waar de videokaart aan moet voldoen is:
- hij moet single slot zijn ( koeler mag wel iets groter zijn)
- hij mag maximaal 75 watt gebruiken, en niet via een extra kabel
- hij mag niet meer dan 150 euro kosten (ben nog maar 16, dus het geld voor een monster kaart heb ik niet)
- hij moet beter/evengoed zijn als de bovenstaande videokaart

Het systeem waar ik het over heb is een optiplex 755 (specs staat in de lijst van mijn systemen)

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp en reacties!!!:thumb:
 
Hallo Eli,

Ik denk dat jij in jouw systeem wel een GTX 750 kan gebruiken, de preseterende tegenhanger van AMD (De R7 265, overigens is die wel beter dan de NVidia) heeft aparte PCIe kabels nodig waardoor die wegvalt
Een kleine suggestie: DEZE. Een single slot kaart zit er helaas niet in, of je moet in de herrie gaan zitten.

Ik hoor van je of die wel of niet goed is, als hij niet goed is zoeken we door :)
 
Laatst bewerkt:
Als je het geld hebt zou ik voor de TI versie gaan, die is net even wat krachtiger ;) Verder kan de rest van je systeem dat wel aan ja.
 
Bedankt voor uw reacties!! :thumb:

Die MSI videokaart is inderdaad te groot, waardoor deze afvalt:(

De TI versie van de gtx 750 neemt toch 2 sloten in beslag, of bestaat er ook een versie die er maar 1 inneemt ?

Het probleem is hem ook dat er geen videokaart in past die 2 sloten in beslag neemt:confused:
 
Laatst bewerkt:
Puur het slotplaatje niet of heb je de ruimte totaal niet voor de koeler?

EDIT: welke formfactor heb je van die optiplex?
 
alleen het slotplaatje, de koeler mag wel iets groter zijn;)

hier is een afbeelding van mijn pc (niet van mijzelf) :http://s166.photobucket.com/user/torin3/media/oc/100_0366.jpg.html

Het is een BTX systeem, waardoor de koeler en dus het extra slotplaatje omhoog is gericht

het voordeel is wel dat het een koeler systeem is door de betere air flow, waardoor een kleine fan minder werk hoeft te doen;)

Ik heb een minitower
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik keek een beetje te snel sorry:eek:

het leuke is nog dat ie minder stroom nodig heeft dan mijn huidige, ook al is het maar 5 watt verschil:D

Ik heb de review gelezen, en hij is inderdaad sneller dan de gtx 750, omdat ie standaard overgeklokt is:thumb:

en dat allemaal voor zo'n klein kaartje:love:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet enkel omdat die overgeclockt is hoor, die "gewone" GTX750's zijn ook overgeclockte versies. Een Ti versie is nu eenmaal een stukje sneller dan het broertje zonder Ti.
 
Aanvulling op K1pje: De GTX750Ti is sneller dan de GTX750 omdat deze op een nieuwe architectuur (opbouw: waar zijn de chips gepositioneerd, hoe is de verbinding en samenwerking daartussen) gebaseerd is, namelijk Maxwell. Maxwell is zuinig en presteert beter dan de vorige architectuur. Daarom is een GTX750Ti beter.
 
zo zie je maar weer:)

ik denk dat ik deze kaart dan vraag voor mijn verjaardag aanstaande 3 juni:cool:

zeker als ik zeg dat ie zuiniger en sneller is dan mijn huidige, zullen mijn ouders het zeker wel doen, zeker als ik er wat geld bij neerleg:thumb:

heel erg bedankt voor jullie hulp!!:thumb:

ik laat dit topic openstaan voor het geval iemand nog iets beters weet;)

blijf zelf ook nog even rondkijken natuurlijk:rolleyes:

Ik geef de kaart die ik nu heb dan voor een klein bedrag aan een vriend van mij:evil:

tenzij iemand hier interesse heeft in deze kaart?

Tot zover ik nu weet is dit de beste gpu voor mijn pc: http://tweakers.net/pricewatch/371028/kfa2-geforce-gtx-750-ti-2gb-oc.html

maar als iemand een tip heeft voor een betere, en die ook in mijn pc past (zie info topic) is die van harte welkom:D

K1pje: heel erg bedankt voor je hulp, door jou weet ik meer dan eerst!!:thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aanvulling op K1pje: De GTX750Ti is sneller dan de GTX750 omdat deze op een nieuwe architectuur (opbouw: waar zijn de chips gepositioneerd, hoe is de verbinding en samenwerking daartussen) gebaseerd is, namelijk Maxwell. Maxwell is zuinig en presteert beter dan de vorige architectuur. Daarom is een GTX750Ti beter.
Snap dit soort reacties nooit.
Beide hebben de Maxwell chip en de layout/opbouw is per merk verschillend, TI is een marketing ding, betekende "vrougah" titanium voor een beter presterende kaart, die dingen lopen gewoon op een hogere clock.
Beide zijn met dezelfde architectuur en beide zijn goed en zuinig, de TI is wat sneller, that's all.
 
@ Lange Pier: verschil tussen de 750 en de 750Ti zit hem niet zozeer in de kloksnelheden waarop de chip vanuit de fabriek op gespecificeerd is. De Ti heeft 128 extra Cuda cores (1 SMX-unit extra), 8 extra texture units en een iets hogere geheugensnelheid. Daardoor is de Ti sneller ;)
 
Wat K1pje zegt klopt inderdaad, de ti versies hebben meer cuda cores/rekenkernen enzo, dit was ook al zo bij de geforce2 lijn volgens mij, met de geforce 2 mx en de geforce 2 ti:confused:

maar het gaat er om dat de ti sneller is dus graag geen verder gezeur aub:thumb:

dus ontopic blijven als het kan;)

En als iemand nog een betere gpu weet die in mijn pc past, is deze tip van harte welkom:d
 
Laatst bewerkt:
Beste Eli, er is een mogelijkheid om je berichten aan te passen als je een toevoeging hebt aan een bericht.
Dit hoef je niet als een apart bericht te melden. Dit maakt de topic onoverzichtelijk.
Heb de topic opgeschoond door al deze berichten samen te voegen waar nodig.
 
ik heb net iets gelezen over de gtx 950 ti die misschien uitkomt:eek:

misschien weet hier iemand meer over deze kaart:confused:

en zal het het waard zijn om te wachten op deze kaart (als deze binnenkort überhaupt uitkomt)

Edit: hij komt pas in september uit volgens mij, en het zal gewoon een rebrand zijn:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
ik heb gisteren de kfa2 gtx 750 ti gekocht:p

ik denk dat hierbij de vraag dus opgelost is:cool:

Iedereen hartelijk bedankt voor het helpen, ik heb er veel aan gehad:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan